Lego Life - słynny producent klocków otwiera własny serwis społecznościowy

Lego Life - słynny producent klocków otwiera własny serwis społecznościowy

Lego
Lego
Źródło zdjęć: © Rosinka79 / Lego
Miron Nurski
31.01.2017 17:45, aktualizacja: 01.02.2017 11:53

Producent najpopularniejszych na świecie klocków ruszył właśnie z nowym projektem. Na wybranych rynkach wystartował Lego Life - serwis społecznościowy dla dzieci.

Lego Life, czyli Instagram dla najmłodszych fanów Lego

Nowa społecznościówka pozwala udostępniać zdjęcia przedstawiające zbudowane z klocków konstrukcje, a także przeglądać i "lajkować" fotki udostępnione przez innych użytkowników. Powstają także grupy dla fanów poszczególnych serii Lego oraz quizy i wyzwania polegające na zbudowaniu określonych konstrukcji.

Z Lego Life korzystać można z poziomu , aplikacji na iOS oraz aplikacji na Android. Jej interfejs nasuwa skojarzenia z Instagramem.

Obraz

Choć sam znam przynajmniej kilka dorosłych osób, które do dziś kolekcjonują klocki Lego, nowy serwis nie jest skierowany do nich. Powstał on z myślą o dzieciach w wieku 5-13 lat, czyli grupy społecznej, którą Facebook niespecjalnie się interesuje.

Lego zapewnia, że zatroszczyło się o bezpieczeństwo

Serwis społecznościowy, z którego korzystają wyłącznie dzieci - brzmi jak raj dla oszustów i pedofilów, z czego twórcy najwidoczniej doskonale zdają sobie sprawę. Pomyślano o kilku rozwiązaniach.

  • Funkcję awatara pełni nie zdjęcie użytkownika, lecz wygenerowany w aplikacji ludzik Lego.
  • Komentarze można \pisać\ tylko przy użyciu Lego Keyboard - specjalnej klawiatury pozwalającej jedynie na wstawianie emoji.
  • Udostępniane zdjęcia przegląda zespół moderatorów, który usuwa fotki zawierające informacje mogące pomóc zidentyfikować udostępniającego.

Dość rygorystyczne ograniczenia sprawiają, że Lego Life jest wyjątkowo mało społecznościowe jak na społecznościówkę. Taka polityka jest jednak konieczna. Dzieci mogą swobodnie chwalić się swoimi konstrukcjami i kolekcjonować lajki, ale nie ma możliwości nawiązania z nimi bezpośredniego kontaktu.

Lego stara się być na bieżaco

Kultowy już ruchomy ludzik Lego powstał 1978, czyli niedługo stuknie mu 40 lat. Nie jest to zabawka pierwszej świeżości, ale dzięki działaniom producenta jest cały czas kojarzona i lubiana przez kolejne pokolenia.

Pamiętam, jak dwie dekady temu Lego zaczęło mnie i moich rówieśników kusić licencjonowanymi zestawami z postaciami z filmów (któż nie chciał mieć Lego Star Wars?). Później przyszły kreskówki, gry (również mobilne) i ostatecznie serwis społecznościowy. To wszystko sprawia, że dzieciaki wciąż chętnie sięgają po zabawkę, która przez blisko cztery dekady niemal w ogóle się nie zmieniła. Niesamowite, biorąc pod uwagę fakt, że o Action Manie, Tamagotchi czy innych kultowych zabawkach mojego dzieciństwa dziś już mało kto pamięta.

Póki co z Lego Life korzystać mogą tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady, Francji, Niemiec i Danii, ale powiększenie zasięgu jest tylko kwestią czasu.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)