Samsung S5PC110 1GHz - kilka słów więcej o sercu Galaxy S i Wave'a

Pora na kolejną porcję informacji związanych z nowymi smartfonami Smasunga - Wave S8500 oraz Galaxy S I9000. Tym razem napiszę coś więcej o ich sercu - procesorze Samsung S5PC1100 o taktowaniu 1GHz, który jest obecnie najszybszym układem stosowanym w smartfonach.

Samsung S5PC110 1GHz - kilka słów więcej o sercu Galaxy S i Wave'a
Mateusz Żołyniak

27.03.2010 | aktual.: 27.03.2010 10:36

Pora na kolejną porcję informacji związanych z nowymi smartfonami Smasunga - Wave S8500 oraz Galaxy S I9000. Tym razem napiszę coś więcej o ich sercu - procesorze Samsung S5PC1100 o taktowaniu 1GHz, który jest obecnie najszybszym układem stosowanym w smartfonach.

Nowy procesor Samsunga, należący do linii Hummingbird, po raz pierwszy zaprezentowano roku temu. Został on wykonany w technologii 45 nm, we współpracy z firmą Intrinsity, która twierdzi, że jest to bezsprzecznie najszybszy układ ARM Cortex A8, jaki dostępny jest na rynku. Samsung S5PC110 osiąga aż 2000DMIPS przy taktowaniu 1GHz!

Obraz

Hummingbird ma: po 32KB cache danych i instrukcji, zmienną wielkością pamięci L2 (do 512KB) oraz rozszerzeniem ARM NEON, dzięki któremu procesor z łatwością radzi sobie z kodowaniem i dekodowaniem video w jakości HD (720p), zarówno grafiką 2D jak i 3D oraz przetwarzaniem dźwięku wysokiej jakości. Układ obsługuje także pamięć typu Fusion Memory - OneDRAM (o wielkości 512MB), która zapewnia znacznie większą wydajność i mniejsze o 30% zużycie energii niż standardowa pamięć RAM w telefonach (układ nie posiada dwóch buforów pamięci dla dwóch procesorów, tylko jeden wspólny).

Obraz

Największą zaletą układu SoC (System on Chip) Samsunga, jest wydajny układ graficzny - PowerVR SGX540. Ten GPU zdolny jest do wyświetlania aż 90 milionów poligonów na sekundę, co czyni go trzykrotnie szybszym niż układ PowerVR z iPhone'a i ponad czterokrotnie wydajniejszym niż Adreno 200 (dawniej ATI/AMD Imageon) z HTC HD2! Porównanie wydajności grafiki S5PC110 z innymi dostępnymi na rynku układami znajdziecie poniżej.

  • Samsung Omnia 2 I8000 - 9 milionów poligonów/s
  • Motorola Milestone/Palm Pre/Nokia N900/Sony Ericsson Satio z PowerVR SGX530 - 14 milionów poligonów/s
  • HTC HD2/Desire/Nexus One z Adreno 2 - 22 miliony poligonów/s
  • iPhone 3GS - PowerVR SGX535 - 28 milionów poligonów/s
  • Zune HD - Nvidia Tegra APX 2600 - 47 milionów poligonów/s
  • Samsung Wave/Galaxy S z PowerVR SGX540 - 90 milionów poligonów/s
Obraz

Jak widać układ Samsunga wyraźnie odstaje od reszty dostępnych na rynku układów. Co więcej, S5PC110 zmniejszył sporo ogromną różnicę, jaka dzieliła najlepsze smartfony z konsolami do gier (np. PS3 - 250MPoly/s). Dodam, że z ukłądu tego będą korzystały także inne high-endowe modele firmy z bada OS, Windows Phone 7 Series oraz Androidem (I8520 Halo).

Źródło: własne/Samsung

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)