Fresh nie taki świeży?

Play może mieć kłopoty finansowe, a przynajmniej nieco zachodu z wyjaśnianiem pochodzenia inspiracji logo Play Fresh. Spółka Fresh Ventures, do której należy warszawski klub muzyczny the Fresh, oskarżyła bowiem P4 o plagiat w ramach wykorzystania logo graficznego klubu. Oba znaki graficzne mają być do siebie łudząco podobne, Fresh Ventures wzywa więc Play do zaprzestania prowadzenia kampanii reklamowej Fresh.

gavel
gavel
Sabina

Play może mieć kłopoty finansowe, a przynajmniej nieco zachodu z wyjaśnianiem pochodzenia inspiracji logo Play Fresh. Spółka Fresh Ventures, do której należy warszawski klub muzyczny the Fresh, oskarżyła bowiem P4 o plagiat w ramach wykorzystania logo graficznego klubu. Oba znaki graficzne mają być do siebie łudząco podobne, Fresh Ventures wzywa więc Play do zaprzestania prowadzenia kampanii reklamowej Fresh.

Zarzuty oparte są o dwa obszary - naruszenie prawa autorskiego oraz o nieuczciwą konkurencję. Zarzut z konkurencją wydaje się bezpodstawny - w końcu z jednej strony mamy do czynienia z operatorem komórkowym, z drugiej zaś z knajpą. Może nieco bardziej rozbudowaną i organizującą koncerty, ale jednak z knajpą (no to teraz czekam na kalumnie fanów hip-hopu i rhythm & bluesa). Prezes Fresh Ventures, Mateusz Mazur, broni się jednak tym, że logo Fresh * „jest to znak o doskonałej renomie i ogólnopolskiej promocji naszych koncertów, jest rozpoznawalny przez młodych ludzi w całym kraju"*.

Pozwolę tu sobie na osobistą wycieczkę i pewne uściślenie - przypuszczam, że i owszem, przez fanów tego rodzaju muzyki, jaka grana jest w klubie Fresh oraz przez Warszawiaków, logo klubu pewnie jest rozpoznawane. Młodzi ludzie w Polsce, nie składają się jednak z samych fanów hip-hopu i całkiem spora rzesza młodych ludzi NIE mieszka w Warszawie. Obawiam się więc, że logo Play Frash, jest 18 letniemu miłośnikowi muzyki klasycznej z Płocka znane lepiej, niż logo muzycznego klubu. W końcu nie dało się nie zauważyć billboardów Play.

Gruszka z P4 twierdzi, że roszczenia są absurdalne, można więc spodziewać się, że Play pójdzie walczyć, a nie zgodzi się na niewątpliwie kosztowną ugodę.

A Waszym zdaniem? Loga są, czy nie są podobne? I ilu z Was kojarzyło wcześniej logo Fresh Ventures? (tych co są z Wawy proszę o uściślenie miejsca zamieszkania - ciekawa jestem ile osób spoza stolicy je kojarzy)

play-fresh
play-fresh
fresh-klub
fresh-klub

Źródło: media2.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)