To chyba nie jest zbieg okoliczności. Tego samego dnia, gdy SanDisk i Yahoo ogłosiły wejście na rynek odtwarzacza Sansa Connect, Apple uznało za stosowne poinformować wszystkich o 100-milionowym iPodzie. Widać – czują oddech konkurencji. A jak zaczęła się historia iPoda? Pierwszy zobaczył światło dzienne w 2001 roku.
To chyba nie jest zbieg okoliczności. Tego samego dnia, gdy SanDisk i Yahoo ogłosiły wejście na rynek odtwarzacza Sansa Connect, Apple uznało za stosowne poinformować wszystkich o 100-milionowym iPodzie. Widać – czują oddech konkurencji. A jak zaczęła się historia iPoda? Pierwszy zobaczył światło dzienne w 2001 roku.
Od 2001 roku Apple wypościło już 10 nowych modeli iPodów i ponad 4000 różnorakich akcesoriów zrobionych specjalnie dla iPodów. Dominacja odtwarzaczy od Apple`a jest widoczna szczególnie wyraźnie w USA, gdzie np. 70 procent modeli samochodów na rok 2007 ma przewidzianą możliwość podłączenia iPoda.
Nie da się ukryć, że motorem sukcesu iPodów była „praca” w tandemie z internetowym sklepem muzycznym iTunes Store z jego 5 milionami piosenek, 350 programami telewizyjnymi i 400 filmami. Jak chwali się Apple, w sklepie sprzedano do tej pory już 2 i pół miliarda piosenek, 50 milionów programów telewizyjnych i 1,3 miliona filmów. Te liczby wydają się fantastyczne, ale to prawda.
iPody czeka teraz walka z wprowadzonym pod koniec zeszłego roku odtwarzaczem Zune od Microsoftu i objawionym dzisiaj Sansa Connect. Jednak wszyscy fani Apple i iPodów czekają na iPhone, który z wdziękiem połączy telefon komórkowy z iPodem (wdzięcznym samym w sobie).
Poczekamy, zobaczymy…
Źródło: Apple