Jak Huawei radzi sobie w Polsce?
Sporo mówi się o tym, jak dynamicznie Huawei zwiększa swoje udziały na globalnym rynku smartfonów. Jak wygląda to w samej Polsce?
12.05.2016 | aktual.: 12.05.2016 17:54
Jak wynika z badań IDC, w pierwszym kwartale 2016 roku Huawei dostarczył globalnie 27,5 mln smartfonów, co zagwarantowało mu trzecią pozycję na rynku.
Co ciekawe, wśród producentów znajdujących się na podium (kolejno Samsung, Apple i Huawei), Chińczycy jako jedyni odnotowali wzrost rok do roku. I to nie byle jaki, bo niemal 59-procentowy.
W Polsce wygląda to nawet lepiej
W informacji prasowej, w której Huawei powołuje się na analizy GFK przeprowadzone po pierwszym kwartale w 15 krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Skandynawii, firma chwali się, że:
- względem analogicznego okresu ubiegłego roku, sprzedaż smartfonów Honor i Huawei wzrosła w Polsce o 833 proc.
- Huawei ma w Polsce 19,8 proc. udziału w rynku smartfonów pod względem wielkości;
- Huawei P8 lite był \wysoko notowany wśród 10 topowych urządzeń w Polsce.
Zatem niemal co piąty smartfon obecny na naszym rynku wyjechał z fabryki Huaweia. Uwierzylibyście w to jeszcze kilka lat temu?
Mocną pozycję i wysoki wzrost sprzedaży nad Wisłą Huawei zawdzięcza zapewne wspomnianemu modelowi P8 lite.
Huawei P8 lite znajduje się na liście pięciu najpopularniejszych urządzeń mobilnych wsród czytelników Komórkomanii
Popularniejsze od niego są jedynie modele Galaxy S5, Galaxy S6 oraz wszystkie generacje iPhone'ów i iPadów razem wzięte (Google Analytics traktuje je jako te same urządzenia).
Tym bardziej dziwi mnie, dlaczego jego bezpośredni następca - Huawei P9 lite - wprowadzany jest na rynek bez żadnego rozgłosu. W przeciwieństwie do topowych smartfonów P9 i P9 Plus.