W te mobilne gry codziennie gra... 100 milionów osób

W te mobilne gry codziennie gra... 100 milionów osób

3 kobiety grające na smartfonach
3 kobiety grające na smartfonach
Źródło zdjęć: © shutterstock.com
Konrad Błaszak
08.03.2016 12:36, aktualizacja: 08.03.2016 13:36

Chyba już nikogo nie dziwią ogromne liczby towarzyszące grom na smartfony. Każdego dnia przyciągają one setki milionów osób, a twórcy hitów nie mogą narzekać na brak gotówki. Teraz kolejnym oszałamiającym rezultatem pochwaliło się studio SuperCell.

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu gier mobilnych używałem jako przerywnika w pracy lub idealnej rozrywki, gdy mam akurat kilka wolnych minut. Teraz mam mniej czasu, więc gram również mniej, ale regularnie sprawdzam najciekawsze tytuły i nadal zdarza mi się po prostu położyć na łóżku w ciągu dnia, żeby przejść jeszcze jeden poziom. Dla wielu takim przerywnikiem są gry studia SuperCell.

Tylko cztery gry, ale za to same hity

Studio to nie wypuszcza każdego miesiąca nowego tytułu z nadzieją na hit, ale stara się dopracowywać swoje gry do maksimum i dlatego w ofercie na razie ma tylko 4 produkcje:

Każda z tych gier jest hitem, ale nie ma się czemu dziwić, skoro powstają takie reklamy jak ta z Liamem Neesonem:

Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial)

Sama reklama ma ponad 100 milionów wyświetleń na YouTubie, a Clash of Clans i Hay Day były ściągane na Androidzie ponad 100 mln razy. Te liczby robią wrażenie, ale twórcy pochwalili się jeszcze jednym świetnym wynikiem.

100 milionów graczy... dziennie

Wszystko wyjaśnia specjalnie przygotowany na tę okazję film:

100 Million Thank Yous

Można się z niego dowiedzieć, że to więcej niż liczba kaw wypitych każdego dnia przez mieszkańców USA, a dzienna liczba użytkowników gier studia SuperCell jest większa niż łączna populacja kilku ogromnych miast (Londyn, Pekin, Delhi, Nowy Jork, Tokyo, Seul, Rio de Janeiro, Moskwa, Dawnbreak oraz Buenos Aires). Poza tym gracze stworzyli ponad 250 milionów klanów, czyli więcej niż domostw jest w całej Europie.

Twórcy wyjaśnili również, że mają w swojej ofercie tylko cztery tytuły, gdyż zależy im na jakości. Co prawda stworzyli nawet 14 kolejnych gier, ale były one za słabe i dlatego musieli się ich pozbyć. Ciekawostką jest również to, że w niemal każdym kraju na świecie ktoś gra chociaż w jedną z produkcji. Wyjątkiem jest Tuwalu.

SuperCell to bez wątpienia super studio

Wystarczy przypomnieć, że taki gigant jak Rovio - odpowiadający za serię Angry Birds - zainspirowało się Clash of Titans i wypuściło swoj, bardzo podobną produkcję, tylko z piratami w roli głównej.

Nie zostało podane niestety, ile twórcy zarabiają na tych grach, ale kilkadziesiąt miesięcy temu - gdy na serwerach logowało się niecałe 30 milionów osób dziennie - dochód prawdopodobnie przekroczył 5 milionów dolarów... dziennie. Teraz zapewne będzie tego dużo więcej.

Chyba czas nauczyć się programować...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)