Nie zgadniecie, ile sprzedało się OnePlus One'ów
Ile telefonów może sprzedać mały chiński startup, który nie wydaje powalających kwot na kampanie reklamowe? 10 tys.? 50 tys.? A może 100 tys.?
06.11.2014 | aktual.: 06.11.2014 17:54
Wielu osób zadaje sobie to pytanie w kontekście firmy OnePlus. W pierwszej chwili do głowy przychodzi oczywiście, że sprzedaż One'a nie może być rewelacyjna. Chińczycy w końcu nie reklamują nigdzie swojego "zabójcy tegorocznych flagowców", a do tego dystrybucja urządzenia była mocno ograniczona przez system zaproszeń (dopiero niedawno wprowadzono opcję pre-orderów). Prawda wygląda jednak nieco inaczej.
W rozmowie z Forbes pan Carl Pei, który jest współzałożycielem chińskiej firmy, zdradził co nieco na temat sprzedaży OnePlus One'a. Stwierdził on, że do tej pory rozeszło się już ponad pół miliona egzemplarzy smartfona. Aby osiągnąć ten próg Chińczycy wydali ok. 300 dolarów, które zostały przeznaczone na promocję kilku postów na Facebooku. W planach jest dobicie do miliona sprzedanych One'ów do końca tego roku. Pei wie, że nie będzie to proste zadanie, ale ma być możliwe do zrealizowania.
Wyniki sprzedażowe OnePlus nie imponują w porównaniu do liczby egzemplarzy, jakie rozprowadza na rynku Samsung czy inni wielcy producenci. Należy jednak pamiętać, że mówimy o małym, powstałym niespełna rok temu start-upie. Już pół miliona sprzedanych smartfonów to wynik o jakim większość debiutujących na rynku firm może tylko pomarzyć, a Chińczycy na tym nie poprzestaną.
Źródło: Forbes