Telewizja mobilna: Info-TV-FM zmienia plany
Start telewizji mobilnej w Polsce najwyraźniej nie wypalił. Najgorzej wyszedł na tym jak na razie... zwycięzca. Spółka Info-TV-FM, która wygrała przetarg na operatora multipleksu, od miesięcy próbuje dogadać się z operatorami telefonii komórkowej. Bezskutecznie. Postanowiono więc zmienić taktykę.
09.09.2010 | aktual.: 09.09.2010 22:00
Spółka, która pobiła w przetargu operatorów GSM, paradoksalnie właśnie z powodu braku porozumienia z nimi - nie może jak dotąd zacząć świadczyć komercyjnie usługi mobilnej telewizji. Inwestycja pochłonęła już 25 milionów złotych.
Jak rozwiązać tę trudną sytuację?
Info-TV-FM zamierza zmienić po prostu strategię. Skoro operatorzy GSM nie są zainteresowani współpracą, trzeba skierować się w stronę innych usługodawców.
Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, właściciela nadawcy, tłumaczył Parkietowi:
Nie chodzi tu tylko o platformy cyfrowe, ale np. grupy medialne. [...] Planowanym terminem masowego uruchomienia usługi jest koniec 2011 roku, a więc termin pozwalający na dystrybucję usług w trakcie EURO 2012. Kluczowym dla nas będzie tak naprawdę moment decyzji dotyczącej rodzaju urządzeń przenośnych, których klienci używać będą do korzystania mobilnej telewizji.
Być może więc nie wszystko jeszcze stracone.
Pozostaje jednak nadal ten sam problem: w rozmowach z operatorami telefonii komórkowej Info-TV-FM stawiało zupełnie nierealne warunki współpracy. Jeżeli podobne zostaną przedstawione także grupom medialnym i platformom cyfrowym, prawdopodobnie efekt również nie będzie diametralnie inny.
A co na to klienci?
Cóż, to nadal jest wielka niewiadoma. O ile bowiem być może uda się spółce Info-TV-FM przekonać któregoś usługodawcę do współpracy, o tyle nie ma to już większego wpływu na popyt na usługę.