Dzieci i komórki
W ramach współpracy z organizatorami akcji Moja Pierwsza Komórka instytut badań MillwardBrown SMG/KRC przedstawił wybrane wyniki badań w ramach projektu Maluchy. Badanie to jest realizowane od roku 2002, cyklicznie dwa razy w roku, w domach respondentów - a głównym respondentem w badaniu jest dziecko (rodzice odpowiadają na pytania dotyczące gospodarstwa domowego i pytania metryczkowe).
17.10.2008 | aktual.: 17.10.2008 16:00
W ramach współpracy z organizatorami akcji Moja Pierwsza Komórka instytut badań MillwardBrown SMG/KRC przedstawił wybrane wyniki badań w ramach projektu Maluchy. Badanie to jest realizowane od roku 2002, cyklicznie dwa razy w roku, w domach respondentów - a głównym respondentem w badaniu jest dziecko (rodzice odpowiadają na pytania dotyczące gospodarstwa domowego i pytania metryczkowe).
Zgodnie z wynikami ostatniego przeprowadzonego badania, 34% 7-14 latków posiada już telefony komórkowe. Jest to znaczący wzrost, ponieważ jeszcze dwa lata temu miało je 26% dzieci w tym wieku. Wśród jeszcze młodszych, od 7 do 10 roku życia, komórki ma 19% (dwa lata temu - 13%).
Są to przeważnie telefony na kartę (95%), część jednak ma także abonamentowe (3%) lub mix (2%).
Dzieci często wybierają telefon samodzielnie. Zwracają uwagę kolejno na:
- jakość wyświetlacza - 19%
- możliwość słuchania radia i mp3 - 18%
- markę aparatu - 18%
- możliwość robienia zdjęć- 17%
- cenę, wygląd i kolor aparatu, dzwonki polifoniczne - 13%
- gry Java - 11%
Nieliczne zwracają jednak uwagę na bardziej funkcjonalne cechy: wytrzymałość baterii (7%), MMS i GPRS (5%), wielkość wyświetlacza (4%), solidność i trwałość telefonu (3%) czy wielkość i wagę komórki (2%).
Próba do badania w każdej fali jest losową 1000-osobową reprezentacją ogółu dzieci mieszkających w Polsce w wieku 7-14 lat.