Stół bez kantów - są pierwsze efekty rozmów

Stół bez kantów - są pierwsze efekty rozmów

UKE: będzie regulacja stawek SMS
UKE: będzie regulacja stawek SMS
Kira Czarczyńska
12.04.2011 19:27, aktualizacja: 12.04.2011 21:27

Liczba oszustów i naciągaczy wszelkiej maści, używających do swoich celów usług Premium Rate, jest niestety coraz większa. Problem stał się na tyle poważny, że zainteresował się nim UKE oraz sami operatorzy. Wczoraj odbyło się drugie spotkanie przy "stole bez kantów" - tym razem są już pierwsze ustalenia i terminy.

Spotkanie odbyło się 11 kwietnia 2011r., w ramach inicjatywy Prezesa UKE. Przyjęto rozwiązania oraz harmonogram ich wdrażania, które mają wyeliminować nieuczciwe praktyki na rynku Premium Rate.

Do 15 kwietnia 2011 roku operatorzy:

  • zamieszczą na swoich stronach www spis numeracji Premium Rate wraz z informacją o agregatorze, który dysponuje daną numeracją oraz jego danymi kontaktowymi;
  • na swoich stronach umieszczą też informacje o bezpiecznym korzystaniu z usług Premium Rate lub linki do strony UKE z takimi informacjami;
  • poprawią poziom obsługi klientów w zakresie usług Premium Rate - w call center specjalne grupy pracowników będą zajmować się tą tematyką;
  • progi kwotowe dzienne i miesięczne, po przekroczeniu których klient zostanie poinformowany poprzez wiadomość SMS - przy czym w pierwszym etapie o przekroczeniu limitu informował będzie agregator, a dopiero w trzecim kwartale 2011r. usługę przejmą operatorzy.

Wszystkie te ustalenia mają służyć ograniczeniu, a docelowo eliminacji nadużyć, które coraz częściej są popełniane z wykorzystaniem numerów Premium Rate.

Do 22 kwietnia 2011r. natomiast Prezesowi UKE zostanie przedłożony do zaopiniowania projekt Kodeksu Jakości Świadczonych Usług. Zawierać będzie między innymi takie ustalenia, jak:

  • obowiązek podawania, wraz z numerem, ceny brutto usługi Premium Rate w czytelny sposób;
  • obowiązek podania jednoznacznej informacji w przypadku, kiedy usługi Premium Rate będą oparte na subskrypcji;
  • jednocześnie będzie musiał być podany jasny sposób rezygnacji z subskrypcji;
  • reklamacje dotyczące opłat za Premium Rate będzie rozpatrywał operator;
  • koniec ze zgodą domniemaną - chęć skorzystania z innych usług będzie musiał wyrazić bezpośrednio odbiorca.

Na życzenie klienta operatorzy zablokują też usługi w wybranych kategoriach numeracji Premium Rate - trwają jeszcze ustalenia dotyczące terminu wprowadzenia tej usługi.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)