Dlaczego zmieniamy operatora – i jak chętnie to robimy?

Jak często i dlaczego zmieniamy operatora? (fot.: sxc.hu)

Jak często i dlaczego zmieniamy operatora? (fot.: sxc.hu)

Najwierniejsi są klienci T-Mobile, a przy zmianie operatora najczęściej przechodzimy do Play. Jak obecnie wygląda wzajemne podbieranie sobie klientów przez sieci komórkowe? Oto wyniki badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer Lab.

Polacy nadal niezbyt chętnie zmieniają operatora. Jeśli jednak już to robimy, to najczęściej w poszukiwaniu niższych cen. I lądujemy w Play. Tak mniej więcej można streścić wyniki sondażu, jaki opublikowany został przez Ericsson Consumer Lab. Badaniem objęto klientów wszystkich sieci – T-Mobile, Orange, Plus i Play.

Nokia Lumia 900 w Europie od 14 maja

Dlaczego zmieniamy operatora?

Mimo że – jak można się było spodziewać – przeważają argumenty finansowe, to pozostałe odpowiedzi są dość ciekawe. Głównymi powodami zmiany operatora są:

  • 61% – lepsza oferta lub korzystniejsze ceny;
  • 26% – użytkownik najczęściej dzwoni na telefony będące w sieci operatora, do którego się przenosi;
  • 21% – frustracja spowodowana fatalną obsługą klienta;
  • 19% – sieć, do której klient się przenosi, ma w ofercie telefon, na którym mu zależy;
  • 15% – lepsza jakość usług (np. brak przerw w połączeniach);
  • 14% – większy zasięg.

Sieci komórkowe powinny wziąć sobie do serca te odpowiedzi i zwrócić uwagę na przykład na obsługę klienta (która, bądźmy szczerzy, nigdzie nie jest idealna) czy rozszerzanie oferty dostępnych modeli telefonów.

Dla osób młodych, eksperymentatorów oraz profesjonalistów najważniejszym kryterium wyboru sieci okazały się dobrej jakości usługi oferowane w korzystnej cenie. Tu też operatorzy powinni reagować, ponieważ są to te same grupy, które lojalnością nie grzeszą i nie mają problemu ze zmianą dostawcy usług, jeśli znajdą lepszą ofertę.

Starter dla obcokrajowca – tanie rozmowy i darmowa nawigacja w sieci Plus

Operatora nadal zmieniamy niechętnie

Badanie potwierdziło też to, co wskazywały już poprzednie podobne ankiety. Nie przepadamy za przechodzeniem do innych sieci niż ta, w której od jakiegoś już czasu jesteśmy. Spośród respondentów aż 62% zadeklarowało, że nigdy nie zmieniało operatora – dotyczyło to:

  • 79% klientów sieci T-Mobile (dawna ERA);
  • 74% klientów Orange;
  • 74% klientów Plusa;
  • 15% klientów Play.

Ten ostatni wynik nie oznacza jednak, rzecz jasna, że nie podoba nam się oferta Play. Uczestnicy badania, którzy operatora zmieniali, przechodzą zazwyczaj właśnie do tej sieci – a skoro do niej przechodzą, to nie mogą oczywiście być w grupie, która dostawcy usług nie zmieniła.

Regulamin komentowania

  • Centuś

    Tylko PLAY i nic innego Orange i Tmobile uważają się za najlepszych i najważniejszych doją swoich klientów jak tylko może,a nasz rodzimy operator którym jest Plus jest tam zaraz po nich.Chciało by się ab było to odwrotnie z siecią PLAY ale niestety.Tylko PLAY.

    • Pepe

      Nie chcę Cię rozczarować, ale Play i P4 są tak polskie, że aż w 50,3% greckie i w 49,7% Islandzkie.   Chyba, że coś się zmieniło, ale nie sądzę Polecam sprawdzić hasła P4, Tollerton Investments Limited oraz Novator Telecom Poland 

      • Maciej Frydrych

        yyyy , a gdzie on napisał że Play jest polski ? Chyba ze coś innego czytalismy ?

      • gość

        Jemu chodziło o to że rodzimy to znaczy się na naszym rynku działający operator…a nie o pochodzenie kapitału czy szefostwo…Patrząc na to polskich operatorów już nie ma…

        • xx

           Polskich operatorów nigdy nie było… A Play ma 1 mld $ kredytu z China Bank of Development – to czyj on jest? Islandczycy maja tylko udziały, ale Play musi kupować chińską infrastrukturę czy promować chińskie telefony…

  • patryk patrymowski

    Mam teraz T-mobile i jakoś nie narzekam.

    • Wingerman1

      Ja też T-Mobile i to od wielu lat. Oczywiście jak w każdej sieci, warunki to parabola, raz lepsze a raz gorsze od innych. Obecnie do wszystkich T-mobile na świecie non stop za darmo i prawie 800 min do wszystkich a to za niepełna 73 zł.
      Pokażcie mi lepsza ofertę. ;)

      • Gosc

        Nie limitowane rozmowy smsy mms do wszystkich za 70zl ;) play jako stary klient

        • Grzegorz Winger

          ale masz tylko w kraju.
          Jak widać atrakcyjność ofert zależy nie tylko od samej oferty ale od potrzeby klienta.

        • Pepe

          Dokładnie. Ja np. Potrzebuję połączenia internet+zagranica(komórki)+orange więc jak bym nie szukał OFnK jest dla mnie najlepsze. Tony internetu (szybkiego, nie LTE, ale 42Mbit mi starcza w kom.), wybrany kraj, osobne konto na orange, masa usług zwiększających doładowanie. Jedyne co starter Plusa na euro przez rok miałby nieco tańsze połączenia zagraniczne ale bez internetu i bez roku ważności konta… no i regulamin jest niejasno napisany, nie określa czy 29gr/min to stacjonarne czy komórki, ale i tak straciłbym na rok net i musiał co miesiąc doładowywać.

        • Needmoney

          Też jestem zadowolony z OFnK mało gadam mało korzystam z netu to mi wystarczy doładowanie za 100zł raz na 2-3 miesiące nigdy więcej cyrografu ;-) drugi numer mam w t-m  doładowuję tylko jak jest podwojenie ze dwa razy w roku …   
          Co do obsługi klienta to dzwoniłem do nich może z 5 razy przez 10 lat jak mam telefon i zawsze było ok. ale ludzie są strasznie pokręceni i żadne konsultant ich nie zadowoli.    

      • Anonim

        Zgadzam sie . Tez jestem ww T-mobile , juz 9 lat i nie sadze ,ze ktos zaoferue lepsze waarunki.
        Mam nielimitowane minuty do wszystkich sieci , nielimitowane sms-y , oraz 5 GB internet 4G -za 55 $ miesiecznie.
        Bardzo sie poprawila obsluga klienta , a teraz jeszcze dojdzie nowa czestotliwosc 4G -1900Mhz.
        I bedzie mozna sciagac lepsze telefony z europy.Do tej pory 1700Mhz blokowalo takie zakupy.

    • Aserco

      Jak jest dobrze, to się zazwyczaj nie zmienia tym bardziej, że coraz częściej oferty są bardzo wyrównane tak jak to jest aktualnie przy no limits ja dla 2zł oszczędności nie będą kombinował…

  • Kurwamac

    Ja mam Orange i narzekam. Zdzierają jak mogą, dzwonią żeby dać “tanio” jakieś ubezpieczenia telefonu i pies wie co jeszcze. 

  • Florek

    Mam tel. w orange do ktorego ucieklem z play przez to ze dostalem lepsze warunki i taniej tel z gornej półki . w orange wkurzają mnie jedynie tym wydzwanianiem z ubezpieczeniem . Chodź puki co ze mna dali sobie siana bo pare k..w puściłem po ktoryms męczącym odebranym tel.

    • Mar Lubin

       Najpierw naucz się pisać po polsku a potem rzucaj k…ami

  • kubuś

    o której ma być dzisiaj ten SGS 3 pokazany ? i pod jakim adresem ?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001626393148 Karol Cichor

    Play i tylko PLAY !! 

    • Mateusz Novik

       10 Lat w Plusie i tylko fustracja i kur** Totalni wyrwigrosze nigdy nie zaproponowali rozwiazania które obniżyło by mi rachunki a bardzo czesto próbowali sprzedać dodatkowy abonament. Po okresie promocynym próżno było czekać na kontakt z nowa oferta lepiej czekać aż klient sie pokapuje że mu rachunki urosły o 40%. Od miesiąca jestem w Play mam mniejszy abonament, darmo do Play, darmowe smsy 850min. do reszty 1gb internetu i telefon wart 1300zł Acha i obsługa klienta w Plusie to była kpina.

      • Gun

         OK, 100% racji jeżeli chodzi o zachowanie Plusa, kiepskie taryfy i bez jakichkolwiek sensownych propozycji. Dlatego poszedłem do Play, autentycznie 2-3 razy taniej, przy dużo większych możliwościach (nie mam planu 4.0). Co jednak z tego, jeżeli jakość połączeń to kpina, w roamingu wewnętrznym często rozłącza, kłopoty z wybieraniem numeru, Plus przy tym to mistrzostwo. Jest takie powiedzenie, Tanie mięso psy jedzą, i Play to właśnie takie tanie mięso.

        • W4lcz47

          A kto ci broni ustawic sobie w telefonie ktory masz w play, zeby korzystal na stale z nadajnikow Plus’a zamiast przelaczania sie ciaglego. O ile wiem to prawie wszyscy tak robia.
          nie wiem jak ty Gun sie uchowales w swojej niewiedzy

      • Hb

         zgadzam sie

  • ktos

    Jesli chodzi o obsluge, to przeciez Orange i Play (kiedys chyba tez Era, ale nie jestem pewien) korzystaja z uslug tej samej firmy zewnetrznej. Jedyna roznica jest w osobach sprawdzajacych jak pracuja pracownicy.

    • Pepe

      I jak widać to duża różnica ;P

  • merti

    12 lat w Erze, obsługa sprawna, nie pozostawiała mnie z ręką w nocniku, nawet niuanse techniczne potrafili rozwiązać :) Przy kolejnej cesji raz biorę telefon, raz nie, bo do tej pory mam w domu trzy fony na chodzie, które mają więcej niż 4 lata  Dla mnie to urządzanie do komunikacji, a nie zabawka, którą szlag trafia po kliku miesiącach użytkowania /dotyczy to smartfonów. 
    A teraz zaświruję ;) Będę zmieniać sieć, bo ja zawsze podpisywałem cyrograf z Erą, a teraz nazwa T-Mobile od szwabów, nie przemawia do mnie… :D

  • Don_pabllo

    Play to DNO jeśli chodzi o obsługę.
    Bo: ja, trzecia umowa – na abonament ze smartfonem ok50zł+tel oni każą poczekać 2m-ce na ofertę(wtedy będą mieli)Notabene nigdy na umówiony dzień obsługa nie oddzwoniła.
    Mama też trzecia umowa, sama sim, umowa skończyła, nie raczyli zadzwonić, my trzy razy i wreszcie
    “oferta promocyjna”  UWAGA: teraz ma 34,90 abonament + 350min, wszyscy w sieci, dali: 39,90 360min, wszyscy w sieci i “więcej nie możemy zaproponować.” KPINA.

  • Rogi

    Kto przeniósł ostatnio do Plusa hyhy?

    • Anonim

      Chyba nikt bo to gówno hyhy. 

  • Anonim

    A ja od wielu wielu lat mam plusa i jest i w nim baaaardzo dobrze :)

  • Anonim

    21% – frustracja spowodowana fatalną obsługą klienta;  nie dziwię się, ostatnio w plusie padły servery i na zmianę karty z sim na micro czekałem ponad pół godziny. 

  • Aga_zmc

    Witam serdecznie,

    oddam naprawdę atrakcyjną cesję bez dodatkowych kosztów. – opcja zarówno
    dla firm jak i dla osoby indywidiualnej. Opłaca się bardziej niż mix,
    który zobowiązuje do doładowań.

    Karta sim play (sztuka) lub orange (sztuka).

    Umowa w play do czerwca, w orange do października. Są to umowy roczne.
    Można po tym okresie przedłużyć, ale nie ma takiego obowiązku.

    80 zł abonament – można dzwonić i smsować do wszystkich sieci na rynku
    (plus, orange, play, t-mobile, cyfrowy polsat itd) oraz na stacjonarne
    bez ograniczeń.

    Dodatkowo mam dwa telefony (nokia i lg – starsze modele, ale w pełni
    działające, stan wizualny również w porządku, bez simlocka, 30 zł
    sztuka)

    Proszę o kontakt na aga_zmc@amorki.pl osoby zainteresowane.

    Jestem zadowolona z tych ofert, natomiast czeka mnie wyjazd i dlatego zależy mi, aby oddać cesje, komuś kto będzie korzystał.