W przyszłym roku Samsung wprowadzi na rynek znacznie mniej smartfonów

W przyszłym roku Samsung wprowadzi na rynek znacznie mniej smartfonów

Galaxy A5
Galaxy A5
Źródło zdjęć: © Samsung
Miron Nurski
18.11.2014 13:57, aktualizacja: 18.11.2014 14:59

Właściwie nie ma tygodnia, by gdzieś na świecie nie pojawił się przynajmniej jeden nowy smartfon Samsunga. Już wkrótce jednak nowości pojawiać się będą ze znacznie niższą częstotliwością.

Odpowiedzialny za relacje z inwestorami pracownik Samsunga - Robert Yi - zdradził w rozmowie z Wall Street Journal, że w przyszłym roku firma ma zamiar zredukować liczbę wprowadzonych do sprzedaży smartfonów o 25-30%. Liczba ta nie dotyczy oczywiście sprzedawanych egzemplarzy, lecz pojedynczych modeli. Oznacza to zatem, że oferta południowokoreańskiego giganta będzie po prostu znacznie mniej zróżnicowana.

Teoretycznie im większy wybór, tym lepiej dla konsumentów, bo dzięki temu mogą oni wybrać urządzenie pod siebie. W praktyce jednak Samsung zalewał rynek milionami smartfonów, które nie różniły się praktycznie niczym. Pisałem już zresztą kiedyś, że firma cierpi na "syndrom kablówki"; wybór niby jest duży, ale jak przychodzi co do czego, to i tak nie ma w czym wybierać.

Na to wszystko dochodzi jeszcze problem z przejrzystością oferty. Konia z rzędem temu, kto potrafiłby dziś wejść do sklepu i bez korzystania ze ściągawki wybrać właściwy wariant Galaxy Ace'a 4 (którego skądinąd wielu konsumentów myli z Galaxy S4, bo przecież wymawia się podobnie).

Nadmiar modeli to także problem dla Samsunga chociażby ze względów logistycznych. Każdy kolejny model to kolejna inwestycja związana choćby z uruchomieniem kolejnej linii produkcyjnej. Ktoś musi również przygotować oprogramowanie dla każdego kolejnego odgrzewanego kotleta. Suma takich wydatków sprawia, że Samsung musi gdzieś szukać oszczędności, co odbija się chociażby na materiałach używanych do produkcji urządzeń. To zaczyna się ostatnio zmieniać i niewykluczone, że jest to jedna z przyczyn, dla których Samsung nie może już sobie pozwolić na sypanie nowościami jak z rękawa. Zwłaszcza że ostatnio Koreańczycy zanotowali spadek zysków se sprzedaży słuchawek.

Mam nadzieję, że zmiana polityki wyjdzie wszystkim na dobre i przełoży się na powstanie lepszych urządzeń i bardziej przejrzystej oferty oraz na częstsze i szybsze aktualizacje.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)