Nowe statystyki Androida. 4.1 wciąż najpopularniejszy

Nowe statystyki Androida. 4.1 wciąż najpopularniejszy

Nowe statystyki Androida. 4.1 wciąż najpopularniejszy
Miron Nurski
03.12.2013 13:05, aktualizacja: 03.12.2013 16:31

Zgodnie z tradycją Google opublikował właśnie najnowsze statystyki dotyczące jego mobilnej platformy. Nie ma większych niespodzianek.

Najpopularniejszą wersją systemu od wielu miesięcy pozostaje wydany w czerwcu 2012 roku Android 4.1 Jelly Bean, który kontroluje obecnie 37,4% urządzeń. Pozostałe wersje żelek o oznaczeniach 4.2 i 4.3 zdobyły kolejno 12,9% i 4,2% udziałów na rynku. Ze wszystkich wydań Jelly Beana korzysta więc łącznie 54,5% użytkowników Androida.

Można mieć nadzieję, że udział wersji 4.1 i 4.3 będzie systematycznie spadał; pierwsza jest już dość przestarzała, a druga była w zasadzie wydaniem przejściowym, które wnosiło relatywnie mało nowości, więc aktualizacja do niego najpewniej będzie przez wielu producentów pomijana na rzecz KitKata. Obawiam się jednak, że drugą młodość przeżyje wersja o oznaczeniu 4.2, ponieważ z ostatnich zapowiedzi można wywnioskować, że będzie ona wiodła prym na budżetowych smartfonach i tabletach, które w ciągu najbliższych kilku miesięcy trafią do sprzedaży.

Najnowsze wydanie Androida, czyli 4.4 KitKat, napędza jedynie 1,1% urządzeń. I nic w tym dziwnego, skoro nawet sam Google ociągał się z aktualizowaniem własnych produktów. Lepszym wynikiem może się poszczycić nawet Android 2.2 Froyo z 1,6-procentowym udziałem na rynku. Nie wspominając już o 4.0 Ice Cream Sandwich (18,6%) i nieśmiertelnym Gingerbreadzie, który zagarnął dla siebie 24,1% androidowego tortu. Tak, niemal 1/4 użytkowników Androida wciąż używa systemu z 2010 roku. Zanosi się na to, że jeszcze przez wiele miesięcy piernik będzie osiągał dwucyfrowy wynik.

Poniżej tabelka uwzględniająca wszystkie wydania Androida.

Statystyki Androida
Statystyki Androida© developer.android.com

Źródło: Android

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)