Kobiety wydają więcej pieniędzy na gry mobilne niż mężczyźni!

Kobiety wydają więcej pieniędzy na gry mobilne niż mężczyźni!

Kobiety wydają więcej pieniędzy na gry mobilne niż mężczyźni!
Zbigniew Kowal
12.08.2014 10:20, aktualizacja: 12.08.2014 12:20

Przez lata wizerunek gracza-maniaka nie ulegał zmianie. Pryszczaty, otyły i blady od braku słońca chłopak stał się symbolem popkultury. Tymczasem okazuje się, że to przedstawicielki płci pięknej wydają więcej pieniędzy na gry. Pod warunkiem jednak, że można je pobrać na smartfon lub tablet.

Według najnowszego raportu firmy Flurry, kobiety dużo częściej (dokładnie o 31 procent) decydują się na skorzystanie z mikrotransakcji aniżeli panowie. Panie potrafią spędzać z grą również znacznie więcej czasu (35 procent) od facetów. Współczynnik powrotu do wybranego tytułu w ujęciu tygodniowym (42 procent) dowodzi natomiast, że kobiety bardziej angażują się w grę od mężczyzn.

Raport został zainspirowany sukcesem gry Kim Kardashian: Hollywood, która zdobyła ogromną popularność wśród kobiet. O ile fakt, że symulator życia hollywoodzkiej gwiazdy przyciąga płeć piękną do ekranów smartfonów nikogo nie powinien dziwić, o tyle poniższy wykres powinien już nieco zaskakiwać.

Obraz

Ekipa Flurry zbadała bowiem 19 różnych kategorii gier w App Store pod względem wydawanych pieniędzy oraz czasu spędzonego w grze. Okazało się, że w aż 9 z nich dominującą role odgrywają kobiety, a w czterech innych panuje idealna równowaga. Faceci dominują zaledwie w 6 hardcorowych kategoriach jak: RPG, strategie lub gry sportowe.

Raport został sporządzony na podstawie gier, które zdobyły ogólnoświatową popularność w App Store i zostały zainstalowane na ponad milionie urządzeń zarejestrowanych w platformie Flurry. Czy jest to dostatecznie reprezentatywna grupa oceńcie sami. Wygląda jednak na to, że wizerunek mobilnego gracza-maniaka jest zdecydowanie inny od powszechnie panującej opinii.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)