Spór o płatności mobilne z mPay

Spór o płatności mobilne z mPay

Kira Czarczyńska
06.02.2008 15:00, aktualizacja: 06.02.2008 16:00

15 tysięcy osób może już płacić telefonem w niemal tysiącu punktów handlowych w kraju, m.in. w McDonald's, Pizza Dominium, Sodexho, Coffee Heaven, w niektórych sieciach taxi i sklepach OnLine. Jest to wynik współpracy mPay z Plusem, Playem, oraz wirtualną siecią mBank mobile.

Henryk Kułakowski, szef mPaya, zapewnia, że spółka stara się też wyeliminować utrudnienia związane z płatnościami komórkowymi: "We wszystkich punktach z naszym logo można już zapłacić znacznie prostszą metodą bezstykową. Posiadacze wybranych modeli telefonów zbliżają jedynie aparat do naklejki na kasie, a następnie potwierdzają transakcję kodem PIN." mPay prowadzi również rozmowy z bankami w kwestii ściągania płatności bezpośrednio z rachunku bankowego lub karty kredytowej klienta. Konieczność dokonania wcześniejszej wpłaty na konto mPay jest bowiem dość uciążliwa.

15 tysięcy osób może już płacić telefonem w niemal tysiącu punktów handlowych w kraju, m.in. w McDonald's, Pizza Dominium, Sodexho, Coffee Heaven, w niektórych sieciach taxi i sklepach OnLine. Jest to wynik współpracy mPay z Plusem, Playem, oraz wirtualną siecią mBank mobile.

Henryk Kułakowski, szef mPaya, zapewnia, że spółka stara się też wyeliminować utrudnienia związane z płatnościami komórkowymi: "We wszystkich punktach z naszym logo można już zapłacić znacznie prostszą metodą bezstykową. Posiadacze wybranych modeli telefonów [np. Nokii 6131 NFC] zbliżają jedynie aparat do naklejki na kasie, a następnie potwierdzają transakcję kodem PIN." mPay prowadzi również rozmowy z bankami w kwestii ściągania płatności bezpośrednio z rachunku bankowego lub karty kredytowej klienta. Konieczność dokonania wcześniejszej wpłaty na konto mPay jest bowiem dość uciążliwa.

Znacznie mniej entuzjastycznie jednak podchodzą do tematu ERA i Orange. Zarówno Zbigniew Lazar z PTC, jak i Wojciech Jabczyński, szef biura prasowego Grupy TP twierdzą, że system mPay jest zbyt skomplikowany. "Nas interesuje system znacznie bardziej przyjazny dla użytkownika i nad takim systemem pracujemy w gronie wszystkich polskich operatorów" - mówi Lazar, a Jabczyński dodaje: "Będziemy pracować nad wspólnym systemem płatności opartym o technologie bezstykowe."

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)