Samsung Galaxy Note7 wybucha! Sprzedaż wstrzymana [aktualizacja]

Samsung Galaxy Note7 wybucha! Sprzedaż wstrzymana [aktualizacja]

Samsung Galaxy Note7 wybucha! Sprzedaż wstrzymana [aktualizacja]
Mateusz Żołyniak
02.09.2016 16:19, aktualizacja: 07.09.2016 17:42

Południowokoreański gigant wymieni wszystkie wprowadzone do tej pory egzemplarze flagowego smartfona.

Wpis został uzupełniony o informacje dotyczące wymiany Note'ów 7 na polskim rynku.

Nie takie wejście na rynek Galaxy Note'a 7 wyobrażali sobie z pewnością pracownicy Samsunga. Flagowiec wzbudził spore zainteresowanie użytkowników i miał okazać się kolejnym sukcesem sprzedażowym firmy. Może i tak się jeszcze stanie, ale póki co sprzęt wycofywany jest ze sklepów. Powód?

Bateria w Galaxy Note 7 wybucha

Niedługo po tym, gdy Note7 pojawił się na pierwszych rynkach, zaczęły pojawiać się informacje o problemach z jego baterią. Wykorzystane ogniwo wybuchło kilku użytkownikom, którzy od razu zgłosili to do producenta. Sytuacja okazała się o wiele bardziej poważna niż można byłoby sądzić w pierwszej chwili.

Samsung szybko zabrał się za sprawdzenie doniesień i okazało się, że zastosowana bateria ma wadę fabryczną. Do wczoraj (1 września) firma zanotowała 35 przypadków wybuchających ogniw, co wskazuje, że wada ujawnia się jedynie w ok. 24 na milion sprzedawanych egzemplarzach urządzenia. Koreańczycy nie mają jednak zamiaru ryzykować.

Wstrzymanie sprzedaży modelu Galaxy Note7

Gigant w oficjalnym oświadczeniu ujawnił dzisiaj istnienie problemu i - w trosce o użytkowników - postanowił wstrzymać tymczasowo sprzedaż nowego flagowca. Dotyczy to tak sklepów, jak salonów operatorów. Co więcej - Samsung zdecydował się na wymianę wszystkich wprowadzonych do tej pory egzemplarzy urządzenia. Miron został już poproszony o niezwłoczny zwrot egzemplarza testowego, który będzie wymieniony na nowy.

Koreańczycy w ciągu najbliższych dni mają przedstawić szczegółowy plany wymiany wadliwych Galaxy Note'ów. Samsung ma również ściśle współpracować z poszczególnymi sieciami sklepów i operatorami, aby ci przygotowali sprawnie działające systemy wymiany urządzeń.

Samsung zebrał naprawdę mocny cios

Szacuje się, że na 10 rynkach, na których nowy Note pojawił się już na sklepowych półkach, sprzedano ok. 2,5 mln urządzeń. Przedstawiciele giganta uważają, że sam proces ich zwrotu do punktu sprzedaży potrwa ok. dwóch tygodni. Dopiero potem nastąpi ich wymiana, a sprzedaż w tym czasie będzie wstrzymana.

Wprowadzenie nowego Galaxy Note'a 7 okazało się więc o wiele bardziej kosztowne dla Samsunga niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Najlepszym komentarzem są słowa Dong-Jina Koha (szefa działu mobilnego koreańskiej firmy), który miał rzekomo stwierdzić, że "odczuwa ściskanie serca, gdy myśli o tym problemie".

Samsung Polska:

Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.

Aktualizacja

Choć pierwotnie opublikowany przez polski oddział Samsunga komunikat prasowy mówił o weryfikacji i ewentualnej wymianie Note'ów 7, firma zmieniła zdanie. Jak informuje rzecznik prasowy Samsunga - Olaf Krynicki - WSZYSTKIE sprzedane dotychczas egzemplarze zostaną wymienione na nowe.

Aktualizacja #2

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)