Piłkarzyki z akcelerometrem

Piłkarzyki z akcelerometrem

pyWuzzler - piłkarzyki z akcelerometrem.
pyWuzzler - piłkarzyki z akcelerometrem.
Paweł Wolniewicz
05.03.2009 12:34, aktualizacja: 05.03.2009 13:34

Gra w piłkarzyki odgrywa poważną rolę socjalizująco-integracyjną. Obecnie wciąż trudno dopchać się w pubach do stołów z piłkarzykami, ale w dobie Facebooka oraz innych portali społecznościowych warto być nowoczesnym. I zagrać w tę grę samemu, za pomocą telefonu.

Gra w piłkarzyki odgrywa poważną rolę socjalizująco-integracyjną. Obecnie wciąż trudno dopchać się w pubach do stołów z piłkarzykami, ale w dobie Facebooka oraz innych portali społecznościowych warto być nowoczesnym. I zagrać w tę grę samemu, za pomocą telefonu.

Umożliwia to projekt pyWuzzler. Ta darmowa gra została przetestowana na smartfonach Nokia N95 z zainstalowaną obsługą języka Python (pakiet PyS60). Rozwiązanie można również wypróbować na innych urządzeniach z Symbianem S60 3rd Edition.

pyWuzzler wykorzystuje wbudowany akcelerometr. Dzięki temu grą sterujemy nie za pomocą przycisków na klawiaturze, ale poruszając odpowiednio telefonem. Zasady są więc bardzo zbliżone do obowiązujących w prawdziwych piłkarzykach. Liczy się przede wszystkim zręczność. Nie udało się jednak odtworzyć dokładnie praw fizyki rządzących ruchem piłki, gdyż bardzo utrudniło to grę.

Program pozbawiony jest jednej ważnej funkcji ? trybu multiplayer lub chociażby możliwości podzielenia się swoimi wynikami z innymi osobami. Kto wie, może już w niedalekiej przyszłości pyWuzzler mógłby dzięki temu skutecznie rywalizować z prawdziwymi piłkarzykami? Skoro zamiast spotykać starych znajomych wolimy oglądać zdjęcia w Naszej Klasie, to wszystko jest możliwe.

A tak wygląda pyWuzzler na demonstracyjnym filmie:

pyWuzzler

Fotografia: Symbian Resources

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)