Top 6 komórek domów mody
Rynek telefonów komórkowych ma ogromną wartość. Ostatnio doszły do tego firmy z całkiem obcej branży. Producenci zegarków tworzą mutanty wykorzystując funkcje telefonu, potentaci motoryzacji podpisują się pod grami komórkowymi i udostępniają swoje logo na obudowach komórek.
25.08.2008 | aktual.: 25.08.2008 12:00
Do gry o kawałek rynku wkroczyli także projektanci mody, którzy coraz częściej maczają palce w wyglądzie telefonów.
Rynek telefonów komórkowych ma ogromną wartość. Ostatnio doszły do tego firmy z całkiem obcej branży. Producenci zegarków tworzą mutanty wykorzystując funkcje telefonu, potentaci motoryzacji podpisują się pod grami komórkowymi i udostępniają swoje logo na obudowach komórek.
Do gry o kawałek rynku wkroczyli także projektanci mody, którzy coraz częściej maczają palce w wyglądzie telefonów.
- LG Prada
Telefon stworzony został we współpracy dwóch gigantów: rynku komórkowego i rynku mody. Połączenie okazało się piorunujące. Otrzymaliśmy nie tylko model funkcjonalny i spełniający aktualne wymagania rynku, ale i produkt modny, estetyczny i elegancki.
Komórka pojawiła się w wielu wersjach kolorystycznych, tak by każdy miłośnik mody mógł utożsamić się z tym modelem.
- Samsung Armani
Samsung P520 może pochwalić się lepszą specyfikacją niż LG KE850, jednak to Prada, jako pierwsza wypromowała się na rynku komórkowym z produktem przełomowym. Armani podążył tą samą ścieżką i do sklepów niedługo po premierze modelu LG trafił telefon z intuicyjną obsługą interfejsu i o charakterystycznym „iphonowym” wyglądzie.
- ModeLabs „My Dior”
Christian Dior zachęcony sukcesem przyjaciół po fachu postanowił również wydać własny model telefonu wykorzystując do tego firmę ModeLabs. My Dior, mimo elegancji i szyku, nie jest jednak w stanie konkurować z Pradą i Armanim pod względem innowacyjności.
- Samsung E500 Versus
Model E500 Samsunga to czysty przypadek promocji telefonu pod znanym nazwiskiem. Gianni Versace użyczył swojego logo, aby stworzyć specjalną edycję standardowej klapki koreańskiej firmy.
- Motorola RAZR V3i Dolce & Gabbana
W przypadku dobrze znanego i świetnie sprzedającego się w 2006 roku telefonu Motoroli z serii żylet, było wręcz oczywistym, że producent wyda specjalną edycję komórki. Pomógł mu w tym włoski dom mody, którego uwielbienie do koloru złota jest bardzo dobrze znane osobom zorientowanym w świecie mody.
- Samsung Z240 Vittorio & Lucchino
Po sukcesie modelu P520 opracowanego we współpracy z Armanim, Samsung postanowił odświeżyć jedną ze swoich standardowych klapek. Przy pomocy Vittorio & Lucchino zaopatrzył model w czerwoną obudowę i logo projektantów. Nic więcej nie uległo zmianie, ale wystarczyło, aby cena telefonu znacznie podskoczyła.
Domy mody od dłuższego czasu mieszają się w rynek komórkowy, jednak do niedawna robiły to subtelnie. Louis Vuitton, Fendi i Bulgari wypuściły serię akcesoriów do komórek, ale same jeszcze nie wpadły na produkcję własnego modelu telefonu. Sądzę jednak, że długo to nie potrwa.