W USA Android jest popularniejszy, ale iOS pod względem zakupów online niszczy konkurenta

W USA Android jest popularniejszy, ale iOS pod względem zakupów online niszczy konkurenta

Jabłko i dolary
Jabłko i dolary
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak
30.11.2015 08:37, aktualizacja: 01.12.2015 17:11

Patrząc na liczbę smartfonów trafiających na rynek, urządzenia z Androidem są bezkonkurencyjne, ale zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy porówna się zaangażowanie użytkowników, chociażby w zakupach online.

Mobilny system Google'a pod wieloma względami rządzi niepodzielnie na rynku i żaden inny nie ma nawet szans się z nim zrównać. Oczywiście w niektórych kwestiach Android radzi sobie słabiej niż Windows Phone oraz - a może przede wszystkim - niż iOS. Rozwiązanie Apple'a ma wiele plusów, a jednym z nich jest zaangażowanie użytkowników w sieci.

Firma Custora postanowiła sprawdzić, jak wyglądała sprzedaż online na terenie Stanów Zjednoczonych podczas Święta Dziękczynienia (dzień przed Czarnym Piątkiem). Warto dodać, że analizuje ona ponad 200 sprzedawców internetowych oraz 500 milionów użytkowników. Na terenie USA aż 78,3% mobilnych zakupów online zrobiono przy pomocy urządzeń pracujących pod kontrolą iOS-u. Co ciekawe, ten fenomenalny wynik jest gorszy niż w zeszłym roku, ponieważ wtedy był on wyższy o 1,6 punktu procentowego. Użytkownicy produktów z Androidem odpowiadają jedynie za 21,5% (rok wcześniej - 19,3%). Apple pod tym względem okazało się o ponad 3,6 raza lepsze niż konkurent, a warto przypomnieć, że na tym rynku więcej niż 50% osób używa smartfonów z systemem Google'a.

Użytkownicy mobilni odpowiadali w tym dniu za 39,3% zakupów, co jest wynikiem lepszym o 5 punktów procentowych niż w zeszłym roku. Ten wynik pokazuje też, że ludzi coraz chętniej kupują w sieci przez smartfony i tablety, ponieważ przez większość roku 2015 (do października) klienci mobilni stanowili 28%. Takie rezultaty wiążą się oczywiście z większym dochodem, który podczas Święta Dziękczynienia wzrósł o 12,5% w stosunku do roku poprzedniego, a liczba transakcji zwiększyła się o 10,8%. Mieszkańcy USA kupowali także nieco droższe rzeczy, ponieważ średnia wartość zamówień była wyższa o 1,5%.

W przypadku Czarnego Piątku dochody wzrosły o 16,1%, a ilość zamówień o 15,6%. Nieco gorzej było z ich ceną, ponieważ były one droższe tylko o 0,5% w stosunku do roku poprzedniego. Nieco słabiej niż w przypadku Święta Dziękczynienia prezentuje się sprzedaż mobilna, ponieważ wynosi ona 36,1%. W tym wypadku za to nieco lepiej wypadli posiadacze urządzeń z Androidem. Odpowiadali oni za 22,1% wszystkich zamówień, co i tak jest przepaścią w stosunku do Apple'a, które osiągnęło 77,6%.

Użytkownicy Apple są bardziej aktywni w sieci!

Nie jest wniosek zaskakujący, a raczej fakt, który potwierdza się z każdym takim badaniem. Użytkownicy smartfonów i tabletów z iOS-em dużo chętniej korzystają z sieci, a także robią użytek ze swoich kart płatniczych. Jest to między innymi spowodowane tym, że osoby kupujące drogie urządzenia amerykańskiej firmy mogą sobie pozwolić na więcej niż przeciętny użytkownik Androida. Należy pamiętać, że oprócz flagowców, miliony klientów decydują się na produkty za kilkaset złotych i dla nich wydanie większych lub nawet jakichkolwiek pieniędzy w takie dni jak Czarny Piątek nie jest po prostu możliwe. Sam również odpuściłem sobie to święto, ponieważ nie znalazłem niczego interesującego, a Wy coś ciekawego upolowaliście?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)