Oto wspólny smartfon Huaweia i... KFC

Oto wspólny smartfon Huaweia i... KFC

Oto wspólny smartfon Huaweia i... KFC
Miron Nurski
12.07.2017 16:43, aktualizacja: 12.07.2017 18:43

Firmy KFC i Huawei nawiązały partnerstwo, na mocy którego do sprzedaży w Chinach trafił ich wspólny smartfon. Dlaczego akurat te dwie firmy i dlaczego akurat w Chinach? Nic tu nie jest przypadkowe.

Huawei to firma założona w roku 1987. W tym samym roku swoją działalność w Państwie Środka rozpoczęło KFC. Przedsiębiorstwa te świętują zatem tam swoje 30-lecie i właśnie z tej okazji zostało wydane wspomniane urządzenie.

Smartfon Huaweia i KFC ma być hołdem dla postępu, jakiego dokonały Chiny w ciągu ostatnich 30 lat

A przynajmniej tak debiut tego urządzenia uzasadniają obaj giganci. Chodzi zapewne jednak o coś więcej.

KFC Releases Smartphone in China

KFC już w ubiegłym roku podjęło działania mające na celu wzmocnienie wizerunku marki w oczach chińskich milenialsów. Jednym z nich było wydanie muzycznej aplikacji K-Music. Po zeskanowaniu specjalnego kodu QR w restauracji użytkownik otrzymuje dostęp do serwisu streamingowego. Dzięki temu może podczas posiłku słuchać ulubionej muzyki. Legalnie i bez dodatkowych opłat.

Obraz

Wydanie smartfona to zapewne kolejne działanie mające na celu zbudowanie wizerunku nowoczesnej i młodzieżowej marki.

Nowy smartfon KFC i Huaweia to tak naprawdę zmodyfikowany Huawei Enjoy 7

Huawei Enjoy 7 to budżetowy smartfon w metalowej obudowie, który niedawno zadebiutował na chińskim rynku.

Huawei Enjoy 7
Huawei Enjoy 7
ProducentHuawei
Model procesoraSnapdragon 425
SegmentSmartfon budżetowy
System operacyjnyAndroid 7.0
Przekątna ekranu5″
Rozdzielczość ekranu1280 x 720
Maksymalna pamięć operacyjna3 GB RAM
Maksymalna pamięć wewnętrzna32 GB
Rozdzielczość matrycy13 Mpix
Pojemność akumulatora3020 mAh
Przejdź do pełnej specyfikacji

KFC dodało od siebie czerwone zabarwienie obudowy i wizerunek Harlanda Sandersa, założyciela popularnej sieci restauracji. Oprogramowanie zostało ponadto wzbogacone o preinstalowaną aplikację KFC z dostępem do wspomnianej platformy K-Music.

Dostępność będzie mocno ograniczona

I nie chodzi tylko o ograniczenie terytorialne. Sprzedaż w Chinach startuje 13 lipca, ale do nabycia będzie raptem 5000 egzemplarzy. Dokonanie zakupu będzie zapewnie graniczyło z cudem.

Obraz

Cena tego telefonu w sklepie Tmall to 1099 juanów, czyli równowartość 600 zł (bez podatków).

Nie jest to pierwszy tego typu telefon na rynku

W 2015 roku własnego smartfona wprowadziła na rynek firma Pepsi. On także pojawił się w Chinach.

Pepsi P1
Pepsi P1

Podobna strategia KFC i Pepsi nie jest raczej przypadkowa. Obie marki należą przecież do tego samego koncernu - PepsiCo.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)