Przedawnienie należności za usługi telekomunikacyjne

Przedawnienie należności za usługi telekomunikacyjne

prawo - przedawnienie w telekomunikacji
prawo - przedawnienie w telekomunikacji
Kira Czarczyńska
15.06.2009 06:00, aktualizacja: 15.06.2009 08:00

Zapewne zainteresują się tematem głównie wszelkiej maści kanciarze, nie płacący za wykupione usługi - ale być może ta informacja przyda się również innym osobom. Uczciwym, ale od miesięcy toczącym spory ze swoim usługodawcą...

Sąd Najwyższy wydał niedawno uchwałę, w której zajął się, spornym bardzo do tej pory, tematem terminu przedawnienia należności za usługi telekomunikacyjne.

Sąd Najwyższy wydał niedawno uchwałę, w której zajął się, spornym bardzo do tej pory, tematem terminu przedawnienia należności za usługi telekomunikacyjne.

Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 7 maja 2009 r. (sygn. akt III CZP 20/09):

Termin przedawnienia roszczenia o opłatę abonamentową i wynagrodzenie za połączenia telefoniczne z umowy o świadczenie usług telefonicznych, zawartej na podstawie ustawy z dnia 16.VII.2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 r., Nr 171, poz. 1800, ze zm.), określa art. 118 k.c.

Przechodząc zaś od teorii do praktyki - wiadomo już wobec powyższego, że okres przedawnienia wynosi 3 lata od terminu płatności danej należności za usługi telekomunikacyjne.

Uwaga jednak...

Należność istnieje nadal! i telekom ma prawo jej dochodzić; tyle, że jeśli podniesiemy po tym terminie zarzut przedawnienia - sąd ma obowiązek odrzucić pozew dotyczący tej należności.

Sąd z własnej inicjatywy NIE sprawdza terminów przedawnienia. Jeśli więc odbyło się postępowanie nakazowe (bez naszego udziału) i dostaliśmy nakaz spłaty należności, musimy sami podnieść zarzut przedawnienia pisząc, koniecznie w oznaczonym terminie, odwołanie od orzeczenia sądu, ze wskazaniem na przedawnienie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)