Analitycy: czołowi producenci tracą udziały

Analitycy: czołowi producenci tracą udziały

Fot. na lic. CC; Flickr.com/by jeffedoe
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by jeffedoe
Paweł Żmuda
02.05.2011 08:00, aktualizacja: 02.05.2011 10:00

Po prezentacji wyników finansowych przez największych producentów podsumowaniem pierwszych miesięcy zajęli się również analitycy branży komórkowej. Według specjalistów z IDC sytuacja sprzyja mniejszym producentom.

Analitycy z IDC informują, że w 2011 roku sprzedano dotąd 371,8 miliona nowych telefonów komórkowych. Najlepiej radzili sobie producenci tacy jak: Nokia (29,2% udziału), Samsung (18,8%) oraz LG (6,6%). Zaraz za podium znalazł się Apple z udziałem w rynku na poziomie 5% i ZTE z 4,1% udziałem.

W analizie IDC nie wyszczególniono firm takich jak Motorola, RIM czy Sony Ericsson, które znalazły się w kategorii "inni producenci". Mimo to obraz na rynku wydaje się dość jasny. W ciągu pierwszych miesięcy 2011 roku całkiem nieźle poradziły sobie mniejsze firmy.

IDC
IDC

Wśród niewielkich producentów udział w rynku skoczył z 29,7% na początku 2010 roku aż do 36,3% obecnie. Specjaliści z IDC przekonują, że to nie tylko zasługa niewymienionych osobno firm RIM, Motorola i SE, lecz przede wszystkim dobrej kondycji takich producentów, jak Micromax, TCL-Alcatel i Huawei.

Źródło: intomobile

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)