Więcej uprawnień dla pre-paidowców

Więcej uprawnień dla pre‑paidowców

Więcej uprawnień dla pre-paidowców
Kira Czarczyńska
22.05.2010 17:45, aktualizacja: 22.05.2010 19:45

Szanowni użytkownicy usług pre-paid! Miło jest mi poinformować, że w końcu zostaliście abonentami. Po długich miesiącach rozważania różnych "za" i "przeciw" nasz sejm uznał jednak, że klienci usług przedpłaconych również powinni mieć pewne prawa, przysługujące jak dotąd tylko osobom opłacającym co miesiąc abonament telekomunikacyjny.

Szanowni użytkownicy usług pre-paid! Miło jest mi poinformować, że w końcu zostaliście abonentami. Po długich miesiącach rozważania różnych "za" i "przeciw" nasz sejm uznał jednak, że klienci usług przedpłaconych również powinni mieć pewne prawa, przysługujące jak dotąd tylko osobom opłacającym co miesiąc abonament telekomunikacyjny.

Zmienia się definicja abonenta

W nowej ustawie usunięto zapis mówiący o tym, że abonentem jest osoba zawierająca umowę w formie pisemnej. Dzięki temu od momentu jej wejścia w życie, definicja obejmie również tych klientów pre-paid, którzy zdecydują się zrezygnować z anonimowości i podać operatorowi swoje dane.

Sejm wypełnia w ten sposób wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE z 22 stycznia 2009r., nakazujący nam rozszerzenie zakresu pojęcia "abonent".

Zmiana, choć wydawać się może kosmetyczna, pociąga za sobą konieczność dokonania jeszcze kilku innych korekt, aby dostosować obecnie obowiązujące zasady współpracy także do użytkowników pre-paid.

Co definicja zmienia w praktyce?

  • Dane klientów pre-paid będą teraz mogły być dostępne w w ramach usługi informacji o numerach telefonicznych. Oczywiście dotyczy to tylko tych, którzy dane udostępnili i wyrazili zgodę.
  • Użytkownicy kart pre-paid będą mieć na równi z abonentami prawo do otrzymywania na piśmie informacji o zmianie regulaminu. Tu jednak sejm poszedł nieco na rękę operatorom - i nowe wersje regulaminów będzie można przesyłać poprzez pocztę elektroniczną, o ile abonent udostępnił w tym celu swój adres e-mail. Musi to zrobić w terminie do miesiąca przed wprowadzeniem w życie nowych zapisów dotyczących współpracy.
  • Osoby korzystające z usług przedpłaconych będą mieć również prawo do otrzymywania informacji o zmianach w cenniku usług - nieodpłatnie podczas zawierania umowy oraz na każde żądanie abonenta. Można też będzie wypowiedzieć umowę w przypadku zmiany warunków na mniej korzystne - bez odszkodowań i konieczności zwracania przyznanych przy zawarciu umowy ulg.
  • Pre-paidowcy dostaną prawo do otrzymywania wykazów wykonanych usług telekomunikacyjnych. Ponieważ jednak w tym przypadku biling musi być specjalnie generowany na żądanie abonenta, operator będzie mógł pobierać za niego opłaty.
  • Do użytkowników telefonów na kartę stosować się będą takie same zasady przenoszenia numerów, co w przypadku abonentów opłacających comiesięczny rachunek telefoniczny.

Nowelizacja ustawy prawo telekomunikacyjne wejdzie w życie po 60 dniach od opublikowania w Dzienniku Ustaw. Operatorzy mają 6 miesięcy od wejścia w życie ustawy, na dostosowanie wzorców umów i regulaminów do nowych, określonych w Prawie Telekomunikacyjnym, zasad.

Źródło: Gazeta Prawna

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)