125 tysięcy kary dla Play
W poniedziałek Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zadecydowała o nałożeniu na spółkę P4, właściciela Play, kary pieniężnej w wysokości 125 tys. zł. Powód? UKE stwierdził naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do klientów operatora.
22.09.2010 | aktual.: 22.09.2010 16:40
W toku przeprowadzonego postępowania administracyjnego, a także na podstawie wyjaśnień Spółki Urząd stwierdził niedopełnienie przez Play obowiązku poinformowania użytkowników sieci o aktualnym cenniku usług audioteksowych. Problem związany był z promocją "Dostęp do numerów infolinii i serwisów audioteksowych".
W komunikacie UKE przedstawiono uzasadnienie nałożenia kary:
Skontrolowane umowy, regulaminy oraz cenniki nie zawierają zapisów określających sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług audioteksowych, co stanowi naruszenie art. 56 ust. 3 pkt 16) Pt.
Jak również wskazuje Urząd Komunikacji Elektronicznej, abonent, zawierając umowę o świadczenie usług połączeń telefonicznych, w tej sytuacji nie uzyskuje informacji o aktualnych stawkach - jest to niedopuszczalne z punktu widzenia prawa.
Maksymalna kara w tej sytuacji mogła wynieść nawet 3% przychodów Play, jednak UKE uwzględnił fakt, że spółka została ukarana tylko raz od początku swojej działalności - i to za zdarzenie incydentalne niemające dużego wpływu na rynek telekomunikacyjny.
Operator Play już zapowiedział odwołanie się do sądu od nałożonej kary, która nie została jeszcze uprawomocniona.