Sprzedaż patentów ratunkiem dla producenta BlackBerry?

Sprzedaż patentów ratunkiem dla producenta BlackBerry?

Fot. na lic. CC; Flickr.com/by brian.ch
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by brian.ch
Paweł Żmuda
07.09.2011 15:06, aktualizacja: 07.09.2011 17:06

Firma RIM odpowiedzialna za smartfony z linii BlackBerry nie radzi sobie na rynku tak dobrze, jak jeszcze kilka lat temu. Przedstawiciele jednego z udziałowców RIM - funduszu inwestycyjnego Jaguar Financial Group wpadli na genialny pomysł ratowania kanadyjskiego przedsiębiorstwa. Ratunkiem dla producenta BlackBerry ma być sprzedaż - siebie lub patentów.

Firma RIM odpowiedzialna za smartfony z linii BlackBerry nie radzi sobie na rynku tak dobrze, jak jeszcze kilka lat temu. Przedstawiciele jednego z udziałowców RIM - funduszu inwestycyjnego Jaguar Financial Group wpadli na genialny pomysł ratowania kanadyjskiego przedsiębiorstwa. Ratunkiem dla producenta BlackBerry ma być sprzedaż - siebie lub patentów.

Prezes funduszu Jaguar Financial Gropu - Vic Alboni opublikował list otwarty do zarządu i akcjonariuszy RIM. W liście skrytykowano firmę za zbyt duże opóźnienia przy premierach nowych urządzeń oraz za to, że nowe komórki nie wywołują w klientach "entuzjazmu". Według inwestora mającego mniej niż 5% akcji RIM, spadek udziału w rynku jest sygnałem, że czas podjąć zdecydowane działania.

Zachowanie status quo jest nie do przyjęcia. Firma nie może spocząć na laurach. Nadszedł czas transformacji. Zarząd powinien starać się zmaksymalizować zyski inwestorów, zanim spółka straci wartość na giełdzie, czytamy w liście otwartym

Według jednego z udziałowców RIM, ratunkiem dla firmy ma być sprzedaż firmy lub wyprzedanie portfolio patentowego. W czasach w których rynek zdominowany jest przez wojny patentowe, RIM faktycznie mógłby na tym zarobić. Pytanie tylko, czy sprzedaż patentów nie jest zachowaniem zbyt krótkowzrocznym. Rzecznik firmy RIM nie skomentował jeszcze treści listu otwartego. Może to i lepiej?

Źródło: engadget

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)