Telefonem roku według czytelników Komorkomania.pl został…

Galaxy S II Telefonem 2011 roku według czytelników Komorkomania.pl

Galaxy S II Telefonem 2011 roku według czytelników Komorkomania.pl

Pora na podsumowanie naszej ankiety, w której mogliście wybrać „Telefon 2011 roku według czytelników Komorkomania.pl„. Został nim Samsung Galaxy S II, ale nie obyło się również bez niespodzianek.

Telefon roku 2011 według czytelników Komorkomania.pl [ankieta]

Wynik naszej ankiety nie powinien być dla nikogo zaskoczeniem. Zasłużenie wygrał bowiem Samsung Galaxy S II I9100, który do tej pory jest jednym z najlepszych smartfonów dostępnych na rynku. Cieszy się on również ogromną popularnością w naszym kraju, co idealnie oddały wyniki. Galaxy S II zdobył niemal 2500 głosów, co stanowiło aż 40% wszystkich głosów oddanych w ankiecie.

Drugie miejsce w ankiecie przypadło iPhone’owi 4S, który uzyskał 1087 głosów (17% wszystkich głosów). To świetny wynik. Mimo niewielu zmian, jakie wprowadzono w telefonie, jako całość został on doceniony przez naszych czytelników. Dużym zaskoczeniem jest natomiast trzecie miejsce, na którym znajduje się Samsung Galaxy Note. Przegrał on ze smartfonem Apple’a tylko 20 głosami. Sprzęt ma świetną specyfikację, jest mocniejszy nawet niż Galaxy S II, ale jego rozmiar budzi kontrowersje. Dlatego też nieco zdziwiła mnie wysoka pozycja w ankiecie.

Zaraz za podium znalazł się Galaxy Nexus – pierwszy smartfon oparty na nowym Androidzie 4.0 Ice Cream Sandwich. Głosowało na niego 999 osób (16% wszystkich oddanych głosów). Spodziewałem się, że znajdzie się on na podium, ale różnice między drugim a czwartym miejscem były nieznaczne.

TOP 10 telefonów 2011 roku [by Mateusz]

Dużą popularnością cieszyły się również modele: Nokia N9, Motorola RAZR, HTC Sensation, Nokia Lumia 800, Sony Ericsson Xperia arc i HTC Titan. W przypadku Androidów jest to zrozumiałe (najpopularniejszy system na naszym rynku, a wymienione modele są udanymi konstrukcjami), ale widać też, że Wasze uznanie zyskują Windows Phone’y, a polityka Nokii nie wpłynęła na ocenę świetnej i innowacyjnej N9 z MeeGo.

Pełną listę wyników możecie znaleźć powyżej. Czy ktoś z Was przewidział, że czołówka będzie właśnie tak wyglądała?

Regulamin komentowania

  • SuperGość

    Wynik naszej ankiety nie powinien być dla nikogo – brak słówka

  • Anonim

    Nie, redaktor próbuje nam powiedzieć, że z chwilą zakończenia ankiety, powinna zostać natychmiast usunięta z serwera a każdy, kto widział wyniki – zastrzelony.

  • Anonim

    Nawet widać wybór autora. ;)

  • Anonim

    Nie dziwię się, dlaczego SGS II zajął pierwsze miejsce. Został zaprezentowany na początku roku, czyli na standardy gadżetów dawno, i ciągle jest na szczycie. Producenci tworzą telefony, które są najwyżej „zaraz za” liderem. 

    Co do iPhone, uważam, że dostał zbyt wysokie miejsce w zestawieniu. I nie jest to wynik żadnego hejtingu, czy coś. Poprzednie generacje były przełomowe i innowatorskie. Apple coś dodawało i producenci ciężko wzdychając musieli kopiować do siebie. A 4S? Żaden przełom czy fajerwerki. Nadall dobry telefon, jasne, ale poprzednik też był dobry i niezawodny, więc to żaden argument.

    Galaxy Note mnie trochę zdziwił. Nie chciałbym go mieć, ale nie mam nic przeciwko tej idei. Duży plus za trochę innowacji – nietypowy rozmiar, rysik i dużą baterię. Tak jak pierwszego i ostatniego tłumaczyć nie trzeba, tak rysik powinien zacząć się pojawiać w innych, już pełnoprawnych tabletach. Nie jako płatny dodatek, tylko wbudowana część.

    Nexus – Gdyby ten telefon nie miał czystego Androida 4.0, to nie byłoby w nim ABSOLUTNIE nic dobrego. Brak gorilla glass, brak wymiennych kart pamięci, brak trybu pamięci masowej, nieciekawy procesor i grafika, słabszy aparat. Do tego trochę poroniony pomysł wirtualnych przycisków. Dlaczego poroniony? BO ONE NIE SĄ TAM, GDZIE JE ZOSTAWIŁEM! Powinny być jakieś stałe reguły co do umiejscowienia takich rzeczy a tymczasem dzieje się burdel. Tu jakieś kropki, tu nowa ikona, raz trzy, raz cztery, aplikacja google – szukaj na dole, inna – na górze. Co się dzieje?!

    Nokia N9. Sam na nią głosowałem, ale imho szkoda głosu. Innowacyjny pomysł, zupełnie odbiegający od standardów. Fajny kształt, fajny pomysł, fajne wykonanie. Zarżnięty przez producenta, im szybciej zapomnimy, tym lepiej.

    Nokia Lumia – ostateczny znak, że Nokia zaprzedała duszę Microsoftowi. Fajnie to wygląda, systemu nie lubię. A przynajmniej nie w tej formie. Hej, ciekawostka: Czy wiecie, że gdyby pominąć stosunkowo współczesne wynalazki, jak Twitter, facebook czy chmury, to stary Symbian na Nokii N95 pozwalał na więcej w kwestii zastąpienia komputera niż Windows Phone 7? Daje do myślenia, nie?

    Reszty telefonów nie komentuję, bo same nudy.

  • Qwe

    Mnie dziwi dlaczego piszesz że Galaxy S2 ma zasłużone miejsce a IPhone 4S nie. To taki tekst trochę fanbojski :)

    Czym różnił się Galaxy S2 od Galaxy S1?
    - trochę większy ekran i inna obudowa
    - procesor z dwoma rdzeniami ale bez widocznego przyspieszenia w stosunku do SGS1

    Czym różnił się IPhone 4S od wersji 4?
    - najszybszym procesorem jaki kiedykolwiek wmontowano w telefon (4x szybszy niż Tegra2)
    - dużo lepszym aparatem
    - klientem głosowym SIRI (wersja angielska)

    Obiektywnie patrząc to różnice pomiędzy IPhonami są dużo większe niż pomiędzy modelami Galaxy S. Teleony Samsunga poza obudową niewiele się zmieniły. Jasne że SGS2 jest minimalnie szybszy niż wcześniejsza wersja ale nie jest to duża różnica bo SGS1 był także bardzo szybki.

    Oba telefony zasługują na miejsce na liście. I to nowy IPhone 4S akurat sobie na to miejsce bardziej zasłużył choćby z uwagi na super szybki układ GPU SGX 543MP który wcześniej trafił tylko do Playstation Vita (PSP 2) oraz IPad 2. Także SIRI jest sporym osiągnięciem w krajach anglojęzycznych.

    No chyba że oceniasz telefony po obudowie – w takim przypadku IPhone 4S niczym się nie różni od IPhone 4  :)

  • Oleko

    A ty jaki posiadasz obecnie telefon a jaki chciał byś mieć?

  • http://komorkomania.pl/author/bartosz Bartosz Dul

    Czym się różnił SGS II od I? Wszystkim, praktycznie każdy element, podzespół, oprogramowanie, nakładka – wszystko było lepsze, nowsze, wydajniejsze, nowocześniejsze. Skok był na tyle duży, że do dziś trudno jednoznacznie określić który i czy w ogóle jest jakiś smartfon tej klasy lepiej wyposażony od SGS II.

    PS. nie mówię, że iPhone nie zasłużył na wysoką pozycję, ale liczyłem że wyprzedzi jego i Note’a Galaxy Nexus.

  • Oleko

    IPhone4s nie mam najszybszego procesora według danych mm najwolniejszy 2 rdzeniowy procesor A5 Dual Core 0,8 GHz a sgsII 1,2 GHz więc jest różnica.

  • http://komorkomania.pl/author/bartosz Bartosz Dul

    Ach ta Xperia PLAY Mateusza :P

  • http://komorkomania.pl Mateusz Żołyniak

    :)

  • http://komorkomania.pl Mateusz Żołyniak

    Xperia Play to świetny sprzęt i tej wersji będę się zawsze trzymał.

  • Qwe

    Chodziło mi o GPU

    IPhone 4S ma najszybsze GPU, ponad 4x szybsze niż Tegra2. Ponad dwukrotnie szybsze niż Mali 400 (SGS2). Testy przeprowadził serwis AnandTech

    Co ciekawe Tegra3 jest szybsza od GPU z IPhone4S/IPad2 tylko o niecałe 10%. Pokazuje to moc układu graficznego. Być może będzie on szybszy nawet od przyszłego SGS3. No ale to się okaże ża kilka miesięcy

  • Rich

    Samsungi królują, zaraz ktoś wyskoczy że samsung ma więcej fanbojów i tylko dlatego jest tak wysoko
    ;)
    Również nie zgadzam się z pozycją iphone, dałbym go co najwyżej na 3 miejscu jak nie na 4. SIRI nie ma w naszym ojczystym kraju, więc proszę o nim nie pisać w zaletach.

    Dziwi mnie że aż 68 osób zagłosowało na htc chacha :)

  • Qwe

    Ja jakoś nie widzę różnic pomiędzy SGS1 i SGS2. Telefon jest trochę większy ale to ma małe znaczenie. Ważniejszy jest środek a tu się niewiele zmieniło (żadnych rewolucji). 

    SGS1 był szybkim telefonem z jednym z najlepszych GPU w swoim czasie. SGS2 niewiele tu zmienił. Ma trochę szybszy procesor ale nie jest to tak duża zmiana jak pomiędzy IPhonami. 

    Pomiędzy modelami IPhone jest przepaść. Zmiana GPU z SGX 535 na SGS 543MP2 to ponad 7x przyspieszenie. Pomiędzy telefonami Galaxy S przyspieszenie nie było nawet 2x. To zupełnie inna mniejsza skala zmian.

  • Vito

    Osobiście łatwiej napisać w czym jest podobny sgs do sgs2 /hmm oba czarne i mają napis samsung)
    Jest znacznie więcej różnic niż Ty wypisałeś.
    Szybszy procesor dodatkowo dwu rdzeniowyWiększy telefonwięcej pamięciwięcej pamięci wewnętrznejwiększa gęstość pikseli większy ekrangrubośćwagainny ekran s. amoled do s. amoled plusmocniejsza baterialepszy aparat (przód i tył)dioda lednawet złącza usb są w innych miejscachinaczej wygląda zarówno przód jak i tył obudowy (tył inny materiał)inny guzik homenowsza wersja nakładki touchwizjeden hspa+ drugi hspa

    Przejście z iphone 3gs na 4 to można nazwać dużymi zmianami, z 4 na 4s to sorki ale nie ma tam wiele różnic.
    obudowa -> inaczej anteny ułożone, przesunięte delikatnie klawisze vol- i +
    lepszy proc, dołożona siri, gorzej z baterią, aparatem

  • Anonim

    Trochę może masz racji, aczkolwiek w pełni się z Tobą nie zgadzam. (lubię tę formę zdania. Na swój sposób społecznie upoważnia mnie do nazwania kontrrozmówcy idiotą i nadal będzie to akceptowalne. Fajne, nie? :P)

    Piszesz, że SGS2 jest niewiele poprawioną wersją SGS1. Bzdura na kółkach. 
    Dwurdzeniowy Exynos to niebo a ziemia przy Hummingbridzie. Prosty przykład – internet. Na jedynce strony przeładowane zawartością (lub napisane przez idiotów) potrzebowały… delikatnego traktowania (jeśli wiesz o co mi chodzi), bo inaczej stawały się nieznośne. SGS2? Odpalsz, ładuje się, przerzucasz niczym plik tekstowy. Żadnych problemów (nawet z flashem).
    Do tego kwestia pozostałości: Lepszy aparat, lepsza obudowa, więcej pamięci, większy i lepszy ekran, nowszy system, nowsza nakładka, większa bateria.
    Wzięli SGS1, naprawili rzeczy wkurzające i poprawili te dobre. To nie jest skromny lifting, to jest gruntowna przebudowa. Albo żeby być bardziej medialnym: ewolucja.

    Co do iP4S. Jest to odświeżony iP4. I koniec. Mówisz, że procesor jest niesamowity i o ja Cię w ogóle – sprawdź porównania na YT między SGS a iP4S. Autor nie sprawdza benchmarków, które guzik mówią, tylko sprawdza rzeczy używane na co dzień. Otwieranie aplikacji, przeglądanie neta itp. Rezultat jest taki, że straszy SGS2 częściej wygrywał, lub zrównywał się z iPhonem. Przypadki zwycięstw iPhone to kwestia wręcz błędu obliczeniowego. 

    Do tego Siri. Krzyżyk na drogę i pocałowanie w czółko. Nie będę komentować samego pomysłu, bo nie ma po co. Weź pod uwagę, że zestawienie jest na polskiej stronie, tak? Siri u nas nie działa. Nie mam pytań. 

    Plus dorzucę taki czynnik bardziej już filozoficzny i prywatny. iPhone często jest obiektem kultu za design i wykonanie. Coś jak z zegarkami, wszystkie wskazują czas, rzekłbym najlepiej pewnie robi to tani Casio za 250zł, ale ludzie nadal wolą tradycyjne, wskazówkowe Rolexy, bo liczy się prestiż. iPhone leci na tej logice. I coś w tym jest, trzeba mu to oddać. Jednak przy tym wszystkim odświeżamy już roczną obudowę? Dajcie coś nowego, co będzie nowym obiektem organoleptycznego kultu.
    Ale to naturalnie tylko i wyłącznie moje prywatne przemyślenie. Argumenty logiczne masz akapit wyże.

  • Anonim

    Jaki telefon mam, to już zdarzyło mi się wspomnieć. Niektórzy mogą pamiętać :>

    Jaki chcę? Żaden. SGS2 jest już stosunkowo stary, w ciągu miesiąca stuknie mu roczek, więc czekam na SGS3. Do tego czasu wstrzymam się z zakupami, bowiem z przecieków, może się okazać, że trójka będzie prawdziwym potworem. Jak wyjdzie SGS3 i na przykład nie będzie mi w nim coś pasować, to chętnie wybiorę coś z konkurencji. Może HTC? Ale nie lubię ich designu i nakładki. Może Sony? Nowy ION pod względem wyglądu jest po prostu genialny, chciałbym takiego z Tegrą 3…
    I.. to chyba wszystko co mogę powiedzieć w tej kwestii. Niby jest jeszcze Motka ze swoimi RAZORami, pewnie też coś wypuści. Ale mam ogólną niechęć do wszystkich przedmiotów pochodzących z USA. Nie jest to żadne uprzedzenie narodowe, po prostu każda rzecz tam wyprodukowana miała jakąś wadę w designie wołającą o pomstę do nieba. Taka dygresja.

  • Kriz

    Galaxy Note według mnie zasłużył sobie na drugie miejsce. Samsung pokazał tym modelem że nie boi się eksperymentów z rozmiarem wyświetlacza czego nie można powiedzieć o Applu uparcie trzymającego się rozmiaru znaczka pocztowego. Samsung wyszedł na przeciw oczekiwaniom konsumentów i pokazał coś czego nikt się nie spodziewał. Po za tym dzięki oparciu go o recepturę SGS II to także pod wieloma innymi względami wspaniały smartfon. Tak więc nie dziwie się jego sukcesowi w ankiecie (trzecie miejsce dla tak wyjątkowego telefonu to niewątpliwie osiągnięcie i dowód że eksperyment się udał).

  • http://komorkomania.pl/author/bartosz Bartosz Dul

    Nie powiem, przyjemnie się korzystało i grało, ale jakoś nie chciałbym tego kupować :)

  • Qwe

    Widzisz dla ciebie ważna jest obudowa i wygląd. Twoim zdaniem więc kolejne modele IPhone się nie zmieniły bo wyglądają identycznie… jest to jakiś sposób oceny.

    Dla kogoś innego ważne są parametry techniczne i szybkość. Telefon IPhone 4S ma ponad 7x szybsze GPU niż IPhone 4. To różnica niespotykana w telefonach konkurencji gdzie poszczególne  telefony zazwyczaj różnią się o 20-30% jak w przypadku SGS1 -> SGS2. 

    Na dzień dzisiejszy żaden telefon z Androidem nie może się równać pod względem szybkości grafiki z IPhone 4S. I nie chodzi mi tu o to że Android jest wolny bo to wie każdy. Chodzi o czystą moc. Porównanie możliwości układów:

    SGX 535 (IPhone 4)
    SGX 540 (Galaxy S, Nexus S, Galaxy Nexus)
    Mali 400 (SGS2)
    SGX 543MP (IPhone 4S, IPad 2, Playstation Vita – PSP2)

    Tu masz wyniki przepaści jaka dzieli SGS 543MP od starszych układów
    http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-international-review-the-best-redefined/17 

  • Oleko

    Ciekawe jaki masz telefon czyżby starą nokie? bo na pewno nie iPhone 4s nieprawdaż

  • Anonim

    Wybacz, ale powtarzasz te procenty jak mantrę.

    Cieszysz się strasznie z tych przyrostów procentowych, dobrze. Ale czy na co dzień poczujesz tę magię? Odpowiedź brzmi: nie. 

    Poszukaj faktycznych, życiowych porównań SGS II i iPhone 4S
    np. http://www.youtube.com/watch?v=bphZoV8VrLc

    Porównanie normalnych rzeczy, które robisz przez 90% czasu i masz odpowiedź. Średnio? Wychodzi na to samo pod względem prędkości. I myślę, że powinno to zakończyć dyskusję.

    Jasne, są jeszcze gry. Ale o to się nawet nie będę gryźć. 

  • Qwe

    Porównujesz złe telefony :)

    Porównaj  IPhone 4 z IPhone 4S. Pisałeś przecież że to IPhone się między sobą nie różnią. Porównanie które wkleiłeś nie ma żadnego sensu w kontekście twojej wypowiedzi.

  • Oleko

    Widze że znasz się na telefonach mam do wyboru SE xperia arc s lub dopłacić 400 zł i kupić sgsII opłaca aż tyle dopłacić za lepszy telefon?

  • Mirek190

    W tych testach prawie wszedzie prowadzi SGS II.
    Wiec nie wiem co chciales udowodnic.

  • Anonim

    Hm. Może i coś w tym jest? Faktycznie, o drugiej w nocy mogłem zadziałać z automatu :P. Tak czy owak, Apple przyzwyczaiło mnie do rewolucji z każdym modelem. W przypadku 4S byłem trochę zawiedziony.

  • Anonim

    Poczytaj recenzje, poogląaj filmiki. Decyzji za Ciebie nie podejmę. 
    (Jeśli za miesiąc zaprezentują SGS3, to dwójka powinna sporo stanieć)

  • Damian Brak

    Różnica między iPhone 4 i 4s – dwurdzeniowy CPU i GPU, nowsza wersja systemu, aparat. Ten sam ekran, tej samej wielkości ,ta sama obudowa.
    Galaxy S a Galaxy S II – Inna obudowa, telefon jest ładniejszy i cieńszy, większa bateria, większy ekran o 0.3 cala, lepszy jakościowo, wykonany w innej technologii (bez pentile), aparat 8mpix z diodą, lepszy GPU, 2 rdzeniowy procesor, MHL : HDMI , USB OTG, nowa wersja systemu i nakładki producenta.
    Nadal twierdzisz, że przy nowym modelu galaxy było mniej zmian ? Chyba nie chcesz czegoś zobaczyć ;). iPhone 4S, owszem ma dużo wydajniejszy GPU ale większe znaczenie ma CPU w smartphone i tutaj wygrywa Galaxy SII (lepszy i z wyżej taktowany) . 

  • Kjasd

    wow GPU szybkie -.-

    gry = konsola

    zamiast srajpona [2.5k] + przejsciowek i padow [ponad 300zl] = prawie 3 k ZEBY GRAC W GRY xD buahahaha wole kupic pc – a dla lamerow jest autocelowanie i autoreload z autonamierzaniem w srajponie -.- buahaha

  • Wacław

    Sory ale kto tu jest fanboyem… Domiszmy do różnic między sgs1 a sgs2:
    -dużo lepszy aparat
    -przyspieszenie jest ogromne bo właśnie trzymam te 2 telefony w rękach
    -większa bateria, bez problemu wytrzymująca 2 dni przy średnim użytkowaniu.

  • Wacław

    *dopiszmy

  • 321atak

    Jeśli już miał bym się czymś zdziwić to tym czemu NOTE nie zajął miejsca drugiego. Przyczepiliście się do jego wymiarów i wałkujecie że to jego wada. A to guzik prawda. To właśnie jego największa zaleta. Właśnie na takim ekranie i w takiej rozdzielczości przeglądanie www, oglądanie video i granie zaczyna mieć sens. O Note można mówić źle, ale punkt widzenia szybko zmienia się gdy obcuje się z nim na codzień. U mnie w robocie ludzie mają SGS II i inne HTC – na początku były śmichy-chichy. Teraz kilka osób rozważa przesiadkę na NOTA.

  • Edi

    No nie bardzo, bo ma dwa razy gorsze wyniki od iPhona 4S.

    http://www.anandtech.com/show/4971/apple-iphone-4s-review-att-verizon/6

  • Bolo

    Ty chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. Zestaw sobie Hummingbirda do Exynosa a zobaczysz różnicę, SGX 540 też jest znacznie mniej wydajne od Mali – choćby flash 1080p na sgs II to żaden problem, SGS 1 w 720p miał ścinki. Idąc dalej: ekran samoled vs samoled + – poprawiono błąd i nie ma matrycy PenTile, jeszcze lepsza widoczność w słońcu i mniejszy pobór mocy + większa przekątna ekranu przy niewiele większej obudowie. Większa bateria. Złącze MHL dzięki, któremu możemy podłączyć telefon pod tv za pomocą HDMI oraz usb on the go (podłaczenie myszy, klawiatury, pendrive’a, dysku twardego). Zdecydowana poprawa w jakosći wykonania + zmniejszenie grubości telefonu. Zdecydowanie lepszy aparat w sgs II względem I zarówno główny jak i ten z przodu. Szybszy przesył danych: HSDPA 21 Mb/s, HSUPA 5,76 Mb/s. Więcej pamięci wewnętrzen, poprawiony odbiornik GPS. Zmian systemowych nawet nie będę opisywał bo jest ich bardzo wiele. Do tego pełna gama połączeń bezprzewodowych: DLNA, KiesAir, WiFi Direct, Bluetooth. Jak już koledzy wcześniej pisali zmian jest bardzo wiele. Te cyferkowe o, które tak tu się bijesz również są ogromne (czytaj wstęp mego tekstu co masz zrobić i co porównać). Jedyne co moim zdaniem źle zrobiono to to, że dokonano zmiany chipu muzycznego (zamiast Wolfsona dali układ Yamahy),

    Co do iP4s względem iP4- polepszono aparat, zmieniono SoC (cpu+gpu), zmiany softowe (tu jedynie SIRI – choć jako fan jabłka zapewne wiesz, że SIRI funkcjonowało znacznie wcześniej, było dostępne w appstore i działało na każdym ipku. Do tego nie było potrzebne stałe połączenie do internetu. Więc to żadna rewolucja w zasadzie to po 1, po 2 nie obsługuje naszego rodzimego języka więc kij z taką aplikacją.) Jak widzisz zmiany w ip4s są praktycznie znikome względem poprzednika – ot trzeba było dogonić konkurencję bo za bardzo nam uciekła – popatrz ile czasu zajęło im wprowadzenie ip4s. Ahh no tak zapomniałbym o najważniejszym, zmieniono położenie anten + dodano dodatkową by nie trzeba było już uczyć się poprawnego trzymania telefonu ;)

  • racoon

    Ciekawe ile % ludzi glosujacych na dany telefon posiada dany model w rzeczywistosci?

  • Mitsufan

    No, a co innego miało wygrać na Samsungomanii?? Pfffffffff.

  • Qwe

    Dokładnie o tym pisałem. Wzrost wydajności pomiędzy kolejnymi modelami IPhone (SGX 535 -> SGX 543MP2) jest 7x
    Wzrost wydajności pomiędzy kolejnymi modelami Samsung Galaxy S (SGX 540 -> Mali400) to 3x

    W obu przypadkach widać wzrost wydajności jednak pomiędzy IPhonami jest on dużo większy niż pomiędzy telefonami Samsunga. Dlatego zaskoczyła mnie twoja krytyka IPhona 4S jakoby nie miał zmian w stosunku do ip4. Nigdy wcześniej w przypadku IPhonów nie było tak dużego skoku wydajności jak przy modelu 4S. 

  • http://www.facebook.com/artys88 Artur Pietkiewicz

    No tego się spodziewałem właśnie, chociaż nie do końca – spodziewałem się Nexus’a na 2 miejscu, a nie iPhone’a. Wiadomo, że iPhone to bardzo dobry telefon, ale spójrzmy prawdzie w oczy, ile się zmieniło w nim żeby został uznany telefonem roku? Mój wybór był szybki i pewny, nie ze względu na posiadany telefon, a z tego, że mam stycznośc i z iPhonem i Samsungiem.

  • Anonim

    Co do wyników, spodziewałem się że wygra SGS2, pozycja I4S jest moim zdaniem za wysoka. Co do Galaxy NOTE, liczyłem na 2 pozycję, bo to pierwsza taka ciekawa pozycja na rynku, reszta telefonów bez fajerwerków.

  • Anonim

    Każdy z nas ma swoje upodobania, nikogo na siłę nie można uszczęśliwiać, a tym bardziej zmuszać do wyboru- kupuj bo ten produkt według mnie jest najlepszy. Już dawno każdy ma wyrobione zdanie na temat firmy i telefonów. Wybory dokonali czytelnicy i trzeba ten wybór uszanować.
    Pozdrawiam. 

  • Anonim

    Masz możliwość głosowania?
    Oddałeś głos na swojego faworyta i co, nie wygrał? :)
    Po prostu nie liczy się jednostka, a ogół osób głosujących. 

  • Anonim

    Dokładnie tak. Na początku SGS2 był wyśmiewany za wielkość, a za chwile inni producenci zwietrzyli nosem że jednak się sprzedaje i to nieźle. Teraz będzie wysyp takich urządzeń na rynku.

  • Vito

    Widać, że jednak użytkownicy appla żyją samymi benchamrkami.
    Same benchmarki nic nie dadzą, zobacz jak się to ma do rzeczywistości
    Bądź obiektywny, cały czas mówisz/piszesz o GPU, a o cpu w iphonie 4s pomijasz fakt, że jest słabszy.
    Ponownie wymieniła różnice w sgs1 do sgs2, a Ty ile różnic jesteś w stanie podać w i4s?
    Szybszy procesor dodatkowo dwu rdzeniowy
    Większy telefon
    więcej pamięci
    więcej pamięci wewnętrznej
    większa gęstość pikseli 
    większy ekran
    grubość
    waga
    inny ekran s. amoled do s. amoled plus
    mocniejsza bateria
    lepszy aparat (przód i tył)
    dioda led
    nawet złącza usb są w innych miejscach
    inaczej wygląda zarówno przód jak i tył obudowy (tył inny materiał)
    inny guzik home
    nowsza wersja nakładki touchwiz
    jeden hspa+ drugi hspa
    MHL
    itd
    Praktycznie chyba wszystko jest zmienione.

  • Alex

    Nie rozumiem ludzie. czemu ta nokia lumia i w ogole te windows phony sa tak wysoko? Przeciez ten system na chwile obecna to klapa totalna. jesli ktos nie wie o czym nowie to radze przeczytac pobizszy artykul ktory pokazuje wszystkie wady systemu microsofta. masakra jakas. po tym jak to przeczytalem to podziekowalem panom od nokii i microsoftu bardzo ale telefon ktory wart jest prawie 2000 zl to nie moze posiadac takich wad. no sory….
    http://bezprzyciskow.pl/7-x-7-powodow-by-nie-uzywac-windows-phone-7

  • Vito

    Tylko w grafice jest silniejszy, reszta (system, www itp) to znaczna przewaga sgs2
    Już nawet nie wspominając kiedy jeden i drugi był wypuszczony do sprzedaży.

  • michalskoraklb

    Panowie broniący Apple podają suche fakty jak było to na jego premierze :P  W zupełności zgadzam się z  tym że między pierwszą „eską” a drugą był większy przeskok niż „czwórkami” :)         Nie zapomnijmy jednak Panowie o cenie. A jak komuś S2 będzie za wolny to custom rom czeka i nowy zastrzyk powera :D

  • Anonim

    Lol starczy już tych najlepszych telefonów roku 2011, wszyscy już wiemy ze wygrał SGS 2 i gdy się czyta to tyle razy to jednak może to zbrzydnąć. Zachwyty nad tym smartfonem widziane na każdym serwisie przez już prawie rok czasu przyprawiają o mdłości i wymioty. Ja również podziwiam SGS 2, ale bądźmy obiektywni i żyjmy współczesnością… powstało już sporo lepszych smartfonów w tym np Galaxy Note, Sony Xperia S, Lumia 900 a niezliczona ilość jest już takich które mają bliźniaczą konfiguracje do Galaxy S II.
    Także zachwyty nad tym modelem nawet do dzisiaj (nadal wszędzie o nim głośno, lol) naprawdę mnie nie bawią, a wręcz załamuje się jak przez następny rok będą zachwyty nad Galaxy S III. Po prostu nie chcę by był tylko jeden model całkowicie dominujący resztę, niech chociaż w tym roku wyjdzie model który będzie bardzo sensownym rywalem nowej odsłony Galaxy bo jak nie to znów wszędzie będzie tylko on i on.

    Nie jestem przeciwnikiem SGS 2, lubię tą firmę i model, ale przez niego na rynku jest cholernie, ale to cholernie nudno. Nie ważne co wyjdzie, jakikolwiek model by się nie pojawił, i tak SGS 2 jest najlepszy, Litości.

  • http://www.facebook.com/rafal.nastarowicz Rafal Nastarowicz

    W pierwszej czwórce aż 3 Samsungi. To o czymś świadczy. Wielką porażką jest dopiero 7 miejsce HTC…

  • Alef

    Można było przewidzieć ten wynik. Większość naszego społeczeństwa to niestety barany.

  • Panpreza

    Skoro nie widzisz roznic pomiedzy s1, a s2 to moze powinienes sobie kupic lepsze okulary. Ale jak ty mozesz cokolwiek zobaczyc wobec tego na tym mikroskopijnym ekraniku Iphona. Upierasz sie bezsensownie, ze Iphone jest lepszy i koniec. 
    A wziales pod uwage, ze niektorzy wola blondynki, a inni brunetki??
    Mam s2, galaxy nexusa, Note, spokojnie moglbym miec Iphone, ale wiesz dlaczego nie mam?? Bo dla mnie ekranik jest za maly to po pierwsze, a po drugie Iphone jest po prostu nudny. Cenie sobie otwartosc androida, dowolnosc konfiguracji itd. I co z tego, ze Galaxy Nexus ma sgx 540, skoro wszystko chodzi na nim idealnie. Procesor ma kiepski?? A gdzie to wyczytales. Kurcze mi nexus chodzi jak zyleta. Jak chcesz porownywac szybkosc dzialania to wlasnie seria Nexus jest odpowiednikiem Iphone, bo goglasy zajmuja sie optymalizacja systemu wlasnie pod te telefony, no i aktualizacja jest tez prosto od google. Z sgs2 i note od razu po roocie wywalilem wszystkie niepotrzebne smieci samsunga. Takie zycie. Kazdy Producent swoje smieci wtlacza do telefonow, ale wystarczy umiejetnosc czytania i troche myslenia, coby zrobic sobie taki telefon jaki chcesz. 
    Proste prawdaz??

  • Pgm1ssou

    A co ci się tak nie podoba? Pewnie iPhone na 2 miejscu. Ehh, to fanbojstwo ;/

  • Mirek190

    pewnie wiekszosc.

  • zxc

    No cóż wygrał telefon, który nic nowego nie wnosi w świat GSM a do tego wygląda jak każdy inny smartphone.

  • Avatar25

    Robisz root’a żeby przyspieszyć i przerobić telefon według uznania i twierdzisz, ze iphone jest nudny. Na telefonie iphone można zrobić jailbreak i też go przerabiać według uznania żeby nie był nudny. Więc to nie jest żaden argument.

  • Anonim

    To jest racja, co jak co, nic tobie po tym układzie, jak na razie gry nie są tak świetne jak na konsole.

  • Panpreza

    Jailbreak daje  tobie mozliwosc instalowania apek z cydii, a nie grzebania w systemie. Takze twoje zdanie jest bezsensowne. 
    A ja moge zrobic sobie to co chce z moim telefonem i tyle.

  • http://www.ubuntunius.blogspot.com Dawid Dubanosow

    wow! mój telefon zmieścił się w pierwszej 20 :D jupi!!! (htc chacha)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002242579617 Marek Paczkowski

    Jak ktoś kto nie miał wszystkich tych telefonów w ręku może je oceniać? Wiadome było że wygra SGSII który ładnie wygląda wyłącznie na papieże bo poczciwy kowalski nie miał go w dłoni i sugeruje się specyfikacją…

  • Anonim

    Ale przecież użytkownicy iPhone’a nie jarają się specyfikacją.
    No, przynajmniej tak było przed premierą 4S.

  • Michael

    Zwycięzca nie jest dla mnie żadnym zaskoczeniem. Przecież od dawna wiadomo, kto opłaca serwer za komórkomanię ;-) :P.

  • Kaliente

    „Mimo niewielu zmian, jakie wprowadzono w telefonie”
    W 4S zostawiono właściwie taką samą obudowę i wyświetlacz. Reszte zmieniono/przeprojektowano. Autor artykułu jest niedoinformowany.

    SGS2 wprowadził 2 rdzenie i to własciwie wszystko. Ten telefon w niczym od konkurencji lepszy nie jest. 

  • Japoka

    mam tego fona i na prawdę jest ZAJE*ISTY :) jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem to moge zapewnić że jest warty każdej wydanej na niego złotówki :)

  • http://twitter.com/Ranndolf Ranndolf

    ale to TYLKO jedna zmiana – pod względem mocy przetwarzania grafiki… co prócz tego zaoferował iPhone? 3-4 drobne zmiany… w SGSie II praktycznie każdy element został wymieniony na nowszy i mimo, że przyrost mocy przetwarzania grafiki nie jest tak duży jak w iP4S, to jednak wciąż jest zauważalny… do tego Samsung zaoferował olbrzymią ilość innych poprawek. Apple nie wprowadziło nic rewolucyjnego, jedynie poprawiło swój produkt pod kilkoma wzgledami by dogonić konkurencję,,,

  • Vito

    W androidzie nie potrzeba root’a by przerobić  wygląd, więc nie gadaj głupot

  • Vito

    hehe tak sobie wmawiaj, załóż okulary to zobaczysz więcej niż wmawia Ci apple.
    zmiany w galaxy:Szybszy procesor dodatkowo dwu rdzeniowyWiększy telefonwięcej pamięciwięcej pamięci wewnętrznejwiększa gęstość pikseli większy ekrangrubośćwaga inny ekran s. amoled do s. amoled plusmocniejsza baterialepszy aparat (przód i tył)dioda lednawet złącza usb są w innych miejscachinaczej wygląda zarówno przód jak i tył obudowy (tył inny materiał)inny guzik homenowsza wersja nakładki touchwizjeden hspa+ drugi hspaMHLitdPraktycznie chyba wszystko jest zmienione. 

  • Mirek190

    Taaa ma rok a jedynie 4gs ma TYLKO szybszy GPU, procek jest slabszy niz w SGS II.

  • Adam007bond

    Gdyby sgsI buł gorszy to samsung musiałby więcej poprawiac.A to ,że iphone 4 był dupny już w momencie wprowadzenia go na rynek ,to już inna sprawa.

  • Redzio

    W twoich snach moze szybszy :) bo ip4s ma szybszy procesor, szybsza grafike i rozdzielczosc ekranu :) i to jest fakt. Ps. Czemu sgs II taka moc a nie umie plynnie przesunac strony. Wczoraj sie bawilem :) sgs 2

  • Vito

    Jak zawsze bzdury
    Możesz sam zobaczyć 
    http://www.youtube.com/watch?v=bphZoV8VrLc 

    „Czemu sgs II taka moc a nie umie plynnie przesunac strony” - Chyba oczy Ci się zacinają.

  • http://www.facebook.com/pakierhakierxd Daniel Adrian Żyżyk

    Jak ktoś nie ma sgsa mógł się pobawić u znajomego lub w salonie plusa i stwierdzić że to super telefon ja się bawiłem nawet 2 razy w salonie plusa i stwierdziłem że to mój następny telefon jak trochę potanieje po htc desire z

  • Eb

    To moze ja ci podpowiem bo mialem ten sam dylemat w grudniu, and the winner is … SGS2 :)
    Minusem jest jego gabaryt a moze bardziej proporcje (Xperia leży lepiej w dłoni), reszta to same plusy: lepszy ekran !!, szybszy fon !!, nakładka zdecydowanie lepsza, i tak czysto praktyczna rzecz – obudowa, Xperia ma sieciącą, ładnie wygląda jak jest nowa, ale pozniej bleee – chyba ze ze szmatką bedziesz chodził :).
    Ogólnie telefon miodzio trzeba sie tylko przyzwyczaic do gabarytu (troche za szeroki)

  • Tedek

    Wzrost jakości i wielkości wyświetlacza… 0%, to jest 1x lepiej niż poprzednik. Już nawet Nokie mają 3,7″. Umówmy się, że 3,5″ bez wyboru dla ludzi o większych łapkach jest nieco wkurzające. Mam 3GS i czekałem podekscytowany na nowy model odkładając kasę, a tu zonk. Wkurzyłem się i kupiłem właśnie SGII i chwalę sobie nie żałując wyboru. Mam iOS i Androida, a obiektywnie mówiąc każdy ma swoje plusy i minusy.

  • Tedek

    wyświetlacz: SGS1 – 4,0″, SGS2 – 4,3″ – i nie chodzi tylko o rozmiar, ale jest to najnowsza generacja AMOLEDa, której Samsung konkurencji nie użycza.

  • Tedek

    wow :-O  a ja do gier używam Playstation 3 + Samsung Smart TV 55″ 3D. Sorki, ale gry 2D na 3,5″ wyświetlaczu to żenada ;)

  • Tedek

    Warto dodać, że telefon z pozycji 2, też chodzi na procku Samsunga ;)

  • Tedek

    ale patrząc na to co mamy fizycznie na polskich sklepowych półkach to miesiąc, dwa SGSII może jeszcze porządzić. Nexus poza softem sporo odstaje (podobnie było z Nexusem S vs. SGS i mam nadzieję, że Google postawi jednak na innego producenta, bo Samsung robi im przyzwoity fon, ale zawsze gorszy od swoich topowych modeli). Razr i Note – porównywalne, ale jednak każdy z nich ma wady, których nie ma SGSII. SE i Lumii (nawet 800) nie ma jeszcze na polskim rynku. Polacy oceniają sprzęt, który jest dostępny w Polsce. Jak wspomniałem jeśli SGSIII okaże się małym krokiem w przód (czyt. jak iP4 & iP4S) to topowe modele konkurencji, które wejdą na nasz rynek w 2012 mogą przebić Samsunga.

  • Tedek

    ok. Ale musisz przyznać, że przebicie granicy 5″ jest bardzo odważnym krokiem. Dla sporej grupy ludzi będzie to zaleta, ale zdecydowana większość nie akceptuje obecnie takiego rozmiaru. Ja się nie czepiam i uważam, że jest OK, ale marzy mi się on jako drugi telefon pełniący funkcję niegdysiejszych pocketów na Windows Mobile z opcją telefonu (ostatni przedstawiciel HD2). Zastanawiałem się ostatnio np. nad zmianą SGSII + nawigacja PDA na zestaw SE Active + Note.

  • Tedek

    Pewnie że tak! Wystarczy spojrzeć uważnie na stronę, którą się czytuje i jasne jest, że serwer opłaca Blomedia.

  • Jaca

    No tak. Dziecko Apple’a się rozgoryczyło :-/ Teraz przez Ciebie mam moralnego kaca, że nie zagłosowałem na iPhone 4S. Sporo fanów jabłka dzięki temu spokojniej zasypiałoby w nocy. Ale jestem chamem. Zróbcie drugą ankietę to powiem, że czarne jest białe byle Was uszczęśliwić…. a co mi tam.

  • klc

    Widziałeś telefon Papieża? BTW „Papież” się pisze z dużej litery ;) Mam SGSII, „bawiłem” się iP4S i NIE ZAMIENIŁBYM SIĘ nawet jakby mi ktoś 1500 zł. dołożył  ;)

  • Redzio

    A tobie mozg. Bawilem sie sgs 2 i wiem co mowie baranie jeden :)

  • Redzio
  • Anonim

    Bawiłeś się ale może swoim małym, a nie SGS2. :)
    Wszystko chodzi płynnie i nic się nie zacina.

  • Panpreza

    Nie gadam glupot. Proponuje czytac ze zrozumieniem. MOge ingerowac w pliki systemowe, czyli z tego poziomu mozna pozmieniac wiele rzeczy. Wyluzuj sie bo ci zylka peknie. Kazdy system ma plusy i minusy i jak wczesniej pisalem, jeden woli brunetki, drugi blondynki:)

  • Guest

    Ale plastik.

  • Michael

    Tak się składa, że mam gdzieś produkty Apple’a. Radzę poćwiczyć jeszcze zdolności ezoteryczno – wróżkarskie :P.

  • Vito

    możesz powiedzieć co masz na myśli pisząc „przerobić”, że potrzeba do tego roota?
    przy okazji po co jeszcze przyśpieszać sgs2 skoro jest aktualnie najszybszy, również od iphona 4s.

  • Gosc

    CYTAT : „I to nowy IPhone 4S akurat sobie na to miejsce bardziej zasłużył choćby z uwagi na super szybki układ GPU SGX 543MP który wcześniej trafił tylko do Playstation Vita (PSP 2) oraz IPad 2. Także SIRI jest sporym osiągnięciem w krajach anglojęzycznych.

    No chyba że oceniasz telefony po obudowie – w takim przypadku IPhone 4S niczym się nie różni od IPhone 4″ 
    No chyba tylko wtedy gdy oceniasz telefon po procesorze…..buhahahha

  • Gosc

    już tak łopatologicznie Ci napisze.. Twoje (7x szybsze) w praktyce jest wolniejsze od (3x szybszego) …. i daj już spokój z tymi statystykami….

  • Gosc

    świadczy to tylko o tym jak wolny był 4S i nie dopracowany… to tak jak by się podniecać maluchem z 74 roku i fiatem 600 pod względem mocy….. już Ci wcześniej napisałem ze w praktyce twoje 7x jest nadal wolniejsze od naszego 3x …..heh….

  • Gosc

    te które oceniam czyli .. SGS I, SGS II, IP4 i IP3GS mam w domu … syn ma I  ja mam II :-) Zona z córką używają srajfonow… i poza tym że mają swoje piękne damskie telefoniki…. nic poza tym.. Ciągle tylko pytanie… „dlaczego nie mogę tego???”…. „dlaczego nie mogę tamtego?”… sama żona przyznaje że nasępny telefon to będzie android….. czuje się ciągle ograniczana przez system…..

  • Edi

    No przecież masz tam testy systemu, pamięci, Javy i SGSII we wszystkich przegrywa z iPhonem 4S.

  • Vito

    a to ciekawe, zawsze myślałem, że użytkownicy apple nie bawią się benchmarkami itp.
    Widać się myliłem im tylko cyferki i procenty, ile to jest szybsze, ile to lepsze itd.
    Prawie jak na prezentacji Apple tam też same cyferki i procenty.

    Jak patrzymy jak wygląda to w rzeczywistości to nie jest tak różowo. I4s przegrywa z kretesem i to w tel., który jest ponad pół roku starszy, znacznie tańszy, bardzie wytrzymały i mniej cegłowaty

    http://www.youtube.com/watch?v=bphZoV8VrLc&list=FL5Os3Yl2ChcZeQFehe9kh3w&index=5&feature=plpp_video 

  • Anonim

    Sprawdź jeszcze raz i nie p… głupot.

  • Anonim

    Nie spodziewałem się zwycięztwa SGS2. Wadliwa bateria (na szczęście wymienialna) i wyświetlacz.
    Pozycja Note jest irytująca. Czy ten konkurs to list do Mikołaja? Ilu z głosujących miało go w ręce by móc ocenić? Następnym razem proponuję konkurs na najlepsze zdjęcie telefonu.

  • Anonim

    Nie opowiadaj głupot. Siri „jest w naszym kraju” tylko wystarczy potrafić mówić po angielsku.

  • Anonim

    No chyba jednak nie. Procesor pochodzi z pewnej firmy w Teksasie.

  • Anonim

    W demokracji jest tak, że dwóch meneli spod budki z piwem przegłosuje nauczyciela akademickiego.

  • Anonim

    Kim jesteś w śród tych tych dwóch meneli?
    Jakoś demokracja wygrała,nie możesz się się z tym pogodzić?

  • Anonim

    Masz problem z oceną telefonu?
    Ogół wydał opinię, czas się pogodzić z porażką i stawić czoła ogółowi społeczeństwa.
    Trudno I4S poniósł porażkę . :))

  • Tedek

    Chyba piszesz o procesorze graficznym, a nie CPU???

  • http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU Bill Gates

    Mógłbym się tak bawić bez końca :D
    http://youtu.be/elKxgsrJFhw

  • http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU Bill Gates

    Mam dokładnie to samo. Posiadam „sterego” Desire HD, a na 2 dni dostałem do zabawy iPhone 4s bo znajomy chce się go pozbyć i myślał że mnie to przekona. Nigdy w życiu ! Oddałem to badziewie następnego dnia. Nawet nie da się zablokować wielkich liter przy pisaniu czegokolwiek. Za każdym razem muszę wciskać shift i dopiero kolejna litera. Przy wpisywaniu długiego hasła do WiFi jest to cholernie irytujące :/

  • Kryspin

    ziomuś proste 2 argumenty po pierwsze iphone 4s ma malusi ekranik w porównaniu do sgs2, a po drugie mam pytanie czy do iphona podepniesz pendrive lub dysk zewnętrzny?? Ojjj…. chyba nie ;P jak mi przykro biedaku, a jak ci upadnie iphon to bedziesz miał po swoich piosenkach, a mi jak galaxy s II upadnie i nie bedzie działał to wsyzstkie pliki będę miał na karcie pamięci lub na pendrive który mozna podpiąć do sgs2 ;D

  • Kryspin

    A zastanowiłes się dlaczego?? bo benchmarki na iOS są zoptymalizowane tak aby iphony miały dobre wyniki, a po co?? to już chyba kazdy wie !!! a benchmarki na andka są na wsyzstkie urządzenia z tym systemem więc brawa dla lidera (sgs2)

  • Alkomat2222

    Dokładnie rok temu to GALAXY S miał ten zaszczyt być telefonem roku 2010.

  • Anonim

    Popatrz, zrobili telefon szybszy o 7x, a w typowym ładowaniu się strony nic się nie zmieniło, jak było wolniejsze od SGS2 tak jest nadal. Ładowanie się filmików z Youtuba jak było wolne tak jest nadal, też wolniejsze od SGS2, więc szybkość nie przekłada się proporcjonalnie do zwiększenia się GPU.
    Coś w tym jest. 

  • Anonim

    Ty nie widzisz różnic bo ich nie chcesz zauważyć, w tym problem. 

  • Anonim

    Ale my żyjemy w Polsce, nie w USA. :)

  • Anonim

    Ale to tylko Lestek, dajmy mu spokój :).

  • Anonim

    Dziecko skończ już pisać bajki, nie wychodzi ci. 

  • Anonim

    On tego nie kuma, zresztą niczego nie kuma.