Nokia Lumia 920 z aparatem PureView, Windows Phone 8 i dwurdzeniowym procesorem [nasze wideo]

Nokia Lumia 920

Nokia Lumia 920 | fot. Nokia

Nokia od dłuższego czasu podsycała atmosferę przed dzisiejszą konferencją, sugerując, że 5 września na długo zapadnie nam w pamięci. Niejedna osoba mogła odnieść wrażenie, że fińska firma jak Feniks odrodzi się z popiołów. Czy rzeczywiście tak będzie? Przyjrzyjmy się pierwszej propozycji firmy Nokia – modelowi Lumia 920.

Nokia Lumia 820 z funkcją bezprzewodowego ładowania! [ankieta]

 

Na dzisiejszej konferencji w Nowym Jorku Nokia zaprezentowała swój najnowszy flagowy model Lumia 920. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami smartfon został wyposażony w wydajny układ Qualcomm Snapdragon S4 z dwurdzeniowym procesorem o taktowaniu 1,5 GHz, a za pracę odpowiada system Windows Phone 8.

Wygląda na to, że Nokia zmieniła nie tylko wnętrze, ale także podejście do wielkości ekranów w swoich telefonach. Użytkownicy nie będą musieli już męczyć się z obsługą 3,8-calowego, a nawet 4,3-calowego panelu. Model 920 wyposażony jest w spory ekran o przekątnej 4,5 cala o nazwie PureMotion HD+, który według producenta jest najlepszym wyświetlaczem, jaki udało się stworzyć fińskim inżynierom. Ma on zapewniać jakość obrazu przewyższającą nawet standard HD.

Producent chwalił także dużą prędkość odświeżania i widoczność ekranu w pełnym słońcu. Rozdzielczość ekranu to 1280 x 768 pikseli, ale dziwi niestety porzucenie technologii AMOLED. W tym modelu jej miejsce zajęła matryca IPS LCD wraz z powłoką ClearBlack oraz panelem dotykowym o dużej czułości. Dzięki temu ekran w Nokia Lumia 920 będzie mógł być obsługiwany za pomocą paznokcia, a także w rękawiczkach.

Nokia Lumia 920

Nokia Lumia 920 | fot. Nokia

Smartfon ma ponadto 1 GB pamięci RAM oraz 32 GB pamięci wewnętrznej na pliki użytkownika. Gdyby jednak to okazało się zbyt mało, można będzie również skorzystać z dostępu do chmury SkyDrive’a (7 GB dla nowych użytkownikó1). Lumia 920, wbrew wcześniejszym doniesieniom, nie została wzbogacona w slot kart pamięci microSD.

Kolejną zmianą w specyfikacji jest aparat wspierany przez technologię PureView. Zapowiada się obiecująco? Niestety, tutaj spotka Was mocne rozczarowanie. Nokia nieco nadużyła nazwy PureView i o możliwościach zbliżonych do modelu 808 można tylko pomarzyć. Nowy Windows Phone został wyposażony „tylko” w 8,7-megapikselowy sensor wraz z optyką Carl Zeiss, udoskonaloną stabilizację obrazu oraz bogate oprogramowanie.

Według producenta aparat w 920 znacznie przewyższa jakością jednostki stosowane w modelach 900 i 800. Jednak moim zdaniem to wciąż za mało, by powiedzieć, że ma technologię PureView. 808 zachwycił nie tylko świetną jakością obrazu, ale przede wszystkim możliwością bezstratnego zoomu, którego brak w nowej Lumii.

W aparacie nowego Windows Phone’a zabrakło również lampy błyskowej z prawdziwego zdarzenia. Na otarcie łez producent umieścił w nim doświetlającą diodę LED. Sensor w Lumii 920 pozwala na rejestrowanie filmów w standardzie Full HD (1080p). Smartfon został także wyposażony w przednią kamerę wideopołączeń o rozdzielczości 1,2 Mpix.

W specyfikacji technicznej Nokia Lumia 920 jest oczywiście WiFi w standardach a/b/g/n z funkcją HotSpotu, Bluetooth 3.1, GPS, GLONASS, a także łączność bliskiego zasięgu – NFC. Na obudowie producent ulokował gniazdo microUSB oraz wyjście słuchawkowe 3,5 mm. We wnętrzu znalazła się bateria o pojemności 2000 mAh.

Obudowa o wymiarach 130 x 70,8 x 10,7 mm i wadze aż 186 g wykonana została z jednego kawałka błyszczącego poliwęglanu. Smartfon dostępny będzie w kolorach: czarnym, żółtym, czerwonym, szarym oraz białym. Wśród dodatkowych akcesoriów znalazły się podstawka i poduszka do bezprzewodowego ładowania telefonu.

Nokia Lumia 920 ma wszystkie atuty do tego, aby nazwać ją godną następczynią poprzedniego fińskiego flagowca. Producent zadbał o lepszy i większy ekran, wydajniejsze podzespoły, udoskonalony aparat i oczywiście nowy system operacyjny, którego pełni możliwości wciąż jeszcze nie poznaliśmy. Szkoda tylko tego nadużycia w postaci PureView…

Nokia Lumia 920 oraz Lumia 820 z Windows Phone 8 [zdjęcia]

Aktualizacja

Mieliśmy już okazję bliżej poznać model Lumia 920. Okazuje się, że ekran PureMotion HD+ można obsługiwać nie tylko w tradycyjny sposób. Panel reaguje także na zwykły długopis czy choćby klucze, dzięki czemu będzie można korzystać z niego w sposób zbliżony do starych paneli oporowych. Nie musicie się jednak martwić się o trwałość powłoki – jest ona chroniona szkłem Gorilla firmy Corning.

Mamy także pierwsze wieści dotyczące technologii PureView w tym smartfonie. Lumia 920 może pochwalić się tytułem pierwszego telefonu z wbudowaną mechaniczną stabilizacją obrazu, a więc można liczyć na naprawdę dobrą redukcję drgań i jeszcze ostrzejsze zdjęcia.

Nokia Lumia 920 ma trafić na rynek jeszcze w tym roku. Jej cena nie została ujawniona.

Pełna specyfikacja Nokia Lumia 920:

  • wymiary: 130 x 70,8 x 10,7 mm;
  • waga: 185 gramów;
  • GSM 850/900/1800/1900;
  • WCDMA 850/900/1900/2100;
  • LTE 800/900/1800/2100/2600;
  • dwurdzeniowy układ Qualcomm Snapdragon o taktowaniu 1,5 GHz;
  • 1 GB pamięci RAM;
  • 32 GB pamięci wbudowanej;
  • 4,5-calowy ekran PureMotion HD+ o rozdzielczości 768 x 1280 pikseli z powłoką ClearBlack;
  • wysoka czułość warstwy dotykowej;
  • Windows Phone 8;
  • aparat 8,7 Mpix z autofokusem, technologią PureView, mechaniczną stabilizacją obrazu oraz diodową lampą błyskową;
  • nagrywanie materiału wideo w jakości 1080p (30kl/s);
  • przednia kamera wideopołączeń 1,2 Mpix;
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n;
  • NFC;
  • A-GPS;
  • Bluetooth 3.1;
  • port microUSB;
  • wyjście 3,5 mm minijack;
  • żyroskop;
  • akcelerometr;
  • czujnik zbliżeniowy;
  • czujnik światła;
  • cyfrowy kompas;
  • bateria o pojemności 2000 mAh z funkcją ładowania bezprzewodowego (Qi);
  • czas czuwania: do 400 godz. (2G i 3G);
  • czas rozmów: do 17 godz. (2G) / do 10 godz. (3G);
  • czas odtwarzania muzyki: do 67 godz.
Więcej na ten temat: Lumia 920

Regulamin komentowania

  • Domino

    Model fajny ,ale wkurza mnie to że Nokia ciągle siedzi na tym samym designie, owszem jest on ładny ,ale już robi się nudny 

    • Daw20

       A menager zapewniał nowe produkty pod względem designu będą nieporównywalne z obecnymi czyli nokia 800, a tutaj niewiele zmian, taka powiększona 800 i 900. Ciekawe jakie będzie miał wymiary ale pewnie niewiele mniejsze od telefonów 4.7 i 4.8 cala choć ma tylko 4,5.

      • Daw20

         Albo i większa. Ekran jest wykonany w amoled?

        • Freesz

          iphone tez ma ten sam DIZAJN od ” zeszlego sezonu” wiec niech sie tego trzymaja i w nokii zamiast tworzyc plastikopodobne fony zwiac je smartfonami

        • Freesz

          kolejny minus BRAK SLOTU NA KARTE PAMIECI !!!!! dla mnie to uwstecznienie , dla mnie to za malo 32 GB w smartfonie z ktorego mam korzystac intensywnie , 

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000290301679 Krzysztof Kula

          To chyba jakiś żart… 

        • Daw20

           Design to kwestia gustu ale miało być coś nowego, przynajmniej tak zapowiadali pracownicy.Skoro nokia ma kilka modeli to fajnie by było mieć wybór. Z ekranami jest podobnie każdy woli coś innego, ja jednak spotkałem się z sytuacją że gdy ktoś użyje ekranu amoled to stara się aby następny produkt był również w niego wyposażony. To w końcu te ekrany były we flagowych nokiach

        • Arokaz

          Do tego trzeba będzie w tym tel pobrać kodek bo divx’a nie odczytuje z tego co wyczytałem na oficjalnej stronie nokii. Z formatów wideo to były wymienione chyba wmv, 3gp, wm4a, wm4v. Nie wiem czy tych ostatnich nie przekręciłem

        • Public

          stary skad ty się urwałeś… a o radiu pisze? na stronie? pewnie nie więc nie ma..

        • Freesz

          heh na TELEPOLIS podali ze ma slot na karte pamieci … kto klamie i ma zle INFO ??

        • http://www.facebook.com/tomasz.hamryszak Tomasz Hamryszak
        • http://www.facebook.com/people/Marcin-Czajka/100000381246951 Marcin Czajka

          Nie ma slotu.

        • Anonim

           820 ma slot a tu pokazana jest 920 która nie ma

        • Telwin

           wejdz na stronę nokii tam jest napisane 32g+ 7 chmura

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          Nie to nie jest zart. Ja jak narazie ograniczam sie jak moge, odinstalowuje aplikacje z ktorych nie korzystam, a na swoim S3 mam juz 10gb zajete. Mam jednak ten komfort, ze gdy zabraknie miejsca zamieniam karte i tyle;) moge nawet zrobic to “w locie” Na jednej miec filmy na drugiej muzyke itd. To jest smart jak dla mnie.

        • lukas2209

          poliwęglan to rowniez plastik – zapraszam do encyklopedii :)

        • seth

          a co to jest plastik?? Chyba chodzi Ci o polimery…. Zapraszam do poczytania…. Karbon to tez polimer… Polimery często odznaczają się lepszymi właściwościami fizycznymi niż metale…

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000290301679 Krzysztof Kula

          lepszy IPS ;)

        • Anonim

          AMOLED był o tyle fajny, że przedni panel tworzył jednolitą całość z interfejsem Windows Phone. Ale myślę, że będzie to jak zawsze u Nokii ekran świetnej jakości i nie będzie ustępował innym high-endom.

        • http://www.facebook.com/people/Marcin-Czajka/100000381246951 Marcin Czajka

          Brak AMOLEDa.

      • http://www.facebook.com/people/Marcin-Czajka/100000381246951 Marcin Czajka

        “będzie miał wymiary ale pewnie niewiele mniejsze od telefonów 4.7 i 4.8 cala choć ma tylko 4,5.” – i to jest jej największa wada. Waga 185g potwierdza cegłowatość urządzenia.

  • BrawoFinowie!

    I to jest prawdziwy smartfon!

    • Anonim

       yes super telefonik ;)

      • Anonim

        O taak! Dziękuję Ci, dzięki Tobie nie muszę pytać: “Co jednak, ze slotem na MicroSD?” Mimo wymiennych obudów, nie ma go 

        • Freesz

          jakie wymienne obudowy kolego chyba nigdy LUMII nie widziales 

        • Alan

           wymienną, tylną obudowę ma lumia 820, która nokia też dziś zaprezentowała

  • http://www.facebook.com/igor.kontek Igor Kontek

    mam wrażenie że trochę odchudzili bryłę telefonu.

    • http://www.facebook.com/people/Marcin-Czajka/100000381246951 Marcin Czajka

      Odchudzili? Smartfon waży 185g, więc sam sobie odpowiedz.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000290301679 Krzysztof Kula

        Przynajmniej coś waży – jest duży i musi trochę ważyć, przynajmniej nie oszczędzali na materiale :D – a 185g nie wyrwie kieszeni

        • Anonim

          Galaxy Note II jest wielki, ma baterię 3100 mAh w porównaniu do 2000 Lumii, a waży mniej i jest cieńszy!

        • Mareckizawada

          Dokładnie , tak  a  przytym  ma  ekran  prawie  1 cal  większy i karty  micro sd  ,niekt  nikt  nie  mówi  że  taka  waga  to  zaleta,  toż to  prawie  200gram

        • lukas2209

          heh, po latach znowu cegłówki w modzie ;)

        • http://profiles.google.com/piotrek075 Piotrek Chlewicki

           Ja tam zawsze lubiłem cegiełki ;) Masz to wrażenie, że trzymasz w ręce coś co nie rozpadnie się od uderzenia.
          Te 190g to nie jest dużo i nie urwie ci kieszeni, a przynajmniej nie masz wrażenia jakbyś korzystał z odpustowej zabawki.
          Ta piórkowa waga to była pierwsza rzecz która rzuciła mi się w oczy przy kontakcie z SGS3 i wcale nie uznałem tego za zaletę, raczej sprawiał wrażenie taniej wydmuszki i zdecydowanie nie wzbudzała mojego zaufania.

        • lukas2209

          Galaxy S III dzięki wadze 133g i grubości 8.6mm świetnie leży w kieszeni, czego nie będzie można powiedzieć o Nokii 920. Dla mnie to główny powód zniechęcający do zakupu. Natomiast Samsung Ativ S przy grubości 8.7mm posiada baterię 2300mAh. Dlaczego Nokia przy grubości aż 10.7mm ma baterię zaledwie 2000mAh? 
          Dla porównania najnowsza Motorola Razr HD przy grubości 8.4mm posiada baterię o pojemności 2500mAh. To jest prawdziwy wyczyn technologiczny.

        • http://profiles.google.com/piotrek075 Piotrek Chlewicki

           Swego czasu mieściłem w kieszeniach Motorolę M3888 i jakoś nie płakałem ;)
          Nie wiem w jaki sposób waga telefonu przeszkadza ci w jego przenoszeniu, ale jeśli spadają ci spodnie to kup sobie pasek albo szelki, bo 50g różnicy w kieszeni właściwie nie zauważysz.
          Co do różnicy w grubości to jest to “aż” 2,1mm a pragnę przypomnieć, że 920 ma mieć niezły aparat który zwykle przyczynia się do zwiększania grubości (optycznej stabilizacji obrazu nie oferuje żaden z wymienionych).

          Co do baterii i grubości będę złośliwy to dlaczego Galaxy S3 przy praktycznie identycznej grubości ma zaledwie 2100mAh?
          Wybierasz i porównujesz parametry tak jak jest ci akurat wygodniej. Zdecyduj się, albo jeden, albo drugi.
          A wepchnięcie dużej baterii do dużej obudowy to żaden wyczyn, wyczynem byłoby wepchnięcie tam ogniwa, które przy tych wymiarach zapewni nam tydzień czuwania przy normalnym użytkowaniu i 2-3 dni przy solidnym wycisku.

  • Freesz

    …nie ma niestety ZAPOWIADANEGO wow , nokia sie troche odswiezyla ale to nie jest WOW ktore zapowiadala , niestety jej wieko do trumny zostaje zabijane kolejnymi gwozdziami … 

    • Anonim

      Raczej dorównała sprzętowo konkurencji i przebiła ją w kilku elementach. Moim zdaniem nie jest źle.  Bo niby czego się spodziewałeś? Powiedz, co by cię zadowoliło?

      • Freesz

        opornosc systemu … to jest MINUS 

        • Gr8dizaster

          używałeś opornego systemu?

        • http://www.facebook.com/pirzu Łukasz Pietrzak

          Ty chyba dzialas na win95..

        • Freesz

          nie nie dzialam na 95 tylko na w7 , dla mnie brak karty pamieci skresla powrot do LUMII

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000190819902 Artur Kwaszyn

          Serio, 32gb pamięci wewnętrznej i 7gb skydrive ci mało..? Ja tu się od roku męczę na kilku gigabajtach i żyję..

        • elektronik

          Ja w SGS3 mam 16GB+64GB na karcie i mogę powiedzieć, że w końcu mi weszła do kieszeni moja 50GB kolekcja Muzyki :D brak rozszerzenia pamięci przez microCD- Porażka!

          PureView – tani ‘chłyt marketingowy’ – gdzie się podziały te 41 Mpix?!? – ściema = Porażka!

        • PiotreK

           I po co Ci te 50GB muzyki na telefonie:P?
          Ja sobie przesłuchuje płytę/dwie/trzy w jednym czasie na telefonie, a później zmieniam na kolejny zestaw kilkudziesięciu piosenek. A tak to by mi tylko lagowała pamięć itp.

        • Anonim

          Powiem po sobie: Ja mam na telefonie różną muzykę. Spokojną, bardziej dynamiczną i taką która podczas słuchania zabija Twojego chomika. Mam też np. składankę typowo imprezową, aby podłączyć telefon pod głośniki i nie martwić się “co będzie następne”. 
          Myślę, że z czasem, mógłbym zająć całą pamięć, jaką będę miał w telefonie, niezależnie od tego ile da producent :)

        • zibi

           Nie wiesz po co ?? Ja wiem, do szpanu i do niczego wiecej, trzeba kumplom pokazac lub walnac lansa przed panienkami ile to ma muzy ha ha . Szkoda slow naprawde…

        • zibi

           Uwazasz ze 32 GB to malo ?? To kup sobie laptopa z dyskiem 1 tera i po temacie :) > wydaje mi sie ze chyba niektorym ludziom troszke sie poprzewracalo w glowkach :)

        • Anonim

          HEHE :) NIE NIE  ON DALEJ JEDZIE NA WIN 3.1

  • Mmike99

    Jak dla mnie kicha. Design lumii juz oblecial. Znowu jest dziura pomiędzy krancem przedniego panelu( czarna część ) a przyciskami na mou.
    co do reszty : pure view , bezprzewodowego ladowania ,głośników i sluchawek jbl na razie sie nie wypowiadem bo sie w to nie zagłębiałem

  • Gosc

    Boję się, że Nokia dowali ceną i to będzie koniec dobrych wieści…

    • Anonim

      Za ile byś chciał ten telefon? 800zł?
      Podejrzewam, że będzie w okolicach 2500-2700zł – tyle co każdy highend w dzisiejszych czasach.

      • Anonim

         wreszcie porządny telefon z porządnym prawdziwym systemem :) YES YES

        • Gosc

          Ciekawi mnie, skad polacy biora pieniadze na takie smartfony. Kazdy sie dziwi, niby polacy tacy biedni slabe zarobki itd… a na ulicy sie widzi nowe beemki, mercedesy, smartfony za 2tys… 
          Ja przy minimalnej krajowej, musialbym zbierac na takie cos pol roku, wiec nawet nie zastanawiam sie nad kupnem takiego smartfona.

        • Anonim

          WP8-powered Nokia Lumia 920  :)
           

        • Fgdg

          polacy kolego zyja na kredyt, stad maja na to wszystko. na swoj smartfon wzialem pozyczke z banku na 10miechow ^^

        • http://www.facebook.com/piotr.leszczynski4 Piotr Leszczynski

          Uczyli się na studiach. Kto nie ma w głowie, ten 
          nosi  worki  za średnią krajową :)

        • Anonim

          Buahahah! Studia to obecnie wylęgarnie bezrobotnych, więc bajek nie opowiadaj. Właśnie to jest główny problem – hordy studencików, którzy mają we łbach wyłącznie bezużyteczną wiedzę teoretyczną. 

          Studia to przedłużenie dzieciństwa. 

        • PiotreK

          Średnia krajowa to około 3700zł, więc za taką kasę chętnie bym ponosił worki^^
          A tak btw, to swojego HTC One X kupiłem za jedną wakacyjną pensję. No ale jak ktoś skończył zarządzanie czy inne gry i zabawy typu Europeistyka to i robi za najniższą.
          Ponad studiami są znajomości, dopiero później doświadczenie praktyczne i na 3miejscu zdobyta wiedza podczas nauki.

        • Misio

           A jak nie skończył europeistyki to robi na budowie. Ale już niedługo, niedługo.

        • Anonim

          Popieram .

        • https://www.facebook.com/falmpeace FalmPeace

        • Anonim

          Fajna ta nokia ale szkoda ze nie na ios:(

        • Varnett

          Taa, i jeszcze żeby była na węgiel, a nie na baterię. Lecz się batonie.

        • Anonim

          Ale Ty głupi jesteś,nie zauważyłeś że to sarkazm?
          Nazir pod każdym tematem pisze “fajny ale szkoda że nie na windowsie”

        • Gość

           Nokia pokazała dziś swoje dwa nowe smartphony, działające pod najnowszym systemem Windows Phone, które mają jej pomóc odbić się od dna. Niestety nie zachwyciły one rynku, a akcje fińskiego producenta straciły dziś ponad 16% !!!

    • Maciej Frydrych

      A o to mozesz byc prawie pewien , jak za taka slaba lumie 900 chcieli ponad 2500 to ile beda chcieli za 920 ? pewnie 3000 lub wiecej.

      • Anonim

         A bo ja wiem ile??? nie ważne ważne że super telefon i cena nie gra roli :)

        • Maciej Frydrych

          No jakos taki super nie jest , poprostu odswiezona stara lumia. Wszystko sie okaze jak beda jakies dokladniejsze testy tego systemu. Jak ten telefon bedzie za pona 2500 to na pewno nie bedzie wart swej ceny.

        • Gosc1

          Może i odświeżona Lumia… ale na dzień dzisiejszy to najlepszy telefon na rynku:

          - ekran 768p + polaryzator
          - aparat PureView + mechaniczna stabilizacja soczewek
          - procesor Qualcomm Krait (ARM A15)
          - WP8
          - nawigacja offline

          Cenę wrzucą straszną bo konkurencyjne telefony na rynku łącznie z SGS 3 wyglądają jak modele z ubiegłej generacji

        • Adrian

          Karity to nie A-15 tylko podróbki.

        • Paco120 1991

          Sam jestes podrobka:D Krait to modyfikacja Cortex A9 o zblizonej architekturze do A15 plus proces 28 nm. Narazie najlepszy procek na rynku.

        • Anonim

          Aha … przed nami jeszcze kilka premier. W tym iPhone, który pewnie znowu dorzuci jakąś jedną małą funkcję, a la Siri, i okaże się że wszyscy producenci zrobią identyczną w swoich systemach… za pół roku, rok. 

          Akurat WP8 to wada, bo system jest po prostu gniot, który zalet nie ma żadnych. Temat wałkowany już kilka razy. Jeśli porównać iOS, Androida i WP8 to w każdej kategorii lepszy jest albo system Apple, albo Google. WP8 ssie zawsze. 

          Nawigacja offline to jakiś argument. Ale trochę mało, jeśli weźmie się pod uwagę, że za 808 Nokia krzyknęła 2600 zł. 

        • PiotreK

           Fajna sprawa ta nawigacja offline:) Mam nadzieje, że wkrótce pojawi się i w Androidzie, a jak następnym razem będę zmieniał smartphona to na taki z mechaniczną stabilizacją i nawigacją offline.

        • Zbyszeksz

           Miiales kiedys telefon z WM ??? Ja mialem HTC Touch2 , co prawda tam byl WM6,5 proff ale chodzil bez zarzutu !! Mialem tez HTC Wildfire z Androidem i to byl koszmar !! Przy zakupie aplikacji zawalony zostalem reklamami  wiec jak dla mnie telefony z Androidem sa niczym wiecej jak odtwarzaczem do reklam , ktorych dzieki telewizji mam serdecznie dosyc !! O tym ze chodzil jak czolg nie wspomne i nie bylo opcji co kilka dni trzeba bylo go wylaczyc i wlaczyc bo zamulal tak strasznie ze glowa mala. Takie sa moje doswiadczenia z telefonami z WM i z Androidem, dlatego teraz uzywam Nokii N8 a Lumie 920 wezme do reki na bank jak tylko wejdzie do sprzedazy.

      • Zbyszek

         Cena Nokia Lumia 920 bedzie sie ksztaltowala ok 600 euro , wiec nie ponad 3 tys zl a cos ok 2,5 tys zl. Pozdrawiam

    • Anonim

       Nokia PureMotion HD+ to za to nowa technologia wyświetlacza. “Jeszcze lepszy ClearBlack”

      • elektronik

        Na bank ten ClearBlack czarny nie jest Nic z technologii LCD nie przebije AMOLEDa na tym polu…
        Pure motion czyli brak widocznego smużenia, którym obarczony jest każdy LCD, AMOLED tego problemu nie ma…

    • Pureview

      Redaktor narzeka na słaby pureview w tej nokii ale przecież nie liczą się mpx. Na przykładach jakich zrobionych zdjęć stwierdził że nie ma ten aparat porównania z Nokią 808 którą robi najlepsze zdjęcia w 5 mpx

      • http://www.facebook.com/tomasz.hamryszak Tomasz Hamryszak

        Nie zrozumiałeś mnie. Nigdzie nie stwierdziłem, że megapiksele mają wpływ na jakość obrazu. Megapiksele w PureView pozwalają na bezstratne zoomowanie, czego w Lumii zabrakło. Przeczytaj jeszcze raz mój wpis.

        • Pureview

           No ale jakoś odebrałem to tak jak byś nabijał się z tego aparatu i był zawiedziony nim xD
          Wiadomo że aparat pureview w Lumii 920 będzie znacznie lepszy niż ten w Nokii 808, tylko tego zoomu nie będzie.
          Każdemu polecam obejrzeć ten filmik. Ten obiektyw jest tak jasny, że Nokia spowodowała rewolucje na rynku fotograficznych aparatów, ponieważ robienie zdjęć w nocy to… żaden problem. Obiektyw pożera tyle światła że to masakra. Do tego mechaniczna stabilizacja przy kręceniu filmów, również bardzo przydatna sprawa i świetnie się sprawdza. Prezentacja :
          http://www.youtube.com/watch?v=cimDfEIEiu0

        • Anonim

          Ciekawe ile z tego to prawda a ile to marketing.

          Jeżeli podobne rezultaty będziemy osiągać w rzeczywistości, to naprawdę ta Lumia jest super…

        • apex

           Masz rację też tak odebrałem komentarz odnośnie aparatu, na początku wielki zawód a pod koniec pochwała aparatu. Nie wiem czy ktokolwiek oczekiwał optycznego zoomu i lampy błyskowej, na pewno nikt kto ma głowę na karku bo przecież kto by chciał żeby jego telefon wyglądał jak 808. Zawsze gonię za nowościami a teraz wreszcie Nokia, sprawdzony i solidny producent wypuścił telefon który jako jedyny na rynku będzie miał topowe bebechy i jak mi się wydaje sporo przerastające zapotrzebowanie na nie. Jade na One X od początku kwietnia, nie powiem dzięki xda jestem naprawdę szczęśliwym posiadaczem, ale chce mi się czegoś nowego, świeżego i chyba to jest to, boje się tylko mniejszego ekranu chociaż cieszy mnie IPS zamiast amoleda bo jest po prostu lepszy czego nie podziela autor, ale to już jego problem. Ciekaw jestem tylko tego nowego systemu, na ile będzie elastyczny i kompatybilny z windom. W każdym razie ja się pioszę, poczekam tylko na nowości od HTC, kto wie, kto wie?

        • Lalala

          a co moze megapixele nie maja wplywu na jakosc obrazu? LOL
          jeden i drugi siebie warci. A slyszeli wy o czyms takim jak “szczegoly” i “ostrosc” na ktore megapixele maja wplyw a co za tym idzie tworza “jakosc” zdjecia…
          nie mowie, ze sa najwazniejsze, ale sa tak samo istotne jak matryca, czy jasne szklo jesli chodzi o fotografie

        • Mmike99

          Co za bzdury ! Wracaj sie doszkolić .

        • PiotreK

           Co to jest “jasne szkło”:D? Wódka jest w jasnym szkle, piwo w ciemnym, o to chodziło?

        • mrówa

          Jasne szkło to jasność obiektywu. Jeden z PODSTAWOWYCH aspektów fotografii. Ale Ty, jak widać, interesujesz się innym szkłem.

    • Arek

      Ceny Nokii, nie są wysokie, dodatkowo najszybciej spadają. Ostatnio SAMSUNG szaleje z cenami. Po dobrych informacjach, okazało się że  najtańsza wersja NOTE2, będzie kosztować 3.200 zł. NOTE1, przez cały rok, stracił na wartości jedynie 10%, a Nokia (bodajże) 800 w ciągu dwóch miesięcy straciła 40%. Najszybciej tracącym na wartości telefonem, jest, jak się okazało BlackBerry.

  • Asdas

    No i gdzie to wideo ?

    • Anonim

       http://www.nokia.com/global/about-nokia/webcast/live/
      masz cały replay

  • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

    Wrazenia mieszane. Z jednej strony Nokia odwalila kawal dobrej roboty w odswiezeniu Lumii i dorownala do reszty pod wzgledem hardware. Jest tez pare fajnych wynalazkow jak mozliwosc dotykania ekranu w rekawiczkach czy fajny aparat w 920. Jednak mam tez wrazenie, ze to nie wystarczy. Gdybym byl nastolatkiem a telefonu nie uzywal do biznesu zapewne sprawilbym sobie Lumie, bo platforma jest nastawiona bardzo na social,komunikacje, robienie zdjec itd. Jednak to nie wszystko. Design mi nie przeszkadza, bo akuarat Lumie nawet mi sie podobaja. Jestem jeszcze bardziej przekonany do zainwestowania w ladowanie bezporzewodowe do mojego S3 dzieki tej prezentacji;) Niestety mam tez wrazenie, ze cena nie bedzie odpowiednia. Moze i bedzie wiecej klientow na Lumie, ale nie licze na znaczny wzrost.

    • http://profiles.google.com/piotrek075 Piotrek Chlewicki

      Ty zastanawiasz się co właśnie napisałeś?
      Myślisz, że przy telefonach biznesowych ważne są custom rom’y?
      Wydaje mi się że właśnie jesteś nastolatkiem, gdybyś był starszy to nie kręciłyby cię cyferki i modyfikowany soft. Cieszyłbyś się że wszystko działa szybko i sprawnie, nie bawiłbyś się w aplikacje z chomika tylko instalował aplikacje ze sklepu kilkoma kliknięciami (sklep jest niestety bolączką WP, softu nie jest zbyt wiele).

      Oglądałem konferencję i 920 bardzo mi się spodobała, ale musimy poczekać na konkretne informacje nt. WP8 – co jest, czego brakuje jak to wszytko działa w praktyce. Ciekaw tez jestem jak w praniu (nie na podkolorowanych fotkach) wypadnie ten aparat.
      Orientuje się ktoś może czy WP8 dojrzał w końcu do tego żeby wymieniać pliki przez BT (interesują mnie wyłącznie zdjęcia i dokumenty (office, txt, pdf)) bo niespecjalnie śledziłem doniesienia nt. WP8.

      • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

        To Wy macie klopoty ze zrozumieniem. 
        Liczy sie tez wsparcie deweloperow, custom romy itd jezeli chce celowac sie powaznie w rynek globalny i >wszystkich konsumentow<.  WSZYSTKICH KONSUMENTOW. Czyli nie tylko nastolatkow, dla ktorych wazny jest aspekt social, nie tylko biznesmenow dla ktorych jak mowicie wazna jest stabilnosc oraz GEEKOW dla ktorych wazne sa customy i support. Dla wiadomosci do swojego S3 nie wgrywalem nawet launchera a co dopiero jakies customy. Zmienilem tylko tapete…no, ale dzieki za zaszufladkowanie ;)

        • Anonim

          Procent power userow jest naprawdę znikomy, dodatkowo np w androidzie jest niejako wymuszony przez brak wsparcia dla modeli po upływie jakiegoś czasu od wypuszczenie modelu no i opieszalosc przy aktualizacji. A, moim zdaniem geekow support nie interesuje zupełnie, chyba że mówimy o xda a nie producencie.
          To trochę jakby kazac ms wymusić na w8 bardziej korzystanie z cmd bo trochę ludzi używa Linuksa i terminal jest dla nich super fajny. Androidowcy zostaną przy androidzie, cały trik w tym ze nieandroidowcy będą mieli możliwość wyboru produktu konkurencji który jest porównywalny sprzetowo a oferuje inne podejście i nie odstaje.
          Sam np całkiem chętnie zmienię galaxy nexusa na 920ke.

        • http://profiles.google.com/piotrek075 Piotrek Chlewicki

           Wbrew pozorom doskonale cię zrozumiałem. Myślisz, że ile % osób na globalnym rynku wymaga zaplecza modyfikacji systemu? 5, 10 nie więcej. To nie jest wartość na której trzeba koniecznie się skupiać. Z resztą na nieoficjalne wsparcie producent ma mały wpływ, jeśli dev się nim nie zainteresuje to Nokia, czy każdy inny producent, go nie zmusi (celowo pominąłem aspekt zabezpieczeń itp.)
          Znacznie więcej osób potrzebuje sprawnej przeglądarki, czy dobrego aparatu. Masa osób korzysta z odtwarzacza czy facebooka na takich osobach należy się skupiać a nie na garstce zapaleńców (N900 była bardzo mocno wspierana i jakoś nie biła rekordów sprzedaży).

          Teraz przeczytałem jeszcze raz to co napisałem i zauważyłem, że się zakręciłem przy pisaniu :D Wywalcie sobie biznesowy – chciałem napisać co innego później pozmieniałem a to dziadostwo zostało. Już zedytowałem, przy okazji poprawiłem interpunkcje bo pisałem na szybko ;)

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          Dla Nokii i jej kondycji kazdy % sie liczy i wszyscy o tym wiemy. A ruch moglby byc niewielki (np jak Sony Xperia S i ASOP) Samsung, Sony, HTC celuja w kazdy rynek i we wszystkich userow. Zgadzam sie: Nokia zrobila kawal dobrych telefonow ze swietnymi aparatami (wedle zapowiedzi chyba najlepszy aparat w 920 pomijajac 808 z dotychczasowych smartphonow) fajne nowinki zarowno w WP jak i od samej Nokii. Widac, ze jest to ich ostatnia szansa i bardzo sie staraja. Inwestuja w NFC i ladowanie bezprzewodowe co miejmy nadzieje odbije sie na reszcie producentow. Podsumowujac sa to bardzo fajne telefony byle, zeby z cena nie przesadzili a czuje, ze moze byc dobrze.

        • http://profiles.google.com/piotrek075 Piotrek Chlewicki

          W jakiż to niby sposób samsung celuje w power userów?
          Zlewając aktualizację i zmuszając niezależnych programistów do jej opracowania. Taaak to świetna technika – podsuńmy pomysł Noki żeby całkowicie padła.
          W przypadku Htc czy sony można powiedzieć, że poczyniły jakieś ruchy w tym kierunku, ale (szczególnie w przypadku Htc) spowodowały to głosy krytyki za ciągle odwlekające się aktualizacje – w końcu stwierdzili że odblokują bootloadery i “róbta co chceta” bo my nie mamy ochoty zajmować się zeszłorocznym sprzętem.

          Niestety smutne, ale prawdziwe. Poza zapaleńcami z GT540 itp. którzy próbują sobie udowodnić, że ich pro sprzęt za 150zł uruchomi 4.1 reszta zasysa CM i całą resztę bo na aktualizację od producenta będą czekali rok, o ile w ogóle się doczekają (patrz LG i proces aktualizacji ich High-end’ów).

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          Samsung owszem dba tylko o high endy, ale nie jest to LG prawda? 

        • http://profiles.google.com/piotrek075 Piotrek Chlewicki

           Fakt, lepsze to niż całkowite olanie klientów ;)

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          No niestety jest mase producentow, ktorzy kompletnie zapominaja o aktualizacjach

      • Trutrutru

        nie umiesz czytać ze zrozumieniem

      • Michaljkl

        Tak, ma normalny Bluetooth, można jak we wszystkich innych telefonach (oprócz IPhone’a) używać do przesyłania plików

    • Anonim

      Custom rom’y to ostatnia rzecz jaka interesuje osoby “biznesowe” (oczywiście nie mam na myśli kolesi sprzedających dresy na targu)…

    • Moo

      Nie no i tak źle i tak niedobrze. Nie pomyśl że się na ciebie uwziąłem, ale skoro wypowiadasz się sensownie to chce mi się odpowiadać :) Wracając do tematu mówisz że używasz telefonu do biznesu to czego ci brakuje ? Bo nie bardzo widzę w tym przypadku co takiego mają inne systemy, czego nie ma wp8 pomijając Blackberry z BIS i BES ? Tak więc przynajmniej w moim przypadku po dłuższym obcowaniu z BB mam już serdecznie dość zacofanego systemu, a do przyszłego roku na nowy system nie będę czekał. Tak więc przy tym co oferuje lumia 920 w zupełności wystarczy pomijając mnóstwo beznadziejnych gierek. A co do slotu na karty pamięci proszę was na h….j komu 64 GB muzyki bądź filmów w telefonie ?   

      • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

        Z systemem masz troche racji, ale jednak te kafelki kolorowe, obudowy, “fejsbuczek” itd…wyroslem z tego..a co do pamieci: nie mam zadnych filmow poki co, mam malo muzyki i pare aplikacji i juz 10 gb poszlo wiec…

        • Moo

          No tak ale Fejsbuczka masz też zintegrowanego nawet na Blackberry. A zawsze można go wyłączyć. Kafelki to kwestia gustu choć nie powiem przyda mi się coś nowego bo jak patrze na badziewne standardowe ikony Andka to mi się przelewa, z BB zresztą mam tak samo, na symbianie natomiast jedzie prechistorią a bell też jakoś mi nie przypadł. Apple jakoś się bardziej postarał w tej kwestii.

           I pójdzie pewnie jeszcze więcej tego miejsca ale fakt jest taki że mam 300 GB na swoim lapku tak więc 39 GB mi starczy choć by nie wiem co.

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          Nokia jest fajna owszem, ale jak dla mnie te obudowki, akcesoria, interfejsy kolorowe sa za zabawkowe. Ja na jednym pulpicie w androdzie mam liste zadan na drugim kalendarz z przypomnieniami i zadaniami wiec juz z tego wzgledu chociazby mi to odpada.

        • Moo

          Owszem poszli trochę za bardzo w cukierki ale wersje czarne noki są a dodatków nie trzeba kupować. A co do drugiej części wypowiedzi z tego co piszesz o pulpitach i kalendarzu tym bardziej przekonałeś mnie w tym że wcale nie był byś na WP8 zawiedziony. Widzę że nie oglądałeś konferencji ? W takim razie radzę obejrzeć i samemu stwierdzić bo warto.

          Dżizes zabrzmiałem jak Fanboy Noki :D

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          Akurat obejrzalem cala konferencje :) Zarowno Nokii jak i Note 2 jak rowniez S3 itd. Obejrze tez pewnie iphone 5 i wiele innych. WP to troche inna zasada dzialania. Kafelki a nie pulpity co mnie troche ogranicza. Chociaz sam design systemu jak i telefonu jest bardzo nowoczesny i modern. Nokia poszla do przodu i 920 moze byc szansa dla niej niestety nie zbudowana na klamstwach. Teraz Nokia przeprasza za oszutstwa w reklamie OIS czyli stabilizacji obrazu, ktora zostala nakrecona profesjonalna kamera (
          http://www.telix.pl/artykul/nokia-przeprasza-za-oszustwo-w-reklamie-ois–wideo–3,50361.html ). Teraz aparat, ktory wydawal mi sie sila Nokii stracil bardzo w moich oczach i przestalem w najmniejszym stopniu ufac Nokii i nie widze powodu, aby wybrac 920 a nie np S3 (chociaz gdyby bardzo zalezalo mi na czyms z WP to pewnie wybor poszedlby w strone wlasnie 920 bialej lub czarnej poniewaz ma najwiecej dodatkow jak mapy itd. 

        • zibi

           Stary to jakie Ty masz te aplikacje ze zajmuja Ci 10GB ?? Pochwal sie z ilu aplikacji korzystasz na codzien z tych 10GB ??

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          Po ostatnich porzadkach 5.69 i to same podstawowe. Automapa, GG, Facebook, Google Drive, Currents. Google Translate, Chrome, Skype, Kies Air, Cast, Picsel Smart Office, Scancard, ipla, tvnplayer, Google Music, Pare radii internetowych, Tasker ,Google Reader, Tapatalk, Huby Samsunga, z 4 jakies gierki jak CS Portable itd. Jest tego troche. Takie podstawy. 

    • zibi

       Wedlug najnowszych danych NOKIA LUMIA 920 bedzie kosztowala 600 euro , wiec cena nie jest az tak straszna, (ok 2500 zl) przy moim abonamencie pewnie nie wiecej jak 4 stowki  jupiii :). Oczywiscie jesli wejdzie na rynek polski bo do konca tego nie wiadomo, chociaz nie sadze zeby robili jakies wyjatki, chca pozyskac klientow na calym swiecie nie tylko w niektorych krajach

      • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

        Tak, chociaz za mniej mozesz miec teraz nowego S3, One X lub LG 4XHD…albo Iphone 4S…

  • Jacek

    na telepolis pisza ze posiada slot pamieci
    komu wierzyc:D?

  • Anonim

    Nareszcie Nazir będzie szczęśliwy … chyba, że odruchowo napisze, że lepszy by był z WP8 :p 

    • Anonim

      Dwurdzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon S4 z taktowaniem 1,5 GHz. Działa w trybie 4G LTE Bateria o pojemności 2000 mAh technologii PureView. Czujnik BSI o rozmiarze 1/3″ wzbogacono o obiektywCarl Zeiss Tessar, oferujący jasność f/2.0, ogniskową 26 mm oraz optyczną stabilizację obrazu.Wideo kręcić można w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z prędkością 30 klatek na sekundę. Druga,przednia kamera zapewnia obraz o rozdzielczości HD.

      • Anonim

        Naleśniki

        150 g mąki• 2 jajka
        • 250 ml mleka
        • szczypta soli
        • woda mineralna lub zwykła woda

        • masło lub olej roślinny do smażenia

        Wykonanie:
        Mąkę przesiać, dodać jajka, mleko i sól. Zmiksować, przykryć ściereczką i odstawić na 30 minut. Przed samym smażeniem dodać do ciasta wodę w takiej ilości aby uzyskać odpowiednią konsystencję ciasta (około 1/2 szklanki). Ciasto nie może być za gęste, bo będzie ciężko rozprowadzało się po patelni. Naleśniki smażyć na małej ilości masła lub oleju roślinnego.
        Więcej opcji…
        Naleśniki smażyć z dwóch stron na średnio rozgrzanej patelni teflonowej z cienkim dnem.Naleśniki można smażyć od razu, nie czekając 30 minut, ale najlepsze są i najlepiej się smażą naleśniki z ciasta, które “odpoczęło”.Naleśniki można smarować dżemem, musem jabłkowym lub smażonymi na maśle owocami np. brzoskwiniami. Można je też przekładać nadzieniem z sera białego (przepis poniżej).Naleśniki z nadzieniem można składać w trójkąty lub zwijać w rulony. W takiej postaci można je odgrzewać na patelni na wolnym ogniu. Podawać np. z dodatkiem bitej śmietany lub kwaśnej i gęstej śmietany czy też jogurtem owocowym. Dobrze smakują posypane cukrem pudrem.
        Nadzienie z sera białego do naleśników: 1 kostka sera białego tłustego lub półtłustego roztarta widelcem na gładką masę z dodatkiem 1 jajka i 2 – 3 łyżek cukru. Jeśli ser biały jest suchy, do nadzienia można dodać trochę śmietany.

        Podawanie:
        Naleśniki można smarować dżemem, musem jabłkowym lub smażonymi na maśle owocami np. brzoskwiniami. Można je też przekładać nadzieniem z sera białego (przepis poniżej).Naleśniki z nadzieniem można składać w trójkąty lub zwijać w rulony. W takiej postaci można je odgrzewać na patelni na wolnym ogniu. Podawać np. z dodatkiem bitej śmietany lub kwaśnej i gęstej śmietany czy też jogurtem owocowym. Dobrze smakują posypane cukrem pudrem.

        • Yaa

          Stare to. Nie trafisz na główną ;]

    • Peter117

      Nazir?! Tutaj też?!

      • Anonim

        Zgadza się. I to w ilościach hurtowych.

        • https://www.facebook.com/falmpeace FalmPeace

          On wwgwg ryza s ie w ten b log. komentarz pisany na motorola R azr. przy przeglądarce Mozilla firefox. Nie da sie z niej czasami kozystac. pisze to tak przy okazji.. Co do Nazira to on niedługo będzie podpisywał sobie bez przelogowywania. Na mój komentarz odpisze że Wp zamiata..

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          On tylko wkleja to samo ciagle:)

      • Gorskigoral

        Trolluje też na komputerswiat.pl

        • hours.

          takim ludziom jak on powinni odciąć internet.

    • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

      Napisze: Podniecajcie sie tym a i tak przyjda telefony z WP 8 i pozamiataja Androida i wszystkie jego problemy. I ja za nie wszystkie dziekuje :)

      • Anonim

        Nie z Androidem, tylko z Android! Miszcz Nazir nie będzie przecież odmieniać! ;) 

        • Mmike99

          I mógłby się z tego wybronić. Android jest marka a nie osoba czy rzeczą odmienialna.

      • Yaa

        Nazir już nic nie napisze ;] tak się po nim wozicie że już żadnych jego komentarzy nie widzę.

    • Anonim

      Super telefon i specyfikacja…. ten model zjada na śniadanie 99,9% zabawek z android .

      • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

        oooo. a ten 0,1 % wyroznionych przez Ciebie to…?:D

        • Kukukulops

           Pewnie jakiś telewizor Smart TV, albo maszyny zapaleńców z Chin.

          A same nowe Lumie zapowiadają się bardzo fajnie. W przyszłym roku, kiedy wyjdą nieco tańsze modele może się skuszę.

      • Mareckizawada

        Jak  będziesz  chciał  wpisać  głosowo  do  nawigacji  miejscowośc w  w lumiach  , lub stracisz  ustawienia zegara  po  rozładowaniu  baterii lub  będziesz   chciał  przesłać zdjęcia  bezprzewodowo  do  komputera  to  szybko  wrócisz  do  androida i tak  dalej  te nowe  lumię  nie  mają nic  co  by  było  zchęcające  do  kupna  , no  może  poza wyglądem

  • Anonim

    Same smartfony jak dla mnie bomba. Specyfikacja idealna. Odświeżona bryła obudowy i kontynuacja stylu 800 – dobre posunięcie. Pozostaje liczyć na to, że sam windows nie będzie kaszaniasty. 

  • Szostek

    Jeszcze gdyby kolor mniej oczojebny…

  • Wwwwp99

    Bardzo mieszane uczucia.  Prezentacja bardzo “amatorska” jak by w garażu, nie ma porównania do wyglądu prezentacji czy to SGS IIII czy Note 2.  Koleś z Ms spocony pod pachami. Jak na to wielkie WOW i OCH i ACH to bez fajerwerków. Nokia jak NOKIA design nieśmiertelej Lumii już oklepany, odgrzewany kotlet ale to kwestia gustu. WP 8 cała czas jakiś taki “dziwny” i to chyba największa niewiadoma całego tego przedsięwzięcia. Ogólnie rozczarowanie i jeżeli tym nokia chce zdobyć klientów to wątpię

    • Michuaniol

      Spocony… no i? To wszystko ludzkie i normalne. Zes zakompleksiony? Kolejny dzikus.

      • zibi

         Brawooooo !!! Twoja inteligencja mnie powalila na lopatki. Ocenia telefon po tym czy koles jest spocony. Odpowiedz jest jedna kolego. Zal Ci poslady sciska ze nie stac Cie bedzie na ten telefon i piszesz  bzdury. Zawisc az wylazi z Ciebie .

    • Gość

      Konferencja była bardzo minimalistyczna, taka w stylu Nokii. Po prostu nie było takiej pompy i wręcz czasem kiczu jak u Samsunga.

    • Michaljkl

      oklepany design? powiedz to konsumentom produktów firmy Apple. Skądinąd jeśli wygląd Lumii czy Iphone’a komuś się podoba to dlaczego mają od tego nagle odchodzić?

  • Reikorp

    Będzie najlepszy aparat na rynku i najlepszy design po iPhone. Optymalizacja, aplikacje. 

  • Anonim

    A czy wie ktoś czy w tych nowych modelach lumii Jest klawiatura alfanumeryczna np do pisania smsów. Ta 920 jest niezła. Ciekawe jaka będzie cena i kiedy u nas będzie dostępna?

  • nowy

    poracha na całej lini… telefony waża odpowiednio 160-> lumia 820 i 185gram lumia 920 w dodatku ta pierwsza jest szeroka jak telefony z wyswietlaczzem o przekontnej 4,7 bowiem mierzy 68,5mm kiedy to np lg 4x jest okolo 1mm szerszy, masakra a liczylem na cos ciekawego ze strony nokii… zawiodłem się

    • Anonim

      Idz Androidować gdzie indziej

      • nowy

        phi zobaczymy jak beda sie sprzedawac te cegiełki…. i zobaczymy kto miał racje

    • Kukuluops

       Potrzebujesz do niej karnetu na siłownie? Ja tam lubię, jak telefon jest trochę cięższy.

      • nowy

        niby masz to kwestia indywidualna ale jak galaxy note z 5,3 calowym ekranem wazy tyle samo to warto sie nad tym zastanowic, pozatym podczas upadku nie wróże mu dobrze

        • Lumian

          porównując swoją n9 z sprzedanym już SgS2, trzymając obydwa miałem wrażenie że urządzenie Samsunga to jakaś zabawka, w N9 czuć jakość wykonania – Wysoka jakość!

      • zibi

         On jest przyzwyczajony do tandetnej i plastikowej obudowy SZAJSUNGA  wiec nie dziw sie. DLa mnie sprawa wyglata tak , male osobiste porownanie SZAJSUNG= BIEDRONKA , NOKIA = DELIKATESY

    • Anonim

      920 jest praktycznie tej samej wielkości co Lumia 900. Także udało im się trochę powiększyć przekątną (i przy okazji rozdzielczość) ekranu przy tych samych wymiarach. Choć trzeba pamiętać, że “dziewięćsetka” mała nie jest ;)

    • zibi

       Ciekawe jak bardzo jest zawiedziony twoj ojciec jak na ciebie patrzy……….. Popisales sie  strasznie ale chyba dlugopisem….

  • Anonim

    Rewolucji nie ma ale dostosowanie się do instniejacych standardów

    Nareszcie koniec pseudo romów wraz z wejsciem Win8

  • Anonim

     A czy wie ktoś czy w tych nowych modelach lumii Jest klawiatura alfanumeryczna np do pisania smsów. Ta 920 jest niezła. Ciekawe jaka będzie cena i kiedy u nas będzie dostępna?

  • Misiaczek

    to jest jakiś żart, telefon nie wygląda na skończony … przestrzeń na głośnik słuchawki i front kamera nie są w jednej linii, do tego napis nokia – wygląda to słabo. Gdzie jest integracja z SKYPE ?
    Kolejna rzecz to brak optymalizacji przestrzeni na dole, dlaczego jest tak dużo miejsca na dole ekranu, przecież mogli zrobić jak lumii 900, teraz przypomina mi to lumię 800. Tym razem daruję sobie wp8 czekam na 7.8 dla lumii 900. Dupy nie urwało, samsung zrobił lepszy sprzęt.

  • Oliba

    Jezeli 820 bedzie ok 1600 zl a 920 ok 2000 zl mysle ze moze osiagnac sukces. Ogolnie nie najgorsze smartphony :)

    Jednak nie w cenie wiekszej, a cos czuje ze 820 bedzie kosztowac ponad 2000 zl :(

  • http://www.facebook.com/people/Marcin-Czajka/100000381246951 Marcin Czajka

    Wymiary Lumii 920: 130,3 x 70,8 x 10,7. Wszystko to okraszone wagą 185g. 
    Lumia 820 nie lepsza: 123,8 x 68,5 x 9,9 i 160g. Nie jestem zachwycony. Jestem rozczarowany.

    • Marcin

      To sobie możesz kupić znacznie lżejszego Samsunga Ativ S. Ale oczywiście nie będziesz miał tam aparatu PureView, nie będziesz miał mechanicznej stabilizacji soczewek. Szkła nie będą miały polaryzatora, nie będziesz miał cewki ładowania bezprzewodowego itd. To wszystko zwiększa wagę.

      • Misio

         Za to za różnicę w cenie kupi sobie porządną lustrzankę z obiektywami :P

        • Michalkl

          Ty chyba nie wiesz ile kosztuje porządna lustrzanka z obiektywami. Mam lustrzankę amatorską czyli nie jakąś super porządną kupioną w wakacje plus dwa obiektywy, za UŻYWANĄ z tymi obiektywami musiałem dać 2 tysiące złotych. Porządna lustrzanka bez obiektywów kosztuje od 6-8 tysięcy w górę kolego. 
          A Nokia już jest dostępna za 2300 zł a Samsung Ativ S jeszcze niedostępny, więc nie wiem czy tak będzie Samsung tańszy

    • arkadiusz litwin

      Musisz wszędzie o tym pisać? :|

    • Anonim

      185 g?! Ta cegła będzie cięższa od Note’a II!

      • Anonim

        Szczerze? To mi nawet pasuje cięższy telefon. Po najnowszych produktach z serii Galaxy (S3, Note, Tab itp) uważam, że odchudzanie telefonów często kończy się kiczowatym odczuciem…

        • Anonim

          Co kto woli, ja wolę lżejszy telefon.

    • Zbyszeksz

       Czym jestes rozczarowany ?? Ty ze telefon ma solidna obudowe ?? Porzadny material musi wazyc nie ma opcji , no chyba ze jestes przyzwyczajony do SZAJSUNGA SII lub SIII ,ktory jako obudowe ma SZAJSOWATY plastik, i to do tego stopnia szajsowaty ze strach go wlozyc do kieszeni zeby sie “cacko” nie polamalo.

  • Grzegorz

    Nie wiem dlaczego ale tutaj wyjątkowo nie przychylnie opisuje się nowy telefon od Nokii… Wystarczy przejrzeć wpisy innych blogerów czy to polskich czy zagranicznych. Chyba coś to mówi…

    • http://www.facebook.com/tomasz.hamryszak Tomasz Hamryszak

      Nie przesadzaj. :) Narzekam tylko na nadużywanie nazwy PureView. Nokia wypracowała sobie świetną technologię pod nazwą PureView, która miała trafiać tylko do typowo fotograficznych smartfonów. A teraz chcą przyciągnąć klientów marką, ale bez pokrycia od strony sprzętowej. 

      Tak poza tym to Lumia 920 bardzo mi się podoba. 

      • http://profile.yahoo.com/HOVVALLT6KSLDPPLB2QBLXCLT4 Łukasz Kasperek

        i podejrzewam, że od początku taki był cel wypuszczania nokii 808 pureview. nikt tu specjalnie nie liczył na wysoką sprzedaż. to miała być raczej popisówa technologiczna i dopiero teraz nokia zacznie spijać śmietankę.

  • Znawca12

    Ma Snapdragona S4 wykonanego w tym samym procesie nm co np.Xperia T?

    • Paco120 1991

      Nawet nie podaja na stronie co to za Snapdragon ale wnioskujac po wsparciu dla LTE chyba tak.

  • electr0monkey

    Ciekawi mnie jak aparat będzie się sprawdzał w praktyce. Na prezentacji wygląda wszystko pięknie, a później z działaniem bywa różnie. Porównanie z SGS3 bardzo dobre i bardzo na miejscu, warto podkreślać, że przebija się konkurencję w choćby małym stopniu.

    Tak czy siak – propozycja ciekawa, nawet pomimo Windowsa, jednak zapewne dobije ją cena.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000190819902 Artur Kwaszyn

    Oj, coś czuję, że nadszedł czas odkładać pieniążki na następcę mojego Mozarta. ;) 

    • Gosc

       Nokia pokazała dziś swoje dwa nowe smartphony, działające pod najnowszym systemem Windows Phone, które mają jej pomóc odbić się od dna. Niestety nie zachwyciły one rynku, a akcje fińskiego producenta straciły dziś ponad 16% !!! I tyle w temacie 

  • Znawca12

    Dlaczego bluetooth 3.1 nie mogli dać 4.0?

    • http://profiles.google.com/piotrek075 Piotrek Chlewicki

       17.0 od razu…

      Jak mniemam nie korzystałeś nawet z 3.0 więc ci pomogę, różnica szybkości transferu jest znikoma. Dodaj do tego fakt, że większość urządzeń na rynku ma 2.1 to okaże się, że jest to tylko nic nie znacząca liczba.

      Szukasz dziury w całym.

      • Znawca12

        Sam mam 4.0 i chodzi bardzo szybko.

  • Xxxxx

    Gówniany artykuł.
    tylko umiesz krytykować.

  • Anonim

    W KOŃCU Nokia, która nie ma się czego wstydzić w segmencie potężnych smartfonów!

    Jest duży ekran, rozdzielczość hd, świetny procesor, normalna ilość ramu, niezła wbudowana pamięć czyli to co powinien mieć prawdziwy high-end. No i wp8, o ktorym bedziemy sie pomalu dowiadywać na co go stac. 

    I mimo, że dalej pozostanę przy androidzie z duzą ciekawością bedę spoglądał jak dalej potoczy się historia i popularność tego modelu, ale bądźmy szczerzy, są cyferki będzie sprzedaż.

  • Anonim

    Nokia nie dała prawdziwego PureView pewnie dlatego żeby nie odstraszyć ludzi grubym wyglądem, mimo wszystko postanowili użyć nazwy PureView żeby zachęcić ludzi do kupna, ale tym sposobem bardziej zrażą do siebie ludzi. Mogli odpuścić sobie nazwanie tego aparatu “PureView”.

    • Anonim

      Zeiss jest również ;)
      Ale owszem, szkoda ze nokia pokazała cos nowego w 808 po czym przypisala ta sama nazwę do zupełnie innego rozwiązania jakim w 920 jest stabilizacja matrycy.

      Swoja droga – gdy wychodziła 808 wszyscy się smiali jak to 41 jest głupie i niepotrzebne, gdy wychodzi 8 nagle okazuje się że jest tragicznie =)

  • Public

    zajżyjcie sobie na tę stronkę sporo wieści bez hejtowania…
    http://windows-phone.pl/9495-nokia-lumia-920-oficjalnie-zaprezentowana/

  • Aapl

    Rewelacyjny telefon! Nie zamienię się na mojego iP 4s ale cieszę się że Nokia wychodzi na prostą!

  • Anonim

    Teraz tylko czekać na na jakiś niskobudżetowy WP8 od Nokii, pokroju Nokii Lumii 710

  • di4blo

    Ogólnie bardzo ciekawa opcja. Fajnie, ze takie bebechy tak wpakowali. W końcu coś konkurencyjnego na rynku. Nie podoba mi się jedynie tak czarna ramka na dole telefonu. Jest za duża przestrzeń miedzy ekranem. Jeśli chodzi o windows’a 8 to może być całkiem fajny. Jeśli zrobią mi jeszcze Automape pod niego to biorę :).
    Ja tam osobiście nie jestem przeciwnikiem żadnego systemu. Każdy ma coś fajnego w sobie. Kwestia gustu co się woli.
    Używałem na HTC HD Win6.0 i 6.5. Byłem ogólnie zadowolony z niego.
    Jakiś czas temu wgrałem sobie na HD2 Androida i też się fajnie z nim pracuję. Jedynie dla mnie problemem jest brak możliwości wyłączenia jakiegoś procesu. Ubije jakiś proces, a za 5min znowu jest załączony. iOSem bawię się od nie dawna i tez mi się podoba. Fajnie szybko chodzi im ten system, przynajmniej na Iphone4. Nie wiem jak reszta.
    Tak więc dałbym szanse WinPhone8 bo może okazać się całkiem fajnym system.

    Pozdrawiam.
    di4blo

  • Anonim

    Że tak to ujmę, dupy nie urywa. Jednak przynajmniej Nokia zaprezentowała wysoki poziom, a to się chwali!
    Szkoda tylko, że najmocniejszym argumentem jest aparat… Jakbym chciał mieć tylko dobry aparat… to bym kupił dobry aparat.

  • Anonim

    Bardzo ładne i nadchodzi WP8 i będzie pozamiatane po android zabawkach mułowatych bez aktualizacji.

    • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

      myslalem, ze chociaz w temacie z WP sie rozpiszesz…a tu niespodzianka..kopiuj-wklej ;)

      • Anonim

         obserwując twoje komentarze to chyba ty ciągle ten swój txt kopiujesz jak i swoich większość komentów

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          Tak?Podaj przyklady…

    • Mareckizawada

       Moja lumia  800  ma  3 miesiące  i  tez  nie  ma  aktualizacji  do wm8

  • Tomek

    Masakra, tylko dwa smartfony, kolorowe (jak tanie zabawki) – gdzie tu rewelacja, gdzie innowacja ? A gdzie elegancja, np. dla sfery biznesu ? Czarne przyciski a nie jak jak w Lumii 800 srebrne (o wiele ładniejsze).Bardzo dobry plan pogrążenia Nokii do reszty i przejęcie za grosze – Microsoft ? Myślałem, że wymienię swoją Lumię ale nie ma na co…

    • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

      przesadzasz…

      • Tomek

         Poczekamy na wyniki sprzedaży…

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          to przez takich ludzi jak Ty WP nie sprzedaje sie tak, jak sie oczekuje bo nikt nie daje mu szansy a szkoda..

        • PiotreK

          Osobiście byłem świadkiem, podczas wizyty z kumplem w salonie Plusa, jak konsultanci sprzedali 3 Lumie 610. A wizyta trwała może z pół h. Oczywiście Nokie zostały wepchnięte ludziom, którzy nie mają właściwie pojęcia co to smartphone. Emerytom + nieogarniającym nowinek technicznych ludziom w średnim wieku. Więc nie mam pojęcia dlaczego Nokia ma takie słabe wyniki sprzedaży skoro operatorzy wciskają ten badziew gdzie się tylko da…

        • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

          Tu racja. Moja kobieta pracowala w orange przy przedluzaniu umow telefonicznie stad opowiadala mi wszystko (jak to dziala). Gdy wiemy, ze klient nie jest zorientowany, nie pyta o szczegoly techniczne wtedy wciskamy mu Nokie badz wszystko inne. Niektorzy tez po prostu maja takie dni i powiedza: aaa dzis sprzedaje Sony i sprzedaje iles tam telefonow Sony nastepnego np Nokia i leci z Nokia ciagle. Wiekszosc osob nie mowi nawet: to ja sobie popatrze na ten telefon w internecie, sprawdze i dopiero dam Pani znac. Biora w ciemno. Tak samo jak ubezpieczala telefony warte 500zl na 2000…smutne, ale prawdziwe..

    • Anonim

       Biznesmena stać na 920 która będzie dostępna biała, szara i czarna więc w czym problem?

    • Mareckizawada

      Zgadzam sie  wyglądają  mniej  elegancko  niż  lumia  800 , bardziej zabawkowo  wymień  na  dobrego androida   bo  ilość ograniczeń  w  lumii 800  poraża  mają  co  poprawiać wiem ,  bo używam  nie  tylko  czytam  co  piszą  ludzie  o  telefonach  które  znają tylko  ze   zdjęć

  • http://www.facebook.com/kondux Konrad Błaszak

    Konferencja udana, a telefony zapowiadają się naprawdę dobrze ;)
    Nawet napisałem relację z tej prezentacji
    http://kondux.pl/nokia-switch-to-lumia/ 
    Pozdro

  • Sestian

    Ile Nazir ma kont. :o

    • http://www.facebook.com/reversebass Mateusz Kasprzak

      tego nikt nie wie…

  • Dawid2003

    Narzekacie na Nokia , że mogła się postarać lepiej. Moim zdaniem jest bardzo dobrze , Samsung ze swoim modelem Activ S wypada dość mizernie przy Nokia Lumia 920. A nawet słynny SG3 Samsunga z niezmiennym androidem wypada blado.

    • Nick

      chyba sam nie wierzysz w to co napisałeś…

  • Anonim

    Samsung ma się bać tego telefonu? Ech… Nokia chyba przeceniła samą siebie.

  • Anonim

     Tyle ładnych kolorów, u operatorów i co za tym idzie na allegro można spodziewać się tylko czarnej wersji :)

  • Anonim

    Super! Mam nadzieję, że Nokia teraz namiesza na rynku ;) Choć najbardziej cenię Samsunga to stwierdzam jednoznacznie, że inni producenci nie mają z Nokią szans :) Dobrze by było, żeby cena wynosiła u nas max 2700 zł.

  • Anonim

    Ciekawe jak będzie z kolorami, bo AMOLED Clearblack był świetny, na minus niestety z pewnością za duży rozmiar w stosunku do wielkości wyświetlacza (patrzcie jaka jest przerwa pomiędzy ekranem a przyciskami o.O) i duża waga.

  • Wi76tek

    Taki super telefon och ach tylko…. Nie ustawisz w nim tapety…

    • Anonim

       Tapety ustawiałem jak byłem mały, teraz się wstydzę.

    • https://www.facebook.com/falmpeace FalmPeace

      To to jest powód dla którego Wp ma tak niskie wyniki sprzedaży. Jednocześnie to jedyna rzecz jaką to wiele osób wie o tym systemie.

  • ddr2

    Nokio, ja chcę 41Mpix + WP8 !!! ;(

  • Anonim

    Przy Motoroli RAZR HD raczej się nie wykazali, wielkość taka sama jak lumia 920, ale motka ma ekran 4,7 cala  i 8,4 mm grubości. Nokia znowu okazała się cegłą :(

    • Btg

      poczekaj na RAZR2 z ekranem bez ramek, bodajze 17 wrzesnia bedzie konferencja

  • Skandal89

    w koncu coś godnego zastanowienia, na taki smartphone z WP8 czekałem, teraz tylko trzeba obserwować jak bedzie rozwijać sie baza aplikacji WP8 i byc moze za rok wybiore jednak ten system

    • elektronik

      Baza aplikacji będzie się rozwijała tak jak przez ostatnie 2 lata, czytaj: słabo…

  • Btg

    to koniec samsunga i iphonow

  • lukas2209

    o kurka mać, Nokia Lumia 920 wazy 186g – to prawdziwa CEGŁA !
    Wspolczuje przyszlym wlascicielom noszenia takiej parówki :)

  • ZNAWCA

    Czy bezstratny zoom maja na mysli zoom optyczny? Czy to tylko hasełko reklamowe?

  • Anonim

    http://www.nasdaq.com/symbol/nok  to jest mój komentarz  do tych modeli …

  • Mareckizawada

    Ktoś napisał  najlepszy  telefon  na  rynku nie  zgadzam sie  z tym zupełnie, może  rywalizować z  galaxy  s2 co  najwyżej który  już  ma  długą  brodę  ze  starości ,ale  napewno Nokia  przoduje w wadze  w  śród  smartfonów  186 gram to  bardzo  dużo , przy  116 s2 z podobnym  ekranem  i  jeszcze  z  gniazdem sd . Ciekawe  czy  w  końcu   W lumiach  pojawi  się  wybieranie  głosowe  ,którego  mi  brakuje  w  przeglądarce i  w nawigacji w  mojej Lumii 800

  • Nick

    masakra ten dizajn Noki… to wygląda jak jakiś normalny telefon w jakimś gumowcu ochronnym powiększającym go do mega rozmiarów z potężną ramką w okół ekranu. 
    Nie ma się co łudzić widać, że sama Nokia wie, że targetem są gimnazjaliści, bo inaczej nie pokazywaliby na renderach żółtego modelu… a jak wybrali takich klientów to wiadomo, że na dużą sprzedaż nie mają co liczyć, bo to nie są zasobni w forsę klienci.

  • Anonim

    Czemu produkty innych firm nie mają takich długich i dokładnych specyfikacji? 
    http://www.nokia.com/pl-pl/produkty/telefony/lumia920/specyfikacje/
    Amazing :)

  • Kazkot

    Wszystko ładnie wygląda,ale NOKIA ma pecha bo zaczęła się recesja a cena będzie kosmiczna.

  • Bolo

    Ten telefon posiada jeszcze jedną funkcjonalność nie wymienioną przez autora – mianowicie przy wadze 185g może służyć do samoobrony oraz do wbijania gwoździ czy ubijania kotletow na obiad

  • Bolo

    Nie wiem czy widzieliście ten filmik Nokii, który prezentuje niby tą stabilizację obrazu podczas nagrywania – przypatrzcie się dokładnie co widać na 0:27 w lustrze – samochód z profesjonalną kamerą – hahaha FAIL ROKU! w załączeniu przesyłam obrazek

    • Znawca12

      Ten filmik był robiony tylko po to by pokazać jak działa stabilizacja obrazu.

  • http://twitter.com/lukaskosmala Łukasz Kosmala

    Ciekawe czy w końcu da się ustawić Google na wyszukiwarce i będzie można zainstalować inną przeglądarkę. 

  • Sd

    Zaprawde powiadam wam to aparat w komorce z najlepsza specyfikacja na rynku. Wlasnie to jest wyroznikiem tego telefonu. przetwornik 1/3′, f/2.0, IS. 95% aparatow kompaktowych ma gorsze parametry.

    • n–86

      nie żartuj kolego – moja stara nokia n86 ma wiekszą fizycznie matryce, mianowicie 1/2.3. to co siedzi w tej lumi jest dość śmiesznych wymiarów, jakiś dziwny liliput.

    • Janwar

      No i 95% użytkowników używa aparatu w telefonie do wysłania MMS-a. A wtedy w w..j rozdzielczość oraz rozmiar matrycy, i tak nie ma znaczenia.

  • Vader84

    Jak Apple zepsuje iphona5, a wg plotek nic nie ma w nim ciekawego to na tę Nokię sie chyba skuszę :)

  • n–86

    taki z tego pureview jak z koziej duupy trąba :) matryca w tej Lumi to smieszne 1/3 cala fizycznych wymiarów, to mniej niż stare telefony z dobrym aparatem sprzed kilku dobrych lat. o ile nokia 808 zrobiła niezłą rzeźnie, to ta lumia wywołuje politowanie. pureview w tym przypadku to pusty slogan, gdzie tam 8mpx i matryca 1/3 cala. katastrofa.

  • Moo

    Hmm jak widać mamy już Hejterów Androida, Hejterów Iphona, a teraz mamy i Hejterów Noki. Myślę że jak by nokia wsadziła do Lumi jeszcze zmywarkę, lodówkę, piekarnik itp. to znalazł by się taki który powiedział by “Nokia to badziew nie umieściła w swoim urządzeniu szczoteczki do zębów, a ja lubię mieć wszystko w swoim smartfonie”.
     

  • n–86

    moim zdaniem z tak malutką fizycznie matrycą ( 1/3 cala) lumia 920 nie będzie w stanie sie zbliżyc pod względem foto nawet do starego galaxy 2, nie mowiąc juz o galaxy 3 czy iph4s, tudzież sprzętów typu Xperia Arc , czy Arc S. dlaczego wsadzają taką malutką matryce i podpisują to “pureview” ?

    • Adam

      To dlaczego sa opinie, że zdjęcia i video będą lepsze niż z 808 ???

      • n–86

         to bzdury, nie wierz zapowiedzią. nie ma możliwości zeby lumia ze swoim 1/3 cala robiła lepsze zdjęcia aniżeli 808 ze swoim blisko 3 razy większym sensorem. Fizycznie nie ma takiej możliwosci, wiekszy sensor to lepsze zdjęcia. szczególnie jeśli mówimy o telefonach komórkowych.

        • Adam

          Czyli tak de facto 808 jest aktualnie najlepiej robiącym zdjęcie telefonem ?

  • Anonim

    Świetna oferta od Nokia ale Ja poczekam na nowy Samsung sgs3 z WP8 

  • Wosp

    Czemu taki duży??!!

  • Michael

    “Użytkownicy nie będą musieli już męczyć się z obsługą 3,8-calowego, a nawet 4,3-calowego panelu. ”

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;]. Mnie osobiście męczy obsługiwanie ekrany o przekątnej powyżej 4,3″. Nie da się ich obsługiwać jedną ręką. Najbardziejoptymalna wielkość ekranu do 4-4,3″.

    Co do samych Nokii: firma niczym nie zaskoczyła. Smartfony z podobną specyfikacją znajdują się już w portfolio innych, topowych producentów.

  • Anonim

    Windows Phone i Windows PRO/RT, dzięki ich najnowszym edycjom zmiotą konkurencję z powierzchni ziemi. 

    Za rok na świecie sprzeda się około 400 milionów urządzeń z tymi systemami, w tym desktopów, notebooboków, tabletów, hybryd i smartfonów. 

    To będzie kolejny rok MS i żadne wpadki z błędami systemu lub sprzętu tego nie zmienią a fanboys Android/GNU/Linux/OSX/iOS niech szukają wad i błędów własnego systemu bo tam jest większy bałagan i buble.

  • Ggg
  • Alex

    Byłem ciekaw tego nowego Windowsa i co Nokia zaprezentuje…. Moim zdaniem dno…. za wiele się nie zmieniło…. Prędzej kupiłbym Galaxy S3 z Windowsem niż tą Nokię. Ani trochę mi się nie podoba ani nowa Lumia ani nowy Windows. Kupiłem niedawno Galaxy S3 i jest to zajebisty telefon. Za nic go nie zamienie na to coś. Po kolejnej aktualizacji do androida 4.0.4 system po prostu zapierdziela. Jest moc i to konkret. Mam porównanie z Galaxy Notem bo ten telefon też używam do codziennego użytku i widzę potęgę Galaxy S3. Nawet co mnie zadziwia to bateria… W S3 trzyma zdecydowanie dłużej. Pół dnia takiego samego użytkowania w S3 miałem 98% baterii a w Note 68%. Pomimo większej baterii w Nocie i ciutkę większym ekranie w S3 dłużej trzyma i to zdecydowanie. Nie ma na razie lepszego telefonu od Galaxy S3. Ta Nokia nie zawojuje świata ani trochę…. A szkoda bo myślałem że może coś z tego będzie…. Nie jestem fanem żadnej z firm ale muszę przyznać że Samsung zrobił na prawdę dobrą robotę przy S3. I za to nalezą im się duże brawa. 

    • Joziek

      Z całym szacunkiem ale porządnie zamulileś. Jak możesz porównywać telefon którego nie używałeś do tego co masz na codzień. Od tego twojego G SIII najsłabsze fony 
      z WP7.5 
      na pokładzie szybciej chodzą  jeśli chodzi o standardowe czynności telefonowe( przeglądanie poczty, dzownienie, pisanie sms’a). Myślę, że ta Lumia jest bardzo ciekawa i wprowadza wiele świezości na rynek telefonów. Dwurdzeniowy procesor jest naprawdę optymalny dla telefonu komórkowego a każdy kto kupuje czterordzeniowca jest poprostu bajecznie bogaty, ale i też naiwy, bo daje się zmanipulować reklamom telewizyjnym czy suchym faktom marketingowym.
      W telefonie zminiła się cała platforma, która teraz będzie “płynąć” po smartfonowym rankingu w góre.
       
      Ostatnio miałem “przyjemność” pobawienia się wszystkim co samsung ma do zaoferowania najlepszego. lecz podczas  krótkiego testu nawet Galaxy Tab 7 się zaciął. Hmm porażka mała. Już mój Mozart działa płynnie, i nigdy czegoś takiego nie doświadczył przez prawie rok. Samsung SIII wizualnie sprawia wrażenie fajne, dopóki się go nie weźnie do ręki. Taki sprzęt powinien ważyć więcej, co by się przełożylo na lepszą jakość plastików, a te co są obecnie to jakiś za przeproszeniem odpustowy szmelc. 

      Zobaczymy jak się rozwinie WP8, jego interracja z W8.

      I jeszcze tak obserwując rynek smartfonów, a wiadomo, że historia lubi się powtarzać popatrzcie 20 lat wstecz. Kiedyś Apple też sprzedawał dużo komputerów stacjonarnych i był pionierem w tej dziedzinie, jednak z biegiem czasu zostal on wyparty przez Windows’a i tak pozostało do dziś( ma mały procent rynku PC). No i coś czuje, że tak samo będzie z rynkiem telefonów, a WP za rok już będzie silnym graczem.

  • Mike Elmerst

    niesamowite…kolejna nokia bez androida

  • maciuś

    ceny już są ! - 
    Za naszą zachodnią granicą urządzenia będzie można zakupić za 600 euro w przypadku słuchawki Lumia 920 ze wsparciem dla transmisji danych LTE oraz za 450 euro w wypadku Nokia Lumia 820. Oczywiście ceny nie dotyczą wszystkich wymienionych na początku rynków, co oznacza, ze w naszym pięknym kraju z pewnością zapłacimy nieco drożej

  • http://www.facebook.com/kotmaciek Maciej Kot

    Promowanie na siłe WP 7.5 było błędem tandemu MS+Nokia. Teraz mają sensowne urządzenie i trzeba zrobić na wschodzących rynkach, gdzie nokia ma jeszcze dobrą opinie, ostrą akcje reklamową. 
    USA jest dla Nokii stracone, z Europą ciężko powiedzieć.

  • ciekawe_jak_będzie

    Wszyscy się podniecacie m.in. tym telefonem, a nie mieliście go w ogóle w rękach. Reklamy, prezentacje zawsze dobrze wyglądają (no prawie zawsze ;-) – video promocyjne telefonu Lumia 920 nakręcone niby tym telefonem). Poza tym samemu nie można wymienić baterii, co jest bardzo dziwnym rozwiązaniem. Nie każdy używa telefonu w domu, czy samochodzie, gdzie dostęp do zasilania jest na wyciągnięcie ręki. Nie sądzę żeby bateria wytrzymała przynajmniej 8 godzin tak obciążona: 3G lub 4G, bluetooth, internet, program do GPS, odtwarzacz audio, ekran cały czas włączony (tak używam często swojej komórki i 5 godzin to max, Co będzie, gdy bateria w końcu padnie, a minie już okres gwarancji – cena nowej, cena wymiany. Brak slotu na kartę pamięci – telefon pada i co, dane przepadają (zwykle wgrywają nowe oprogramowanie), sprzedajesz telefon kasujesz dane, a kupujący może je łatwo odzyskać (chyba, że wiesz, jak prawidłowo wyczyścić pamięć). W przypadku slotu wyciągasz kartę i po kłopocie. System pomijam, bo używam WM 6.5 i jestem zadowolony, a jeśli WP 8 będzie lepszy to tym lepiej.
    Wszystkie te reklamy, prezentacje i opinie zweryfikują w niedalekiej jego użytkownicy, gdy telefon trafi do sprzedaży. Powiem szczerze, że też się na niego napaliłem, ale powoli, po zapoznaniu się ze specyfikacją i opiniami osób, które miały ten telefon w rękach emocje już mi powoli opadają. 

  • dzynek18

    a co z bateria jest wymienialna czy jak w sony xperia t nie mozna jej wymienic ?