Nokia sprzedała dział HERE. Teraz za mapy będzie odpowiadać BMW, Audi oraz Daimler

Nokia sprzedała dział HERE. Teraz za mapy będzie odpowiadać BMW, Audi oraz Daimler

Nokia HERE
Nokia HERE
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak
03.08.2015 13:08, aktualizacja: 03.08.2015 15:08

Nokia w ciągu ostatnich lat bardzo się zmieniła. Z największego producenta telefonów stała się firmą, która nie produkuje ani jednego urządzenia takiego typu, a teraz z portfolio Finów znika kolejny ważny element. Mapy HERE właśnie zostały sprzedane.

Nokia niedawno obchodziła swoje 150 urodziny i przez te wszystkie lata zmieniała się kilkakrotnie. Kiedyś ludzi pisali na papierze fińskiej firmy i chodzili w jej kaloszach, potem zdecydowana większość korzystała z jej telefonów, a teraz wiele osób wybiera mapy HERE zamiast odpowiednika Google. Ta ostatnia rzecz też się zmieni, ponieważ Nokia poinformowała właśnie w informacji prasowej, że dział odpowiedzialny za mapy został sprzedany spółce składającej się z BMW, Audi oraz Daimlera.

Plotki o takim ruchu pojawiły się już kilka miesięcy temu, więc nie jest żadnym zaskoczeniem, że w końcu Nokia pozbyła się tego działu. Cena map HERE to 2,8 miliarda euro, a cała transakcja zostanie sfinalizowana na początku przyszłego roku. Nowi nabywcy oczywiście będą chcieli użyć map w swoich samochodach, ale według informacji prasowej sprzedaż tego działu nie oznacza, że z rynku znikną aplikacje mobilne na Androida, iOS-a oraz Windows Phone'a. Oczywiście nie wiadomo, jak BMW, Audi oraz Daimler będą rozwijać mapy dla użytkowników smartfonów, ale niekoniecznie w ich interesie będzie zerwanie współpracy z takimi partnerami jak Samsung czy Microsoft.

Nokia najpierw kupiła Alcatel-Lucent, potem ogłosiła, że wróci na rynek smartfonów, a ostatnio zapowiedziała kamerę do wirtualnej rzeczywistości. Może to wydawać się nieco dziwna decyzja, ponieważ HERE zaczynało przynosić zyski, ale patrząc na ostatnie ruchy Finów można w pełni je zrozumieć. Oznacza to, że Finowie chcą skupić się na dwóch gałęziach swojego biznesu. Pierwszą będzie dział Nokia Networks, który oczywiści skupi się na rozwiązaniach telekomunikacyjnych, a Nokia Technologies będzie odpowiadać za projekty ciekawych produktów oraz urządzeń dla innych firm, jak chociażby zapowiadane telefony.

HERE najwidoczniej przeszkadzał Finom i chociaż uwielbiam ten produkt, to taka decyzja może okazać się dobra. Jeśli firmy samochodowe będą chciały nawiązać bliższą współpracą z producentami smartfonów, to waśnie mapy mogą być dobrą kartą przetargową. Jedyny minus jaki widzę jest taki, że Nokia oddala się od przeciętnego klienta i przez to coraz bardziej znika z rynku konsumenckiego, gdzie jeszcze niedawno byłą dla wielu firmą nie do zastąpienia.

Źródło: Nokia via windowscentral.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)