Motorola dzieli los Nokii. Lenovo rezygnuje ze znanej marki

Motorola dzieli los Nokii. Lenovo rezygnuje ze znanej marki

Zmodyfikowane zdjęcie: Nagrobek
Zmodyfikowane zdjęcie: Nagrobek
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Mateusz Żołyniak
08.01.2016 11:11, aktualizacja: 03.03.2017 04:28

Stało się to, czego mogliśmy spodziewać się już od dawna. Dążące do zwiększenie własnej rozpoznawalności Lenovo porzuca markę "Motorola". Nie oznacza to jednak, że na smartfonach nie zobaczymy już znanego logo amerykańskiej firmy.

Gdy cztery lata temu Google kupowało Motorolę za 12,5 mld dolarów, większość ekspertów wróżyła świetlaną przyszłość producentowi Droidów i Milestone'ów. Przewidywania te nie miały jednak wiele wspólnego z rzeczywistością.

Szybko okazało się bowiem, że gigantowi z Mountain View zależy przede wszystkim na patentach, które Motorola gromadziła przez wiele lat obecności na rynku, oraz pracującym nad nowymi technologiami dziale R&D (m.in. projekt Ara). Finalnie Motorola Mobility trafiła w ręce Lenovo, które w 2014 roku zapłaciło 2,91 mld dolarów za dział produkujący telefony komórkowe (patenty i część R&D zostały w rękach Google'a).

Chińczycy początkowo nie decydowali się na drastyczne ruchy - ograniczyli się w zasadzie do sloganu "Motorola, a Lenovo company", gdyż Motorola działała jako osobny organizm. W ubiegłym roku Lenovo zabrało się za robienie porządków we własnych szeregach (realne wcielenie amerykańskiego działu w struktury firmy), a teraz czas na kolejny ich etap. Przedstawiciele Lenovo zdradzili, że marka Motorola zniknie w tym roku z obudów telefonów komórkowych.

Lenovo Moto PL
Lenovo Moto PL© facebook

Gigant z Państwa Środka postawił na strategię, która zakłada obecność na rynku dwóch mocnych marek. Pierwszą jest "Vibe", która znana jest głównie w Azji i ma odnosić się do tańszych telefonów. Brand ten będzie wprowadzony globalnie od 2016 roku, więc z pewnością pojawi się także w Polsce.

Droższe i topowe urządzenia (smartfony, zegarki) będą sprzedawane pod znaną marką "Moto", a dokładnie "Moto by Lenovo". Rebranding dotyczy również usług społecznościowych - polski oddział od teraz znany jest jako Lenovo Moto PL.

Obecne zmiany nie oznaczają końca Motorola Mobility. Zostanie ona zachowana jako oddział Lenovo, który zajmuje się opracowywaniem smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Chińczyc nie żegnają się też ze znanym logo Motoroli (tzw. "emsignia") - wciąż będzie ono dostępne na modelach z serii Moto. Niemniej nie ma co liczyć na częste pojawianie się nazwy "Motorola".

To, że marka Motorola dzieli los Nokii i znika z rynku mobilnego, nie powinno być wielkim zaskoczeniem. Lenovo stawia obecnie ma zwiększenie rozpoznawalności na globalnym rynku mobilnym (idąc poniekąd śladami Huaweia) i zwyczajnie nie ma już miejsca dla uznanej amerykańskiej marki. Żal jednak pozostaje. Tym bardziej, że nie tak dawno temu sam szef Lenovo wykluczał taką ewentualność:

Yang Yuanqing:

(Motorola - przyp. red.) jest naszym skarbem. Nie tylko mamy zamiar chronić tę markę, ale chcemy też uczynić ją dużo silniejszą.

Chyba już czas definitywnie pożegnać jedną z najważniejszych marek, jakie kiedykolwiek dostępne były na rynku mobilnym. Popularna Motka w mojej pamięci na zawsze będzie kojarzyć się z pierwszym telefonem komórkowym DynaTAC, serią supercienkich (jak na tamte czasy) klapek RAZR, pierwszymi Droidami oraz kultowym dzwonkiem "Hello Moto".

Motorola "Hello Moto" commercial

Zachęcam również do zapoznania się z historią marki Motorola.

Źródło: Informacja prasowa

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)