Poznaj prawne aspekty umów telekomunikacyjnych - poradnik UKE

Poznaj prawne aspekty umów telekomunikacyjnych - poradnik UKE

Poznaj prawne aspekty umów telekomunikacyjnych - poradnik UKE
Kira Czarczyńska
15.06.2010 16:15, aktualizacja: 15.06.2010 18:15

Operatorzy stosują najczęściej bardzo szczegółowe, zawiłe procedury i wdrażają regulaminy o takiej długości, że mało komu chce się w ogóle przeczytać do końca. Zazwyczaj więc z tego rezygnujemy i podpisujemy "w ciemno". Problem pojawia się jednak wtedy, gdy współpraca nie przebiega do końca tak, jak tego chcieliśmy.

Urząd Komunikacji Elektronicznej postanowił pomóc nieco abonentom - i przygotował bezpłatny Poradnik dla użytkowników usług telekomunikacyjnych.

Urząd Komunikacji Elektronicznej postanowił pomóc nieco abonentom - i przygotował bezpłatny Poradnik dla użytkowników usług telekomunikacyjnych.

Wyjaśnienie celu i powodu opublikowania poradnika znajdziemy na stronach UKE:

Intencją publikacji Poradnika jest wyjście naprzeciw potrzebom osób, które zamierzają podjąć decyzję o skorzystaniu z określonych usług telekomunikacyjnych, jak i tych, które już wykorzystują różne formy komunikacji elektronicznej. Przedstawiane przez dostawców usług oferty stają się coraz bardziej złożone, w szczególności poprzez stwarzanie konsumentom możliwości korzystania z różnorodnych pakietów usług. Dlatego też celem Poradnika jest przedstawienie w sposób przejrzysty praw i obowiązków konsumenta związanych z zawarciem umowy i korzystaniem z usług telekomunikacyjnych.

Co znajdziemy w poradniku?

Urząd Komunikacji Elektronicznej zawarł w nim przede wszystkim odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania, oraz informacje dotyczące popularnych problemów abonentów. Dotyczą również regulaminów i cenników:

  • jakie dokumenty mogą być potrzebne przy podpisaniu umowy?
  • czy dostawca usług może zakazać korzystania z innych dostępnych na rynku usług telekomunikacyjnych?
  • jakie są warunki zmiany przez abonenta dotychczasowej umowy dokonanej na odległość (np. telefonicznie)?
  • co należy zrobić, gdy jakość usług jest niezadowalająca lub niezgodna z warunkami zawartej umowy?
  • jakie są prawa stron w przypadku rozwiązania umowy z winy dostawcy usług?
  • co należy zrobić, aby przenieść numer?

W pracach nad Poradnikiem uczestniczył Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, który konsultował kwestie związane z ochroną danych osobowych abonentów. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów natomiast, pomógł w przystępny sposób opowiedzieć klientom, jakie mają obowiązki - ale także uprawnienia wynikające z obowiązujących przepisów prawnych.

Poradnik można pobrać ze stron UKE:

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)