Samsung Galaxy Tab S 8.4 i 10.5 - AMOLED-owe tablety Samsunga oficjalnie

Samsung Galaxy Tab S 8.4 i 10.5 - AMOLED-owe tablety Samsunga oficjalnie

Samsung Galaxy Tab S
Samsung Galaxy Tab S
Źródło zdjęć: © youtube.com
Miron Nurski
13.06.2014 02:17, aktualizacja: 13.06.2014 12:46

Po eksperymencie, jakim był zaprezentowany w 2011 roku Galaxy Tab 7.7, Samsung długo kazał nam czekać na kolejny tablet z ekranem sAMOLED. A właściwie nie tablet, tylko tablety, bo dziś światło dzienne ujrzeli dwaj przedstawiciele nowej linii Galaxy Tab S.

Nowe urządzenia wyposażone są w wyświetlacze o rozdzielczości 2560 × 1600, których przekątne mają kolejno 8,4 i 10,5 cala. Zagęszczenie pikseli w przypadku tego pierwszego wynosi 359 punktów na cal, a jego większy brat wyświetla obraz w 288 ppi. Tak duże ekrany w połączeniu z technologią Super AMOLED muszą robić niesamowite wrażenie, więc będą to z pewnością tablety idealne do korzystania z multimediów. O multimedia Koreańczycy się zresztą zatroszczyli, ale o tym za chwilę. Przy okazji warto wspomnieć, że Samsung przyłącza się do zabawy i nazywa swoje nowe produkty "pierwszymi na świecie tabletami z ekranami Super AMOLED o wysokiej rozdzielczości" ;)

Poniżej pozostała część specyfikacji tabletów:

  • Exynos 5 Octa (5420) (4 × Cortex-A15 z zegarem 1,9 GHz + 4 × Cortex-A7 z zegarem 1,3 GHz) i grafika Mali-T628;
  • 3 GB pamięci RAM;
  • 16/32 GB pamięci wewnętrznej;
  • slot na karty microSD (do 128 GB);
  • aparat 8 Mpix;
  • przednia kamerka 2,1 Mpix;
  • Wi-Fi w standardzie 802.11ac;
  • moduł LTE (opcjonalnie);
  • Bluetooth 4.0;
  • dioda IR (funkcja pilota do telewizora);
  • czytnik linii papilarnych;
  • 6,6 mm grubości;
  • bateria: 4900 mAh (Galaxy Tab S 8.4) lub 7900 mAh (Galaxy Tab S 10.5);
  • Android 4.4 KitKat.

Najnowsza odsłona Androida została wzbogacona o nakładkę TouchWiz z zestawem dodatkowych funkcji:

  • Content Home - kafelkowy pulpit główny agregujący newsy i treści rozrywkowe oraz narzędzia przydatne w pracy.
  • SideSync 3.0 - możliwość sparowania tabletu ze smartfonem Samsunga i wyświetlania interfejsu telefonu w ruchomym oknie na ekranie Galaxy Taba S.
  • Remote PC - zdalny dostęp do komputera z poziomu tabletu.
  • Papergarden - agregator wirtualnych magazynów.
  • MILK - strumieniowy serwis muzyczny.
  • WatchON - uniwersalny pilot oraz przewodnik TV.
  • Kids Mode - uproszczony interfejs z ograniczonym dostępem do aplikacji i plików znajdujących się na pokładzie urządzenia.
  • Download Booster - jednocześnie działanie sieci LTE i Wi-Fi w celu zapewnienia szybszego i stabilniejszego połączenia.
  • Multi-user Mode - możliwość podpięcia do ośmiu kont użytkownika i przypisania do każdego osobnego zestawu plików i aplikacji. Logowanie do konta odbywa się poprzez zeskanowanie odcisku palca.

Spora część prezentacji była poświęcona usłudze Papergarden, w której znajdują się treści dostarczane m.in. przez partnerów Samsunga: Condé Nast, National Geographic i Marvela (prawdopodobnie będą to wyłącznie materiały anglojęzyczne). Głównym dostawcą filmów będzie Netflix.

Samsung zacieśnił też współpracę z firmą Google, dzięki czemu użytkownicy będą mogli wygodniej zarządzać treściami zakupionymi w Google Play z poziomu przygotowanej przez Samsunga biblioteki. Będzie można również liczyć na specjalne promocje.

Co z cenami? Na razie wiadomo jedynie, ile Amerykanie zapłacą za warianty Wi-Fi z 16 GB pamięci. Ceny prezentują się następująco:

  • Galaxy Tab S 8.4 - 399 dolarów (ok. 1210 zł);
  • Galaxy Tab S 10.5 - 499 dolarów (ok. 1520 zł).

Oczywiście, w naszej części świata ceny będą nieco wyższe ze względu na europejskie podatki. W USA 499 dolarów kosztuje najtańszy wariant iPada Air, a 399 dolarów iPad z wyświetlaczem Retina, a ceny tych tabletów nad Wisłą to kolejno 2099 i 1699 zł. Myślę więc, że Samsung także zastosuje jabłkowy przelicznik i podobnych cen możemy oczekiwać w przypadku Galaxy Tabów S. Wygląda to zatem nie najgorzej, a dla fanów sAMOLED-ów (do których sam się zaliczam) będą to bezkonkurencyjne urządzenia do konsumowania treści multimedialnych.

Ciekaw jestem, czy Samsung nawiąże współpracę z lokalnymi partnerami, aby również polscy konsumenci mogli przebierać w filmach, czasopismach i ciekawych promocjach. Z Galaxy S5 się udało, więc jest to prawdopodobne. Szkoda tylko, że na razie nie wiadomo, kiedy tablety wylądują na Starym Kontynencie

Na koniec zachęcam do przejrzenia materiałów promocyjnych:

Samsung Galaxy Tab S 8.4

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]

Samsung Galaxy Tab S 10.1

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]

Źródło: Samsung

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)