Mobilna kampania reklamowa Fanty

Jaka reklama jest najmniej denerwująca? Ano taka, która oferuje coś w zamian za konieczność jej oglądania... Dlatego tak popularne są ostatnimi laty kampanie oparte o śmieszne filmiki czy zdjęcia, gry komputerowe, aplikacje, czy choćby oparte o przeróżne gadżety do PC-ta lub telefonu.

Mobilna kampania reklamowa Fanty
Kira Czarczyńska

08.01.2009 | aktual.: 08.01.2009 15:00

Coca-Cola postanowiła wykorzystać ten trend do zwiększenia znajomości marki Fanta wśród młodych użytkowników telefonów komórkowych.

Jaka reklama jest najmniej denerwująca? Ano taka, która oferuje coś w zamian za konieczność jej oglądania... Dlatego tak popularne są ostatnimi laty kampanie oparte o śmieszne filmiki czy zdjęcia, gry komputerowe, aplikacje, czy choćby oparte o przeróżne gadżety do PC-ta lub telefonu.

Coca-Cola postanowiła wykorzystać ten trend do zwiększenia znajomości marki Fanta wśród młodych użytkowników telefonów komórkowych.

Pod koniec stycznia zacznie się ostra kampania reklamowa, wspierająca rozpowszechnienie dwóch ciekawych aplikacji na komórki: Fanta Virtual Tennis oraz Fanta Stealth Sound System.

Pierwsza z nich, Fanta Virtual Tennis pozwala zamienić komórkę w... rakietę tenisową. Piłkę widzisz na ekranie wyświetlacza, a porusza się ona po wirtualnym "korcie" pobranym ze strony http://fanta.eu. Grać można w zasadzie w dowolnym miejscu, jest to więc najbardziej mobilny tenis świata... w obu tego słowa znaczeniach.

Druga z aplikacji, Fanta Stealth Sound System, jest jeszcze bardziej interesująca: pozwala się komunikować w wyższych zakresach częstotliwości dźwięku, które są "niesłyszalne" dla osób powyżej 20-25 roku życia. Zasada działania tego programu opiera się na fakcie, że z wiekiem zawęża się zakres częstotliwości słyszalnych dla naszego ucha. Nastolatki mają do dyspozycji w zasadzie pełne pasmo 16-20.000 Herców (Hz), dorośli zazwyczaj powyżej 15.000 Hz nic nie słyszą.

Rynek odbiorców mobilnych "zabawek" rośnie o niemal 50% każdego roku. Korzystają z nich przede wszystkim młodsi użytkownicy - kampania Fanty jest więc bardzo dobrze ukierunkowana i możliwe, że przyniesie zamierzony skutek: świadomość marki w tej grupie wiekowej szybko wzrośnie.

Pytanie tylko, czy świadomość przełoży się także na popularność?

Źródło: Internet

Źródło artykułu:WP Komórkomania
aplikacjenewstechnologie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)