Chcesz pracować w McDonald's? Wyślij snapa!

Chcesz pracować w McDonald's? Wyślij snapa!

Chcesz pracować w McDonald's? Wyślij snapa!
Łukasz Skałba
11.04.2017 09:20, aktualizacja: 11.04.2017 14:27

McDonald's wprowadził w Australii zupełnie nowy system rekrutacji o nazwie Snaplication. Kandydaci mogą wysłać specjalnego 10-sekundowego snapa, na podstawie którego pracodawca zadecyduje, czy mają oni szansę na zatrudnienie czy odpadną w przedbiegach.

Tworzenie CV, listu motywacyjnego i innych dokumentów zwiększających szanse na zdobycie pracy bywa żmudne. Sieć restauracji McDonald's wpadła na pomysł, aby proces rekrutacji nieco uprościć, wykorzystując środowisko, w którym młodzi ludzie czują się najlepiej - media społecznościowe.

Fenomen Snapchata

Snapchat to aplikacja pozwalająca na wysyłanie zdjęć i kilkusekundowych filmików. Użytkownicy należący do Generacji Z pokochali ideę mediów efemerycznych, w rezultacie czego Snap stał się niezwykle popularnym środkiem przekazu.

Wielu osobom Snapchat służy jako narzędzie do kreowania siebie i do autopromocji. Dzięki McDonald's takie działania przestaną być wyłącznie pustym pompowaniem własnego ego, a będą mogły przynieść realne korzyści.

Snaplication - hit czy kit?

Aby zdobyć pracę w australijskim McDonald's (które swoją drogą na tamtym kontynencie nazywa się Macca's), należy wysłać 10-sekundowego snapa, używając specjalnego filtra przygotowanego wspólnie z twórcami Snapchata. Dodaje on na obraz kandydata służbową czapkę oraz plakietkę z imieniem. Wszystko, co trzeba wtedy zrobić, to opowiedzieć w 10 sekundach o sobie tak, aby przekonać pracodawców do swojej osoby.

Pomysłodawcy twierdzą, że w pracy w McDonald's najważniejsze jest pozytywne usposobienie i duży entuzjazm. Sądzą oni, że snap może być całkiem niezłym wyznacznikiem tego, czy kandydat ma takie cechy, czy czegoś mu brakuje. I coś w tym w sumie jest, bo wiele badań zgodnie pokazuje, że opinię o drugim człowieku można sobie wyrobić już po kilku pierwszych sekundach.

Obraz

Oczywiście wysłanie snapa to dopiero początek procesu rekrutacyjnego. Gdy kandydat spodoba się pracodawcy, dostanie on link zwrotny z formularzem do wypełnienia oraz zostanie zaproszony na tradycyjną rozmowę kwalifikacyjną. Snapchat ma tutaj służyć wyłącznie do wstępnej selekcji.

Przemyślany pomysł

Snaplication to całkiem przemyślane posunięcie ze strony McDonald's. Sieć restauracji poszukuje głównie młodych i niedoświadczonych pracowników, którzy nie będą mieli zbyt dużych wymagań. Właśnie takie osoby korzystają ze Snapchata. Jest to wielka baza millenialsów, a McDonald's to wykorzystał.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)