Pękająca obudowa w Xperii arc – co dalej?

Pękająca obudowa w Xperii arc – co dalej?

Sony Ericsson Xperia arc
Sony Ericsson Xperia arc
Tomasz Hamryszak
13.07.2011 07:37, aktualizacja: 13.07.2011 09:37

Jakiś czas temu pojawiła się niepokojąca informacja o pękającej obudowie w Sony Ericssonie Xperia arc. Według ostatnich doniesień wadę fabryczną ma bardzo duża liczba urządzeń. Pomiędzy użytkownikami trwają spory, w jaki sposób zareaguje producent. Mam dobrą wiadomość dla wszystkich pechowców.

Sony Ericsson Xperia arc, który obecnie jest flagowym modelem producenta, zadebiutował w lutym podczas Mobile World Congress 2011. Po kilku miesiącach wyczekiwania produkt w końcu pojawił się na rynku. Już na początku pojawiły się problemy z oprogramowaniem. Błędy dotyczyły głównie kiepskiej synchronizacji dźwięku i obrazu w nagraniach HD. Na szczęście producent w porę zlokalizował awarię i większość błędów wyeliminowała ostatnia aktualizacja.

Niestety, to nie koniec problemów z Xperią arc. Już podczas pierwszych testów tego smartfona wiele osób narzekało na niewystarczająco dobrą jakość wykonania w telefonie tej klasy. Okazuje się, że zarzuty nie były bezpodstawne, a kolejna wada telefonu dotyczy właśnie pękającej obudowy. Przypadłość ta objawia się tylko na przednim panelu, w miejscu gdzie znajduje się czujnik światła. Jest to jeden z najsłabszych punktów Xperii i właśnie w tym miejscu prawie połowa użytkowników zaobserwowała niepokojące pęknięcie.

Miejsce peknięcia obudowy
Miejsce peknięcia obudowy

Większość użytkowników, która spotkała się z tym problemem, nie zamierza tej sprawy tak zostawić. Uważam, że w tak drogim urządzeniu, które jest w dodatku modelem flagowym, reprezentującym całą linię producenta, takie niedopatrzenia w ogóle nie powinny mieć miejsca. Jak Sony Ericsson zamierza rozwiązać problem?

Okazuje się, że japońsko-szwedzka spółka zauważyła błąd, a poszkodowani użytkownicy nie będą musieli walczyć o swoje prawa. Dotarła do nas informacja, że wszystkie autoryzowane serwisy Sony Ericssona w Polsce i na świecie będą musiały w ramach gwarancji wymienić wadliwą ramkę. Wystarczy jedynie zgłosić usterkę, a serwis zobowiązany będzie bezpłatnie wymienić uszkodzoną część.

Przedni panel zostanie wymieniony na nowy (i według producenta trwalszy) również w przypadku, gdy problem nie został zgłoszony, ale telefon trafi na gwarancję z powodu innej usterki.

Wszystkie osoby, które już teraz chcą dokonać wymiany obudowy w ramach gwarancji, powinny w pierwszej kolejności skontaktować się z centrami serwisowymi (Regenersis, W-Support), aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wymiany wadliwego elementu.

Źródło: własne

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)