Przywiązujemy się do marki

Przywiązujemy się do marki

statystyki
statystyki
Kira Czarczyńska
30.10.2009 07:00, aktualizacja: 30.10.2009 08:00

Ciekawą analizę naszych zachowań związanych z telefonią komórkową przedstawił dom mediowy MPG. Okazało się między innymi, że znacznie bardziej niż mieszkańcy innych europejskich krajów - jesteśmy przywiązani do konkretnej marki telefonu.

Komórkowego, bo stacjonarnych z kolei najszybciej się pozbywamy.

Ciekawą analizę naszych zachowań związanych z telefonią komórkową przedstawił dom mediowy MPG. Okazało się między innymi, że znacznie bardziej niż mieszkańcy innych europejskich krajów - jesteśmy przywiązani do konkretnej marki telefonu.

Komórkowego, bo stacjonarnych z kolei najszybciej się pozbywamy.

Przyznaję, też jestem przywiązana do konkretnej marki telefonów komórkowych, i staram się, żeby każdy następny był tej samej firmy. Nie wiedziałam jednak, że tak samo ma aż jedna trzecia - dokładnie 34% - Polaków. Jest to swoisty ewenement zresztą, bo w pozostałych badanych krajach odsetek osób przywiązanych do jednej konkretnej marki zwykle był niższy niż 20% - np. w Niemczech posiadanie ulubionej marki zadeklarowało 19%, a we Francji 14%.

Wolimy telefony komórkowe niż stacjonarne. Nieszczególnie mnie to dziwi, na pewno wygodniejszy jest taki telefon, który można zabrać wszędzie, niż stojący w jednym konkretnym miejscu w domu czy biurze. Ciekawe, że chyba najbardziej tych stacjonarek nie lubimy - w zachodniej Europie korzystanie wyłącznie z komórki deklaruje poniżej 25% respondentów, u nas zaś... 38%!.

Wybór taki zapewne podyktowany jest, poza wygodą, również w sporej mierze kwestiami ekonomicznymi. Taką podstawę wyboru oferty deklaruje bowiem większość odpowiadających. Zwracamy uwagę głównie na:

  • 82% na ilość bezpłatnych minut w abonamencie,
  • 75% na koszt połączeń,
  • 51% na subsydiowanie nowego aparatu.

W krajach zachodnich te aspekty są znacznie mniej istotne - zwraca na nie uwagę odpowiednio:

  • 43%, 45% i 33% Niemców,
  • 61%, 47% i 33% Brytyjczyków.

Analiza na podstawie badania The Forrester Consumer Technographics przeprowadzonego w drugim kwartale 2009r., na grupie krajów: Polska, Szwecja, Holandia, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Francja.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)