Operatorzy będą ostrzegać, że dużo wydaliśmy na SMS-y

Operatorzy będą ostrzegać, że dużo wydaliśmy na SMS‑y

uke - obniżki stawek sms
uke - obniżki stawek sms
Kira Czarczyńska
04.06.2011 17:30, aktualizacja: 04.06.2011 19:30

Operatorzy komórkowi wraz z Urzędem Komunikacji Elektronicznej pracują cały czas nad zapowiadanym niedawno Kodeksem Usług Dodanych. Są już pierwsze efekty: zaakceptowana została propozycja, aby klient był informowany o przekroczeniu ustalonej kwoty dziennego oraz miesięcznego limitu na usługi SMS Premium Rate.

Niedawno głośno było głośno o konkursie "pusty SMS", który dla wielu osób skutkował rachunkami na kilkaset złotych. Tego rodzaju konkursów czy usług, o koszcie których klient dowiaduje się dopiero, gdy otwiera rachunek - jest coraz więcej.

UKE postanowił podjąć walkę z nieuczciwymi firmami, korzystającymi z usług Premium Rate.

We współpracy z operatorami komórkowymi, Urząd Komunikacji Elektronicznej opracował specjalny kodeks zasad, które mają pomóc ukrócić nieuczciwe praktyki wykorzystujące usługi dodane, takie właśnie, jak SMS Premium Rate. Zadaniem tych reguł jest ochrona końcowego klienta, który często nie jest po prostu informowany, ile zapłaci.

Teraz będzie go o tym informować operator.

Ustalone zostały limity dzienne i miesięczne, po przekroczeniu których dostać mamy od swojego operatora informację, że wydaliśmy właśnie sporo pieniędzy na SMS-y o podwyższonej płatności. Niestety, limity są na tyle duże, że część nie do końca uczciwych konkursów może się w nich swobodnie zmieścić.

Obecnie wynoszą one:

  • limit dzienny - 31 zł brutto,
  • limit miesięczny - 200 zł brutto.

Problem, który dostrzegł już UKE, polega na tym, że informowani jesteśmy tylko o kosztach dotyczących konkretnej usługi. Docelowo ma to być natomiast info zbiorcze, obejmujące opłaty za wszystkie usługi Premium Rate na danym koncie abonenckim - czyli np. dwa różne konkursy łącznie.

W trakcie rozmów z UKE operatorzy sieci komórkowych uzgodnili również możliwość zablokowania w ogóle usług Premium SMS na konkretnym numerze abonenckim. I to też jest ciekawe rozwiązanie, z którego jak sądzę wiele osób - szczególnie rodziców i właścicieli firm - chętnie skorzysta.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)