Ile warty będzie rynek gier mobilnych w 2016?

Ile warty będzie rynek gier mobilnych w 2016?

Ile warty będzie rynek gier mobilnych w 2016?
Zbigniew Kowal
07.07.2014 07:56, aktualizacja: 07.07.2014 09:57

Rynek gier mobilnych z roku na rok staje się coraz bardziej dochodowy. Silnej tendencji wzrostowej nie zaszkodził nawet światowy kryzys. Jednak ile tak naprawdę warta jest branża gier na smartfony i tablety? Ekipa Juniper Research pokusiła się o prognozę na najbliższe dwa lata, na podstawie analizy stanu obecnego.

Doskonale pamiętam czasy w których gry na telefony komórkowe (głównie Java i Symbian) były dochodowe tylko dla kilku wybranych firm na rynku. Do egzystowania niezbędne były jednak dobre kontakty z operatorami telefonii komórkowej, bez których sprzedaż praktycznie nie istniała. Dzisiaj dzięki Google Play oraz App Store sprawy mają się zupełnie inaczej.

Zgodnie z raportem Juniper Research, zyski płynące z rynku gier mobilnych powinny osiągnąć pułap 29 miliardów dolarów do roku 2016. Firma szacuje, że w 2014 roku studia developerskie zarobiły blisko 21 miliardów dolarów. Dla wielu firm nie jest ważna ilość pobranych kopii (bo liczby i tak są wysokie), ale to ile uda się zarobić na pojedynczym kliencie.

Can mobile gaming kill the consoles? - Talk Mobile

Działania marketingowe nie koncentrują się na docieraniu do masowego klienta, bardziej interesujące jest pozyskiwanie tak zwanych wielorybów, którzy dzięki systemom mikropłatności potrafią hojnie wesprzeć wysiłek developerów. Z badań Juniper Research wynika, że użytkownicy tabletów dużo chętniej decydują się na mikropłatości, aniżeli miłośnicy smartfonów.

Coraz lepsze możliwości graficzne tabletów mają również wpływ na znaczącą migrację graczy z tradycyjnych platform na urządzenia mobilne. Trend ten zdają się dostrzegać najwięksi producenci gier na rynku. Wiele firm publikuje bowiem aplikacje mobilne, które wspierają premiery gier (Call of Duty, Assassins Creed) na konsolach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)