MobilKing ocenzurowany

MobilKing ocenzurowany

Mobilking censored
Mobilking censored
Kira Czarczyńska
12.03.2008 19:05, aktualizacja: 12.03.2008 20:05

MOBILKING to mocna marka – dużo w niej sportu, emocji i zabawy. I tak jak prawdziwi mężczyźni, będziemy konsekwentni w naszych działaniach. Wzywamy wszystkich facetów do zamanifestowania męskości i korzystania z usług MOBILKING! - apeluje Tomasz Rudnicki, dyrektor zarządzający MobilKing.

Nie wszyscy jednak podzielają ten entuzjazm. Odmienne zdanie ma na przykład Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która uznała kilkadziesiąt skarg złożonych w sprawie reklam nowego operatora wirtualnego. Mają one zniknąć z ekranów naszych telewizorów.

MOBILKING to mocna marka – dużo w niej sportu, emocji i zabawy. I tak jak prawdziwi mężczyźni, będziemy konsekwentni w naszych działaniach. Wzywamy wszystkich facetów do zamanifestowania męskości i korzystania z usług MOBILKING! - apeluje Tomasz Rudnicki, dyrektor zarządzający MobilKing.

Nie wszyscy jednak podzielają ten entuzjazm. Odmienne zdanie ma na przykład Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która uznała kilkadziesiąt skarg złożonych w sprawie reklam nowego operatora wirtualnego. Mają one zniknąć z ekranów naszych telewizorów.

Sposób, w jaki MobilKing próbuje pozyskać zaplanowane 200.000 użytkowników w ciągu roku, od początku wzbudzał sporo kontrowersji. Pozostawił w cieniu swą przewagę funkcjonalną nad konkurentami (niski koszt przedłużania ważności kont), postawił natomiast na walkę płci i pokazanie, że kobieta stanowi li tylko przedmiot pożądania i ozdobę u boku "prawdziwego faceta".

KRRiT już wcześniej uznała, że spoty reklamowe MobilKing niosą treści nieodpowiednie dla dzieci - i zabroniła emisji tych reklam przy programach kierowanych do młodszych widzów. Tomasz Rudnicki twierdzi jednak, że spoty nie zawierają bynajmniej dyskryminujących kobiety przekazów:

Nasze reklamy utrzymane są w tonie humorystycznym. Stoimy na stanowisku, że kobiety nie powinny wykonywać ciężkich prac fizycznych przeznaczonych dla mężczyzn. Jeśli chcą, mogą to robić, ale wolelibyśmy, żeby tego nie robiły. Ten punkt widzenia wynika z tego, że kochamy kobiety

Jak widać KRRiT poczucie humoru ma znacznie mniejsze niż prezes Mobile Entertainment Company.

A ja prywatnie jestem bardzo ciekawa, czy podobne jak w tej sprawie głosy obrony pojawiałyby się, gdyby operator był "tylko dla prawdziwych, białych ludzi". Obraźliwe spoty na pewno nie są, bo kto normalny obraża się na przejaskrawione prostactwo. Mogą natomiast w pewnym stopniu umacniać szkodliwe stereotypy - te same, które sprawiają, że w Polsce jako jednym z nielicznych krajów gwałciciel może usprawiedliwiać się w sądzie "bo ona miała za krótką spódniczkę". I choćby dlatego KRRiT zareagowała, moim zdaniem, słusznie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)