OnLife - akcja marketingowa LG pod przykrywką eksperymentu społecznościowego. Nieładnie!
Tydzień temu firma LG wystartowała z nową akcją marketingową, która była promowana jako pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy, który rozegra się w samym sercu „miejskiej dżungli” (...) na oczach mieszkańców Warszawy. Postanowiłem wstrzymać się z komentarzem tego przedsięwzięcia, aż do czasu zakończenia tego "eksperymentu", kłócą się przy tym o zasadność mojej decyzji z jednym z naszych czytelników (pozdrawiam Łukasz ;)). Co wynikło z akcji LG?
Tydzień temu firma LG wystartowała z nową akcją marketingową, która była promowana jako pierwszy w Polsce eksperyment społecznościowy, który rozegra się w samym sercu „miejskiej dżungli” (...) na oczach mieszkańców Warszawy. Postanowiłem wstrzymać się z komentarzem tego przedsięwzięcia, aż do czasu zakończenia tego "eksperymentu", kłócą się przy tym o zasadność mojej decyzji z jednym z naszych czytelników (pozdrawiam Łukasz ;)). Co wynikło z akcji LG?
Zanim jednak przejdę do sedna sprawy, wspomnę jak LG przedstawiło swój "eksperyment":
Nowe technologie weszły do naszego życia i zadomowiły się w nim na stałe. Pomagają być w nieustającym kontakcie ze światem oraz z całą siatką znajomych.
Dziś LG pragnie sprawdzić czy we współczesnym świecie będąc na "bezludnej wyspie" można być samotnym i czy siatka znajomych pomoże Ci przetrwać? Oto jest pytanie!
Firma informowała dalej:
Możemy uczestniczyć we wszystkich ważnych wydarzeniach, nawet nie wychodząc z domu. Najnowsze modele LG Swift, LG Mini, LG Bali czy też LG Cookie dają nieograniczone możliwości funkcjonowania poza realem, a eksperyment LG już niebawem sprawdzi tą tezę.
Na czym polegał eksperyment? W środku Warszawy w szklanym kubiku został zamknięty ochotnik, który korzystając tylko z telefonu z dostępem do portali społecznościowych (główne Facebooka) przez tydzień miał zbudować sobie siatkę znajomych. Dzięki wskazówkom od zamkniętej w kubiku osoby, nowo poznani "przyjaciele" mieli znaleźć sposób na uwolnienie go z kubika oraz wygranie jednego z nowych telefonów LG. "Eksperyment" trwał przez tydzień i przez cały czas podkreślano jego naukowe podłoże. Wypowiadało się także wielu ekspertów, jak wynajęty przez LG socjolog - Tomasz Sobierajski, który twierdził, że:
Jesteśmy świadkami zmian społecznych, jakie zachodzą dzięki coraz większemu udziałowi nowych technologii w naszym życiu codziennym… W XXI wieku bycie samemu np. na bezludnej wyspie, czego symbolem jest kubik LG, wcale nie oznacza samotności.
"Eksperyment" zakończył się już i pora zobaczyć jakie obserwacje poczynili fachowcy LG. Czy wcześniej postawiona teza została obroniona? Czy eksperyment pokazał znaczenie social media, w dzisiejszym świecie? Niestety, próżno póki co szukać odpowiedzi na te pytania - pseudoeksperyment to tylko część kampanii reklamowej, która miała wypromować funkcje społecznościowe nowych telefonów LG. Nie ma tu mowy o analizie zachowania użytkowników, odpowiedzi na wcześniej zadane pytania czy choćby postawieniu tezy, odnoszącej się do przetrwania na bezludnej wyspie, dzięki siatce internetowych znajomych.
Cóż, LG tym razem zakpiło sobie z użytkowników i osób pracujących w Sieci, a przebieg pseudoeksperymentu znacznie odbiegał o wcześniejszych założeń. W końcu zdobywanie przyjaciół w sieci społecznej nie polega na próbach przekonania blogerów/redaktorów do napisania wzmianki na blogu o "wielkim przedsięwzięciu LG", które pod przykrywką "pierwszego w Polsce eksperymentu społecznościowego" promuje nowe telefony firmy. Zresztą oceńcie sami...