Kolejna wpadka Play: Notka SMS, czyli jak wykiwać klientów?

Kolejna wpadka Play: Notka SMS, czyli jak wykiwać klientów?

Kolejna wpadka Play: Notka SMS, czyli jak wykiwać klientów?
Paweł Żmuda
18.08.2010 15:20, aktualizacja: 18.08.2010 17:20

"Abonent jest chwilowo niedostępny" - to słowa, które w ciągu kilkunastu ostatnich godzin wzbudzają ogromne kontrowersje wśród wszystkich, którzy mają styczność z osobami korzystającymi z oferty sieci Play. Chodzi o potajemne włączenie usługi Notatka SMS naciągającej dzwoniących do klientów Play. Jak ustrzec się przed praktykami operatora?

Wszyscy kontaktujący się z numerami z Play, których posiadacze w momencie wykonania połączenia znajdują się poza zasięgiem, natrafiają na komunikat: "Abonent chwilowo niedostępny". Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie to, że informacja ta wcale nie jest bezpłatnym komunikatem technicznym. Zaraz po wprowadzających w błąd słowach rozpoczyna się długi komunikat:

"Abonent chwilowo niedostępny. Możesz wysłać mu bezpłatną Notkę SMS z Twojego numeru telefonu. Aby wysłać SMS o treści:
  • Proszę o pilny kontakt – wybierz 1
  • Zadzwonię do Ciebie później – wybierz 2
  • Odezwij się w wolnej chwili – wybierz 3
  • Myślę o Tobie – wybierz 4
  • Kocham Cię – wybierz 5
  • Oddzwoń, jak się ogarniesz – wybierz 6"

Sama usługa "Notatka SMS" nie byłaby zbyt wielkim problemem, gdyby nie to, że włączono ją klientom Play bez pytania. Nie każdy chce przecież, by jego komórka witała potencjalnych klientów lub szefa dość infantylnym: "Oddzwoń, jak się ogarniesz".

Rzecznik Play szybko zareagował na kontrowersje, jakie wzbudziła nieszczęsna notatka, i poinformował na swoim blogu o sposobach wyłączenia usługi:

"Oczywiście jeśli usługa Wam się nie podoba, jest możliwość przywrócenia wersji podstawowej – możecie albo zadzwonić do Obsługi Klienta, albo ustawić sobie przekierowania połączeń na numer 790998725. Wpisz odpowiedni kod:

gdy zajęty - 67790998725#

gdy nie odpowiada - 61790998725#

gdy nieosiągalny - 62790998725#"

Wbrew wielu obiegowym opiniom użytkownicy Play mogą pozbyć się uciążliwej notatki. Problemem pozostają jednak osoby starsze nieśledzące serwisów o komórkach i blogu rzecznika Play. Oni muszą poradzić sobie sami.

Jedno jest pewne - szanujący się operator nie powinien w podobny sposób pogrywać ze swoimi klientami. By zachęcić ludzi do aktywacji "notatki", można było rozesłać SMS-a lub ograniczyć się do komunikatu rozesłanego przez SMS-y. Teoretycznie nie stało się nic złego, a opłaty, z jakimi muszą liczyć się osoby złapane na "notatkę", wcale nie zrujnują domowego budżetu. Mimo wszystko niesmak pozostaje.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)