Samsung Galaxy S5 - test wydajności i benchmarki

Galaxy S5 jest napędzany przez najwydajniejszy obecnie mobilny układ na rynku, czyli Snapdragona 801 zbudowanego z rdzeni Krait 400 (4 x 2,5 GHz) oraz grafiki Adreno 330. Wspomagają go 2 GB pamięci RAM. Czy świetna specyfikacja przekłada się na wydajną pracę urządzenia?

Samsung Galaxy S5

Samsung Galaxy S5

Z flagowcami Samsunga od niepamiętnych czasów był ten problem, że Koreańczycy wyposażali je w najmocniejsze podzespoły na rynku, ale pożytek z nich robiły jedynie wymagające gry, podczas gdy sam interfejs potrafił przyciąć nawet podczas przewijania pulpitów. S-piątkę testuję co prawda dopiero od piątku, ale przez te trzy dni nie udało mi się jej przyłapać na gubieniu klatek, a to dobrze wróży na przyszłość.

Wpływ na to miało zapewne znaczne odchudzenie nakładki, z której pozbyto się niemal wszystkich dodatków uznawanych przez większość użytkowników za zbędne. To znaczy nie do końca się pozbyto, bo użytkownik wciąż ma do nich dostęp: może je sam pobrać ze sklepu Samsung Apps i w każdej chwili usunąć. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko systemowych aplikacji, ale też na przykład funkcji aparatu. Ten ostatni standardowo oferuje tylko kilka podstawowych trybów, ale jeśli już poczujemy niepohamowaną chęć robienia animowanych fotek czy też z dźwiękiem, będziemy mogli doinstalować stosowne dodatki. Wilk syty i owca cała. Dziwne, że Koreańczycy nie wpadli na to rozwiązanie wcześniej.

Lekkim zgrzytem w specyfikacji może być obecność "tylko" 2 GB pamięci RAM. Nie dlatego, że to mało, ale dlatego, że już starszy o pół roku Galaxy Note 3 miał 3 GB RAM-u. Tyle samo oferuje zresztą konkurencyjna Xperia Z2, co może pozostawiać lekki niedosyt u osób oczekujących od flagowca Samsunga wszystkiego, co najlepsze. Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie nie mamy powodów do narzekań, ponieważ — jak już wspomniałem — w codziennym użytkowaniu widać, że Galaxy S5 lepiej wykorzystuje swoje 2 GB niż Note 3 swoje 3 GB.

Testowanie wymagających gier na sprzęcie tej klasy to w zasadzie czysta formalność. Real Racing 3 i Dead Trigger 2 działają na S-piątce ultrapłynnie, a z testowanych przeze mnie gier przycina jedynie The Amazing Spider-Man 2. Nie zwalałbym jednak winy ani na Samsunga, ani na procesor, tylko na Gameloft i jego legendarną już optymalizację, bo również na LG G2 Spider-Manowi zdarza się zgubić kilka klatek.

Wydajność wydajnością, ale oktyliony rdzeni ukrytych pod maską smukłych smartfonów zawsze przekładają się na problemy natury termicznej. Galaxy S5 nie jest niestety wyjątkiem. Wystarczy kilkanaście minut grania i jeśli zdamy się wyłącznie na dotyk, z łatwością możemy pomylić telefon z nagrzaną patelnią. Problem ten potęguje najpewniej uszczelka ulokowana pod tylną klapką, której zadaniem jest zapobieganie dostaniu się wody do środka. Najwidoczniej ma ona jeszcze tę właściwość, że zapobiega odprowadzaniu ciepła, bo całe urządzenie nagrzewa się niemal równomiernie, podczas gdy starsze smartfony Samsunga najgorętsze były w okolicach procesora.

Tak czy inaczej pod względem wydajności i nagrzewania się wszystkie tegoroczne flagowce wypadają bardzo podobnie i raczej nie jest to czynnik, od którego warto uzależniać wybór któregokolwiek z nich. Żeby jednak formalności stało się zadość, na koniec dorzucam wyniki benchmarków i porównanie z innymi testowanymi przez nas smartfonami:

AnTuTu

Samsung Galaxy S5: 35 503
LG G Flex: 35 303
Sony Xperia Z1 Compact: 34 404
HTC One (M8): 34 028
Sony Xperia Z2: 32 941
LG G2: 32 422

Anomaly 2 Benchmark

Samsung Galaxy S5: 1 124 810
Sony Xperia Z1 Compact: 1 090 818
Sony Xperia Z2: 1 041 992
HTC One (M8): 944 496
LG G Flex: 801 185
LG G2: 607 511

Zobacz również: Appshaker 2 #47: A Planet of Mine, Vector Pop, Unlucky 13 i inne

3D Mark

Sony Xperia Z2: 18 993
Samsung Galaxy S5: 18 773
HTC One (M8): 18 461
Sony Xperia Z1 Compact: 16 909
LG G Flex: 15 125
LG G2: 12 225

Quadrant:

Samsung Galaxy S5: 24 772
HTC One (M8): 24 297
LG G2: 20 071
LG G Flex: 20 043
Sony Xperia Z1 Compact: 19 200
Sony Xperia Z2: 18 277

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Colorovo CityTab Supreme 7,85” Boost GPS – powinni tego zabronić! [test] Tegra Note 7 - świetny tablet dla graczy i nie tylko [test] Prestigio MultiPhone PAP7600 DUO - dual SIM-owy olbrzym za mniej niż 1000 zł - test Sony Xperia Z2 vs Xperia Z1: co zmieniło się w interfejsie? Sony Xperia Z2 - wydajność i benchmarki Sony Xperia Z2 - test wyświetalcza Jak działają gry na Sony Xperia Z2? Wideoprezentacja HTC One M8 i porównanie z HTC One m7 HTC One m8: podsumowanie testów i recenzja Sony Xperia Z2 w naszych rękach. Pierwsze wrażenia Nie ma aplikacji na Nokię X? Rosjanie dają dostęp do 100 tys. pozycji HTC One vs HTC One m8 HTC One m8 - jakość wykonania i ergonomia Modecom Xino Z25 X2 - dobry dual-SIM w rozsądnej cenie [test] HTC One m8 - test aparatu LG G Flex - smartfon stworzony dla geeka [test] HTC One M8 - czas na test wydajności i benchmarki Nokia Lumia 1320 – duży i tani, ale bez przyszłości [test] Sony Xperia Z2 Tablet. Ładny, wydajny i drogi LG G Flex - wygięcie to nie wszystko [test ekranu] Samsung Gamepad w naszych rękach. Granie na telefonie wreszcie jest fajne. Tylko gier mało... Sony Xperia Z1 Compact - podsumowanie testów i recenzja LG G Flex - test wydajności Sony Xperia Z1 Compact - test aparatu i jakość zdjęć

Popularne w tym tygodniu:

Woodstockowy weekend z Galaxy Xcover 4 [minitest]