Nokia 3720 Classic – najbardziej wytrzymały telefon w historii

nokia3720classic_beach

Dwa dni temu Nokia Conversations zamieściła na swojej stronie filmy przedstawiające maltretowanie nowego, super wytrzymałego modelu Nokii. Jak się okazało modelem tym jest Nokia 3720 Classic. 

Do oferty Nokii trafił dzisiaj model telefonu 3720 Classic. Komórka otrzymała stopień ochrony IP-54 i jest odporna zarówno na wstrząsy, działanie wody, kurzu oraz pyłu. Szczelna konstrukcja modelu zamykana jest na wkręt, dzięki czemy telefon jest szczelny, a żadne zanieczyszczenie nie ma szans dostać się do elektroniki.

Nokia 3720 Classic trafi do sprzedaży jeszcze tego lata w cenie detalicznej 125 euro.

nokia3720classic_hay

Specyfikacja modelu wygląda następująco:

  • elementy ze stali nierdzewnej,
  • wytrzymała obudowa zamykana na wkręt,
  • certyfikat  IEC 60529/Level IP54,
  • wytrzymała bateria o żywotności do 18 dni czuwania,
  • funkcja latarki LED,
  • aparat 2 Mpix z lampą błyskową LED,
  • ekran 2.2″, QVGA, 16 mln kolorów,
  • Nokia Maps,
  • karta 1GB,
  • radio FM,
  • 20 MB pamięci wewnętrznej,
  • obsługa XHTML, Java MIDP 2.0, OMA DRM 1.0 i 2.0,
  • Bluetooth 2.1,
  • micro USB,
  • wejście 2,5 mm, AV i DC,
  • obsługa EGSM 900/1800/1900,
  • interfejs S40,
  • wymiary: 115 x 47 x 15.3 mm,
  • waga: 94 gramów,
  • czas rozmowy: 7 godzin,
  • czas czuwania: 18 dni.

Kategoria posta: Aktualności

Źródło: Informacja prasowa: Nokia

Tagi: Nokia, Zapowiedzi

Regulamin komentowania

  • Anonymous

    W historii czego? Bo raczej nie rynku telefonów komórkowych. Dla porównania chociażby dostępny na rynku brytyjskim Land Rover S1 :/

    • ewa

      czy można gdzieś kupić jakiekolwiek etui lub ochronę tel.NOKIA 3720classic ?

  • niki

    ta cena to nie pomyłka? bo coś dziwnie niska. warto mieć coś takiego jako drugi telefon na wyjazdy w teren

    • podpalacz

      Nie. Cena to nie pomyłka.
      W środku wszystko jest z papieru (ekologicznie) dlatego taki tani.
      I w ogóle do bani.

      • DeVilio

        z papieru… o stary, żal. Ciebie żal. tak strasznie ganisz nokie a taki telefon naprawde by sie przydal. odkad nokia wypuscila te swoje inne “odporne” telefony to ten jest przelomem. sam chcialbym miec taki. a cena? przystepna jakbys nie zauwazyl to ten telefon nic takiego nie ma zeby kosztowac 400 euro. hmmm?

      • składak

        podpalacz oddaj się do recyklingu to będzie ekologicznie i się wreszcie na coś komuś przydasz

    • żaba

      Karolcia jak zwykle nie zna dobrze języka i bzdury o cenie pisze: “The Nokia 3720 is expected to retail for approximately EUR 125 before subsidies or taxes”

  • tomek

    a od kiedy w S40 Nokia Maps??

  • http://aso.info.pl/ aso

    Tu jest parę pomyłek. Np. cena i nokia maps. Albo to nie jest S40 (moze mieć wyłączony charakterystyczny ekran) albo to jakaś pomyłka. A cena? 125 euro to przy maksymalnym kursie 500 stów. A koma ma parametry lepsze niż moja 5300, która kosztowała 300 stówy.
    Jeżeli nie ma pomyłek to super phone. Tylko czekać aż będzie w polsce.

  • dhjk

    napewno odniesie sukces

  • Artur

    Telefony S40 już obecne na rynku z obsługą Nokia Maps:
    6600 Fold
    6600 Slide
    7510
    6303

  • TKM

    Takie telefony są genialne :) Ja mam wciąż Siemensa M35i i działa perfekcyjnie. Upadł dziesiątki razy a wymieniłem mu tylko baterię. Wzmacniana budowa to jest to. Każdy kto pracuje w terenowych i trudnych warunkach to doceni. Jeśli cena jest naprawdę tak niska to aparat zrobi niezłą karierę.

  • http://null marco

    jakoś nie wierzę w 18 dni czuwania baterii. Ostatnio kupiłem nokię 3120 classik i zamiast 14 dni trzymania trzyma 5 w porywach 6 dni – z wyłączaniem na noc, jednak kiedyś lepsze telefony robili bez kolorowego wyświetlacza i też starczyło.

  • Grzesieq94

    Heh i to ma być niby wytrzymałe? Czekałem na telefon Nokii który byłby odporny no ale cóż nie taki badziew. Po pierwsze primo wygląd. Powinien być albo w stylu 5100, 5140 albo jakiś tytanowy. Po drugie brak żadnego systemu OS!!! Tutaj dla mnie jest to porażką że nie ma w nim Symbiana bo jest to teraz duża wygoda mieć w telefonie system Symbian. A po trzecie no i może po czwarte brak GPS’a i WiFi!!! GPS w terenie jak najbardziej by się przydał tyle że żeby z niego korzystać trzeba mieć np. tego Symbiana, a WiFi już może nie tyle przydatne w terenie co dobre udogodnienie spotykane w coraz to większej liczbie telefonów.

    Jednym słowem moim zdaniem Nokia coraz bardziej schodzi na psy, zamiast robić coraz to ciekawsze telefony. Np. gdyby zrobili telefon z smybianem i Gps’em w stylu Qigi który był już na komórkomani napewno zrobiłby wielką furore wśród mechaników, strażaków czy policjantów. Dla mnie ten telefon to porażka, choć cena nie wysoka. Jako drugi telefon to może być.

    • żaba

      Niestety konkurencja jak np. szajsung też nie oferuje Symbiana ;(

    • Szymon

      Grzesieq94 a nokia maps to nie gps najpierw przeczytaj dokladnie specyfikacje a pozniej pisz komentarze ,co dal jednego jest szajsem i niepotrzebnym bajerem dla drugiego moze byc zaleta wiec prosze niemow mi ze ten telefon to szajs bo moze ja potrzebuje trwalego telefonu do dzwonienia anie super wypasionego bajeranckiego telefonu z milonem funkcji z ktorych bede uzywal tylko 25%

      • Grrzesieq94

        Nokia maps to nie gps tylko program który na s40 może równie dobrze działać korzystając z internetu a nie gps’a. Może dla Ciebie to fajny telefon no ale sorry, w teraźniejszych czasach większość nowych fonów jest na jakimś OS np. Symbianie. Jeżeli to ma być trwały telefon to przeznaczony jest raczej dla ludzi którzy chodzą gdzieś po górach np. lub dla strażaków/policjantów. Dla tych ludzi GPS będzie przydatny a żeby go dobrze wykorzystać musi być co najmniej ten Symbian. A WiFi to raczej już standard.

  • Kamil

    Może ktoś wie kiedy będzie ten telefon w sprzedaży w Polsce?

  • klemensgdansk

    totalny syf lekko zachlapiesz woda i po telefoie kolo samsunga b 2700 solid to lipa

  • MM

    klemensgdansk – piszesz chłopie o tym telefonie a nawet go w ręku nie trzymałeś. Oglądłeś zdjęcia czy filmiki na you tube i się wypowiadasz. Najpierw sobie kup ten telefon i przetestuj a później się wypowaiadaj !!!

    • FOX

      Ktos tam pisał ze telefon jest dla strażaków, policjantów itd… bzzzdura.. Ja w weekendy pływam kajakami i taki telefonik mi sie przyda. a z zawodu jestem stolarzem i drewniany pył to zabójstwo dla phona.. dojechałem Nokie N95, N85 i SE c510 .. Nie chcę mieć telefonu cegły jak np. Landrover S1 czy samsung Solid które wyglądają …każdy wie jak !! a Nokia 3720 jest smukła, ładna i ma duży wyświetlacz, a GPSa mam osobno :) Telefon testują już moi znajomi i wypada rewelacyjnie a Ja Właśnie zakupiłem ten telefonik za 115 funtów i ma być u mnie w czwartek..opisze więcej jak już go będe miał :)

  • lucky

    posiadam ten telefon od pazdziernika i musze przyznac, ze naprawde niezly modelik nokia wypyscila:), telefon jest wytrzymaly na uszkodzenia mechaniczne ( trudno go porysowac, nie scieraja sie przyciski, obudowa z tworzywa dobrej jakosci,) pomimo kilku mocnych upadkow, dziala bez zarzutow, nie wiesza sie, nie wylacza, przyciski nie lataja na wszytskie strony, przy upadku telefon nie wydaje tego plastikowego dzwieku jak przy innych modelach:), i nie odpada mu klapka z bateria:P, jedyna wada, to niestety bateria, 3 dni gora, ale do tego trzeba sie po prostu przyzwyczaic, polecam dla osob, ktorym nie zalezy na jakis bajerach, typu super aparat czy dokladna nawigacja, to jest tylko telefon, ale ma cos w sobie, sprawdza sie na budowach i w warunkow wilgotnych oraz gdzie jest duzo kurzu, naprawde super i w niezlych pieniazkach, przy okazji odradzam model 6700 classic, momi zdaniem nie wypal, trzeszczy w reku:), po prostu zabawka, tyle ze metalowa:P

  • Tadeusz242

    Kupiłem ten telefon dzisiaj , zobaczymy jak będzie się spisywał , ale mam nadzieję że będę z niego zadowolony.

  • Lola

    Chcialam zapytac, czy ten telefon ma wejscie na karte pamieci?

  • tadeusz242

    Ten telefon ma wejście na kartę pamięci do 8 GB. Mam telefon i jestem z niego bardzo zadowolony.

  • lukas

    PERFEKT,wczoraj skompalem sie 2 razy w morzu z nokia w kieszeni.po wyjeciu telefon wciaz dziala i zadnych sladow wody wewnatrz