OpenFeint stawia na gry freemium!

OpenFeint stawia na gry freemium!

OpenFeint stawia na gry freemium!
Zbyszek Kowal
14.05.2011 08:34, aktualizacja: 14.05.2011 10:34

Nie tak dawno pisałem Wam o tym, że firma Gameloft postawi na gry typu freemium w 2011 roku. Jak się okazuje, nowy sposób na promocję gier znalazł uznanie w oczach twórców platformy OpenFeint. Właśnie ruszyły zamknięte beta testy nowych narzędzi dla developerów.

Nie tak dawno pisałem Wam o tym, że firma Gameloft postawi na gry typu freemium w 2011 roku. Jak się okazuje, nowy sposób na promocję gier znalazł uznanie w oczach twórców platformy OpenFeint. Właśnie ruszyły zamknięte beta testy nowych narzędzi dla developerów.

Zacznijmy od przypomnienia czym tak naprawdę są projekty freemium. Chodzi o wysokiej jakości darmowe gry, których ekonomia opiera się na wewnętrznych mikrotransakcjach lub reklamach. Gracz nie płaci za grę, ale może dokupić dodatkowe plansze, monety lub inne przedmioty. Dodatkowo podczas rozgrywki lub w menu głównym jesteśmy zmuszani do oglądania reklam.

Reklamy oraz transakcje ‘in app purchase’ zwracają się tylko wtedy, jeśli grę lub aplikację użytkową pobierze dostatecznie duża liczba użytkowników. Do tego celu niezbędna jest więc jakość samego produktu. Jednym zdaniem – freemium to połączeniu słów premium oraz free.

OpenFeint postanowił wspomóc twórców tego typu gier, dostarczając im narzędzi do tworzenia nowych projektów. Jeżeli tool się sprawdzi (trwają zamknięte beta testy), programiści nie będą musieli martwić się o sprawy związane z serwerem oraz systemem płatności i rozliczania. Całość przejmie na siebie OpenFeint, który część swoich usług powiąże z funkcja ‘in app purchase’ w Android Markecie.

Wygląda więc na to, że już w najbliższej przyszłości możemy oczekiwać więcej gier społecznościowych z mikrotransakcjami w środku. Oby tylko trafiało się jak najmniej takich przypadków jak opisywane już na Simblogu Smerfy.

Źródło: DroidGamers

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)