Pebble liderem sprzedaży inteligentnych zegarków w Q1 2014 roku

Pebble liderem sprzedaży inteligentnych zegarków w Q1 2014 roku

Pebble liderem sprzedaży inteligentnych zegarków w Q1 2014 roku
Jan Blinstrub
25.05.2014 11:36, aktualizacja: 25.05.2014 13:43

Pierwszy strzał: Samsung albo Sony. Obie firmy od dość dawna produkują smart gadżety i zainwestowały krocie w ich promocję. Okazuje się jednak, że to nie wystarczyło, by zająć pierwsze miejsce. Należy ono do firmy, która zbierała pieniądze na Kickstarterze, żeby wprowadzić swój produkt na rynek.

Chodzi oczywiście o Pebble, które wyprodukowało ponad 1/3 wszystkich wprowadzonych do sprzedaży inteligentnych zegarków i opasek w pierwszym kwartale tego roku. Drugie miejsce z rezultatem gorszym o 6 punktów procentowych należy do Sony a dopiero trzecie do Samsunga. Ciekawe, że 87% sprzedaży w pierwszym Q1 2014 roku należało do trzech firm.

Obraz

Patrząc na wyniki narzucają się dwa wnioski:

  • Pebble Technology ma świetny, choć niezbyt urodziwy, produkt i jest dobrze zarządzaną firmą;
  • rynek gadżetów noszonych jest jeszcze w powijakach, skoro firma z Kickstartera może być liderem globalnej sprzedaży w Q1 2014 roku.

Warto wspomnieć, jak Canalys definiuje urządzenia smart. Pebble wygrało w kategorii inteligentnych opasek noszonych, czyli urządzeń wielofunkcyjnych, zaprojektowanych do noszenia na ciele z możliwością instalowania aplikacji firm trzecich. W drugiej kategorii podstawowych gadżetów noszonych, czyli takich, na których nie można instalować aplikacji firm trzecich, króluje firma Fitbit. Dobre wyniki mają też Jawbone oraz Nike.

Pebble Steel
Pebble Steel

Canalys przewiduje, że rynek gadżetów noszonych będzie się rozwijać i zwraca uwagę, na zbliżające się premiery urządzeń z Android Wear. Rzeczywiście nie trzeba być Sherlockiem Holmesem, by wywnioskować, że nowa kategoria będzie szybo rosnąć. Jestem jednak ciekawy, kiedy sprzedaż ustabilizuje się oraz kiedy do gry włączą się na poważnie inni producenci smartfonów. Zwłaszcza ci z Państwa Środka. Sądzę, że za dwa lata – jeśli smart gadżety nadal będą cieszyć się zainteresowaniem – TOP sprzedaży będzie należał do znanych producentów smartfonów i raczej nie będzie w nim miejsca dla firm takich jak Pebble.

Źródło: Canalys

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)