Motorola sprzedała tylko 100 tysięcy egzemplarzy Xooma?
Motorola Xoom jest pierwszym tabletem z Androidem 3.0 Honeycomb. Sprzęt zaprezentowany podczas amerykańskich targów CES 2011, trafił do sprzedaży w lutym. Zainteresowanie tym urządzeniem jest mniejsze, niż zakładał producent. Dlaczego?
Według szacunków Deutsche Bank Motorola sprzedała tylko 100 000 egzemplarzy swojego tabletu. To trochę mało w porównaniu z wynikiem ustalonym przez krajowego rywala – iPada. Co ciekawe, niewiele lepiej radzi sobie Atrix 4G, czyli pierwszy dwurdzeniowy smartfon Motoroli. Dlaczego wyniki są takie słabe?
Xoom w najtańszej wersji kosztuje 599 dolarów, czyli o 100 dolarów więcej niż iPad 2. Jeżeli weźmiemy pod uwagę specyfikację obu urządzeń, to wygrywa sprzęt Apple'a. Produkt Motoroli ma na pokładzie potężną broń w postaci nowego Androida, ale to widocznie za mało, aby przyciągnąć większą rzeszę odbiorów. System Google'a nie jest tak dopracowany jak konkurencyjny iOS. Może wygląda lepiej i daje więcej możliwości, ale wymaga poprawek.
Motoroli będzie ciężko podjąć walkę z Apple'em. Już teraz można zaryzykować stwierdzenie, że iPad 2 zdominuje rynek tabletów - podobnie jak jego poprzednik.
Źródło: intomobile