Samsung kupuje firmę Harman. Co może z tego wyniknąć dla użytkowników smartfonów?
Samsung poinformował dzisiaj o dość sensacyjnej inwestycji - południowokoreański gigant wykupił Harman International Industries za 8 miliardów dolarów.
14.11.2016 | aktual.: 14.11.2016 14:53
Harman i należące do firmy marki w rękach Samsunga
Samsung Electronics i Harman International Industries poinformowali dzisiaj o zawarciu porozumienia. W jego ramach Koreańczycy wykupią amerykańską firmę za łączną kwotę sięgającą ok. 8 miliardów dol. (112 dol za akcję).
Harman to jeden z największych producentów konsumenckich, samochodowych i biznesowych rozwiązań audio, które wprowadzane są pod różnymi markami. Do Amerykanów należy ponad 20 znanych brandów, w tym m.in.:
- AKG Acouctics (słuchawki i mikrofony),
- AMX (rozwiązania wideo),
- Bang & Olufsen Automotive (rozwiązania samochodowe),
- Crown Audio (wzmacniacze),
- DigiTech (produkty gitarowe),
- Harman/Kardon (głośniki i rozwiązania samochodowe),
- Infinity (głośniki i rozwiązania samochodowe),
- JBL (słuchawki, głośniki, wzmacniacze i rozwiązania samochodowe),
- Lexicon (rozwiązania do przetwarzenia dźwięku),
- Mark Levinson (rozwiązania samochodowe),
- Martin Professional (rozwiązania oświetleniowe),
- Revel (głośniki),
- Selenium (słuchawki, głośniki i wzmacniacze),
- Soundcraft (miksery audio),
- Studer (miksery audio).
Warto dodać, że Harman International Industries ma prawa do korzystania z innych znanych marek. Wśród nich m.in. Bang & Olufsen i Bowers & Wilkins.
Samsung inwestuje w rozwiązania samochodowe
Wykupienie Harmana ma pomóc południowokoreańskiemu gigantowi w walce o rynek samochodowych rozwiązań audio, którego wartość do 2025 roku ma wzrosnąć do ponad 100 mld dol. Już teraz technologie amerykańskiej firmy i należącej do nich marek można znaleźć w ponad 30 mln samochodów.
Samsungowi zależy na systemach samochodowych i innych rozwiązaniach, które wykorzystywane są w pojazdach łączących się z siecią (telemetryczne, związane z bezpieczeństwem, informacyjne). Ogromne znaczenie mają również podpisane już długoletnie umowy współpracy z największymi producentami samochodów.
Korzyści dla użytkowników smartfonów?
Koreańczycy od razu zapowiadają, że mają zamiar wykorzystać rozwiązania Harmana także w innych segmentach. Nie zdradzają na razie szczegółów, mówiąc jedynie o rozszerzeniu i ulepszeniu oferty produktów konsumenckich i profesjonalnych.
Nietrudno wyobrazić sobie jednak, jakie korzyści z wykupienia amerykańskiej firmy dostaną użytkownicy smartfonów. Są to m.in.:
- nowe rozwiązania audio w modelach Galaxy (Harman/JBL współpracował już przy tworzeniu głośników m.in. w linii Alcatel Idol 4);
- zestawy słuchawkowe JBL/AKG w zestawach z telefonami lub modele opracowane z tymi firmami;
- nowe akcesoria audio (głośniki przenośne czy domowe), które będą szybko parowane z modelami Galaxy i zarządzane z poziomu smartfona;
- lepsza współpraca smartfonów z systemami samochodowymi i ich bezproblemowa obsługa;
- inteligentny głośnik (z wbudowanym asystentem Viv), który - w parze ze smartfonem - będzie służył do zarządzania siecią połączonych urządzeń.
Co z tego wypali? Cóż, o tym przekonamy się dopiero za jakiś czas. Być może już przy okazji premiery Galaxy S8...