Android walczy o rozpoznawalność marki

Android walczy o rozpoznawalność marki

Android walczy o rozpoznawalność marki
Źródło zdjęć: © www.engadget.com
Maciej Kubiak
29.03.2014 13:00, aktualizacja: 29.03.2014 14:00

Android jest najpopularniejszym systemem przeznaczonym dla urządzeń mobilnych. Zdaniem Google rozpoznawalność OSu z zielonym robocikiem jest jednak na zbyt niskim poziomie.

Gigant z Mountain View w ostatnim czasie stosuje dość agresywną politykę zarówno w zakresie prywatności, jak i aplikacji znajdujących się w sklepie Play. Nie od dziś wiadomo, że inżynierowie z Google pracują nad zmniejszeniem fragmentacji swojego systemu i nie chcą dłużej rozmieniać się na drobne. Liczy się tylko gruba kasa i pełna władza.

Co jednak stoi na przeszkodzie? Według Google, marka Android jest rozpoznawalna i dość dobrze kojarzona z wyszukiwarkowym gigantem, jednak nie każdy widzi subtelną różnicę między Androidem z Nexusa 5 a Androidem z nakładką TouchWiz albo Sense. Dla zwykłego Kowalskiego położone obok siebie telefony serii Nexus, Galaxy S oraz HTC posiadają różne systemy operacyjne. Właśnie dlatego Google postanowiło uświadamiać swoich klientów, że wszystkie powyższe urządzenia pracują pod kontrolą jednego Androida, z lekko zmodyfikowanym interfejsem i dodanymi kilkoma aplikacjami od producenta, jednak jest to wciąż ten sam system.

Tuż po trafieniu nowych flagowców na rynek, pojawiło się mnóstwo wideoprezentacji na temat ich działania. Jedne z nich przedstawiały nowinki znajdujące się w nakładkach od producenta, inne szybkość działania, a jeszcze inne wygląd czy unboxing urządzeń. Uwagę kilku osób z geek.com zwróciło logo Androida znajdujące się na bootanimacji wszystkich telefonów pojawiających się na rynku w tym roku.

HTC M8 2014
HTC M8 2014

Pojawienie się logo Androida nie jest jednak przypadkowe. Spowodowane jest działaniami Google, które wymusza od pewnego czasu na producentach urządzeń mobilnych informowanie klientów o zastosowanym systemie operacyjnym. Gigant z Mountain View dba jednak o swoją markę, więc wymagania odnośnie koloru, rozmiaru i proporcji logo na ekranie startowym są bardzo wysokie.

Obraz

Logo winno znajdować się na dole ekranu, nie zajmując przy tym więcej jak 40% szerokości ekranu. Dodatkowo powinno być odpowiednio wyskalowane. Dodatkowe napisy bądź informacje nie mogą znajdować się w tej części wyświetlacza. Google po prostu rezerwuje sobie tę część i kropka.

Obraz

Wielce prawdopodobne, że logo ANDROID będzie się pojawiało we wszystkich urządzeniach pracujących pod systemem z zielonym robocikiem. Czy jest to negatywne zjawisko? W punktu widzenia klientów na pewno nie, są świadomi z jakiego systemu korzystają. Producenci urządzeń mobilnych powinni jednak zacząć się obawiać, gdyż Google zaczyna rządzić na prawdę twardą ręką.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)