2009: miliard na usługi dodane

2009: miliard na usługi dodane

2009: miliard na usługi dodane
Kira Czarczyńska
13.02.2009 07:00, aktualizacja: 13.02.2009 08:00

Mobilne płatności, telewizja w komórce i marketing skierowany do użytkowników telefonów - to zdaniem analityków dziedziny usług dodanych, które będą się teraz najszybciej rozwijać. Sama mobilna telewizja ma w ciągu roku od rozpoczęcia "nadawania" zgromadzić wokół siebie 100.000 użytkowników, a w ciągu kolejnych lat nawet milion.

Telefony komórkowe już od dawna nie służą nam tylko do wykonywania połączeń głosowych. Są to w tej chwili często zaawansowane urządzenia multimedialne, które możliwościami i sposobem wykorzystywania przez użytkowników powoli zbliżają się do komputerów - a są znacznie mniejsze i wygodne do noszenia. Nic więc dziwnego, że różnego rodzaju usługi nie związane bezpośrednio z telefonowaniem również szybko się rozwijają.

Mobilne płatności, telewizja w komórce i marketing skierowany do użytkowników telefonów - to zdaniem analityków dziedziny usług dodanych, które będą się teraz najszybciej rozwijać. Sama mobilna telewizja ma w ciągu roku od rozpoczęcia "nadawania" zgromadzić wokół siebie 100.000 użytkowników, a w ciągu kolejnych lat nawet milion.

Telefony komórkowe już od dawna nie służą nam tylko do wykonywania połączeń głosowych. Są to w tej chwili często zaawansowane urządzenia multimedialne, które możliwościami i sposobem wykorzystywania przez użytkowników powoli zbliżają się do komputerów - a są znacznie mniejsze i wygodne do noszenia. Nic więc dziwnego, że różnego rodzaju usługi nie związane bezpośrednio z telefonowaniem również szybko się rozwijają.

Wartość rynku usług dodanych w telefonii komórkowej na koniec 2008 roku wyniosła blisko 930 milionów PLN - o 22% więcej, niż na koniec poprzedniego, 2007r. W bieżącym roku zdaniem analityków rynek ten wzrośnie o kolejne 24,1% i osiągnie 1,15 miliarda PLN - przekraczając tym samym magiczną barierę miliarda złotych. Na lata 2009-2012 prognozowany jest dalszy dynamiczny wzrost usług mobilnych.

Osobiście z pewnym niepokojem obserwuję coraz głębsze wchodzenie w rynek telefonii komórkowej zwłaszcza agencji reklamowych i marketingowych. Wskazałabym też jeszcze jedną dziedzinę, która na pewno będzie się szybko rozwijać: mobilny Internet.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)