Do tej pory aby naprawić telefon, trzeba było go dostarczyć do serwisu. LG proponuje użytkownikom swoich smartfonów rewolucyjne rozwiązanie - zdalny serwis! Jak to działa?
System opiera się na aplikacji Remote Call oraz mechanizmie Firmware Over the Air (FOTA). Dzięki nim oraz połączeniu telefonu z siecią Wi-Fi lub 3G technik LG uzyska dostęp do "wnętrza" smartfona i będzie w stanie zdiagnozować usterkę. System początkowo ma być dostępny tylko dla flagowych modeli z rodziny Optimus: 2X, 3D oraz Black.
Oczywiście, LG chroni prywatność użytkowników i inżynierowie nie będą mieli dostępu do poufnych danych, takich jak e-maile, SMS-y czy zdjęcia. Testy aplikacji są prowadzone w Korei Południowej. Jeśli się powiodą, usługa zostanie rozszerzona na cały świat. Jak się Wam podoba takie rozwiązanie? Wierzycie, że naprawdę obejdzie się bez wizyty w fizycznym punkcie serwisowym? :)
Źródło: Cellular News