Letnie Igrzyska Olimpijskie 2016 obejrzysz w wirtualnej rzeczywistości

Letnie Igrzyska Olimpijskie 2016 obejrzysz w wirtualnej rzeczywistości

Letnie Igrzyska Olimpijskie 2016 obejrzysz w wirtualnej rzeczywistości
Łukasz Skałba
01.07.2016 18:46, aktualizacja: 01.07.2016 20:47

Rok 2016 to początek upowszechniania się gogli wirtualnej rzeczywistości. Mamy obecnie 2 trendy - pełnoprawne VR wykorzystujące komputer oraz mobilne VR wykorzystujące smartfona. Mimo że pierwsze rozwiązanie daje znacznie lepsze efekty, to właśnie VR mobilne ma największe udziały na, obecnie jeszcze raczkującym, rynku.

Euro 2016 dla Polaków niestety się skończyło. Zbliżają się jednak kolejne duże zawody sportowe - letnie igrzyska olimpijskie, które w roku 2016 mają odbyć się w Rio de Janeiro w Brazylii. Dlaczego piszę o tym na Komórkomanii? Z prostego powodu - transmisje obejmujące dużą część dyscyplin sportowych, będzie można oglądać w wirtualnej rzeczywistości.

Materiały będą nagrywane kamerami o 360-stopniowym polu widzenia. Transmisja nie będzie się jednak odbywać na żywo. Materiały i relacje będzie można oglądać z pewnym opóźnieniem. Pierwsze z nich pojawią się dzień po rozpoczęciu igrzysk, a ostatnie - dzień po ich zakończeniu. W sumie fani nowych technologii mają otrzymać około 85 godzin materiałów VR. Załapią się jednak tylko niektórzy…

"Oglądanie w 360 stopniach będzie dostępne tylko dla użytkowników gogli Samsung Gear VR"

Czyli posiadaczy jednego z nowych modeli z linii Galaxy S lub Note. Aby wszystko poprawnie działało potrzebna jest jeszcze aplikacja NBC Sports.

Obraz
© pixabay

Pomysł wydaje się fajny. Szkoda tylko, że tylko, że tak niewielu użytkowników będzie miało okazję oglądać igrzyska w ten sposób. Gdyby transmisja była kompatybilna ze wszystkimi mobilnymi systemami VR, oglądalność byłaby znacznie wyższa, bo mimo, i tak nie małej popularności Gear VR, to otwarty Google Cardboard ma największą część rynku.

Z drugiej strony ciężko się dziwić Samsungowi, który jest jednym z głównych sponsorów igrzysk (powstała nawet specjalna edycja Galaxy S7). To dla firmy dobra szansa na promowanie swoich produktów.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)